resonaattorikotelosta
resonaattorikotelosta
elikkäs minä aattelin tehdä sellaisen kotelon niin kyselisin asennusohjeita siihen. koitin söörtsillä ja sieltä löytlin jotain kuvia mut missään ei kerrota et mitä tehdään niille antureille siellä ynnä muuta. ja vedetäänkö se imuputki vain putsarilta resonaattoriin ja resonaattorista imusarjalle? ois hyvä jos jostain löytys asennus ohjeet ihan kuvien kera onko kukaan kokeillu eri kokoisia pönttöjä?
No ilmamassamittari pitää olla putsarin ja resonaattorin välissä.
Imuilmanlämpö-anturille tein sopivan reiän putsarin ja ilmamassamittarin väliin.
Sitten siellä oli se ainut johto, jossain (ei muista enää) joka piti jättää kiinni, muuten syttyy vikavalo.
Pitäis käydä kattomas pellin alle, jos muistais paremmin.
Jaa niin joo, tyhjäkäynti-systeemihän tuli tosiaan myös siihen resonaattoriin (se neljäs reikä).
Imuilmanlämpö-anturille tein sopivan reiän putsarin ja ilmamassamittarin väliin.
Sitten siellä oli se ainut johto, jossain (ei muista enää) joka piti jättää kiinni, muuten syttyy vikavalo.
Pitäis käydä kattomas pellin alle, jos muistais paremmin.
Jaa niin joo, tyhjäkäynti-systeemihän tuli tosiaan myös siihen resonaattoriin (se neljäs reikä).
Opel Omega MV6
Nissan 200SX s14
Nissan 200SX s14
Tässä muutama kuva:
Ja tosiaan niin, että ilmamassamittari jää väliin ja imuilman lämpöanturi kanssa eli siis putsarin ja resonaattorin väliin. Tyhjäkäyntisäätimille lähtee sitten putki resonaattorin toiselta puolelta (kuva2). Vanhan imusarjan läppien ohjaimet ym. liittimet jätät paikoilleen vanhoihin paikkoihin niin, että otat esim. venttiliin toimilaitteen irti ja laitat johonkin kiinni nippusiteillä ja vanhat imusarjan putket pois tieltä sitten vain. Liitin pitää olla kiinni, jotta ei mene varaohjelmalle ja systeemi toimii normaalisti...
Toivottavasti auttaa eteenpäin...
Ja tosiaan niin, että ilmamassamittari jää väliin ja imuilman lämpöanturi kanssa eli siis putsarin ja resonaattorin väliin. Tyhjäkäyntisäätimille lähtee sitten putki resonaattorin toiselta puolelta (kuva2). Vanhan imusarjan läppien ohjaimet ym. liittimet jätät paikoilleen vanhoihin paikkoihin niin, että otat esim. venttiliin toimilaitteen irti ja laitat johonkin kiinni nippusiteillä ja vanhat imusarjan putket pois tieltä sitten vain. Liitin pitää olla kiinni, jotta ei mene varaohjelmalle ja systeemi toimii normaalisti...
Toivottavasti auttaa eteenpäin...
http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?t ... e2ac73c6ce
Ja sivun alareunasta...
Minusta ainakin tuntui, että kiersi paremmin rajoittalle asti eli toi ylös lisää tehoa, niin kuin pitikin, mutta
sitten taas keskialueelta ja alhaalta tuntui hiuka häviävän. Tiedä sitten. Tehokäppyrät on jossakin OCF:n lehdessä ja en muista laitoinko niitä koskaan tänne esille. Voisi joskus laittaa, kun muistaa...
Ja sivun alareunasta...
Minusta ainakin tuntui, että kiersi paremmin rajoittalle asti eli toi ylös lisää tehoa, niin kuin pitikin, mutta
sitten taas keskialueelta ja alhaalta tuntui hiuka häviävän. Tiedä sitten. Tehokäppyrät on jossakin OCF:n lehdessä ja en muista laitoinko niitä koskaan tänne esille. Voisi joskus laittaa, kun muistaa...
jokos ne tehokäppyrät kohta ilmestyis ?!?!?!wille kirjoitti:http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?t ... e2ac73c6ce
Ja sivun alareunasta...
Minusta ainakin tuntui, että kiersi paremmin rajoittalle asti eli toi ylös lisää tehoa, niin kuin pitikin, mutta
sitten taas keskialueelta ja alhaalta tuntui hiuka häviävän. Tiedä sitten. Tehokäppyrät on jossakin OCF:n lehdessä ja en muista laitoinko niitä koskaan tänne esille. Voisi joskus laittaa, kun muistaa...
ex-Kadett E 1.6 Sedan -89
ex-Omega A 2.0 Sedan -91
ex-Omega B 3.0 Sedan -96
ex-Corsa A 1.2 Sedan -89
ex-Omega B Caravan 2.0 16 -96
Astra F Caravan 1.6 16 -95
ex-Omega A 2.0 Sedan -91
ex-Omega B 3.0 Sedan -96
ex-Corsa A 1.2 Sedan -89
ex-Omega B Caravan 2.0 16 -96
Astra F Caravan 1.6 16 -95
Pitäis varmaan viedä tuo oma omena penkkiin ja tutkia kanssa tuota vääntökäyrää...
Mulla pers-dynolla tuntu tuo meneminen juuri päinvastaiselta, ennen Mantzelia oli tuollainen ihme miettimistauko kiihtyvyydessä ja Mantzelin asennuksen jälkeen vetää hienosti tasaseen (tai tasasen huonosti).
Opel Omega MV6
Nissan 200SX s14
Nissan 200SX s14
Sitten varmaan sulla ei oikein toiminut se ilmanputsarin ja koneen päällä olevan imusarjan välissä olevassa putkistossa oleva läppä, joka sitten muuttaa imusarjan pituutta tietyillä kierroksilla. Alipaineletkut voi olla rikki tai irti tai sitten alipainesäiliöstä on liitin rikki ym. Kannattaa myös V6 koneesta katsoa sen koneen päällä olevan imusarjan takana oleva läppä. Tarkistaa vaan kun kierrättää, että aukeaako se vai ei ja onko liikkeet nihkeät vai salaman nopeat. Sama tämän toisen läpän kanssa, kun niitä kerran kaksi on...SharPei kirjoitti:
Pitäis varmaan viedä tuo oma omena penkkiin ja tutkia kanssa tuota vääntökäyrää...
Mulla pers-dynolla tuntu tuo meneminen juuri päinvastaiselta, ennen Mantzelia oli tuollainen ihme miettimistauko kiihtyvyydessä ja Mantzelin asennuksen jälkeen vetää hienosti tasaseen (tai tasasen huonosti).
Tuossa vaiheessa taisi olla paikoillaan Marteliuksen peltipakosarjat ja Simonssin kateista taakse putkisto, sekä greenin twister ilmanputsari...badington kirjoitti:hyvältähän nuo käppyrät näyttaa. mitäkäs tolle sun ompulle on tehty? minäki aattelin nyt tässä keväällä rueta tekemään tuon. ois jo 4mm alumiini levy työpaikalla odottamassa.
Tällä hetkellä tehty jonkin verran lisää ja pitäisi käyttää säädössä kun ehtii ja löytyy edukas paikka tai pistää säädettävä systeemi tilalle ja säätää itse.