C30SE virittäminen
Re: C30SE virittäminen
Vähän väärä topikki, mutta täälä asiaa oli puitu ennemminkin..
Eli mikä on tällähetkellä saatavuus jakopään osille?
Mistä ootte tilanneet?
Vähän yli 200tkm ajettu niin olis varmaan aiheellista vaihtaa ennen ku tulee pahempaa tuhoa..
Eli mikä on tällähetkellä saatavuus jakopään osille?
Mistä ootte tilanneet?
Vähän yli 200tkm ajettu niin olis varmaan aiheellista vaihtaa ennen ku tulee pahempaa tuhoa..
Manta b x 5
Ascona c -88 cabriolet 50%
Rekord c coupe -71
Omega 3000 24v
Frontera a 2.4 cih x 4
Kadett d 1.6 diesel 2+3 paku
Vectra a gt
msyms
Ascona c -88 cabriolet 50%
Rekord c coupe -71
Omega 3000 24v
Frontera a 2.4 cih x 4
Kadett d 1.6 diesel 2+3 paku
Vectra a gt
msyms
Re: C30SE virittäminen
Onkos porukalla kokemuksia Rissen tai Imotecin hydro nokista pitkäiskuisessa ja c30se motissa? Schrickiltä kun noita ei enää saa...
-
- 'Admiral'
- Viestit: 173
- Liittynyt: 20 Maalis 2013, 12:31
- Paikkakunta: kaustinen
Re: C30SE virittäminen
Minkä kokosia läppärunkoja tuohon koneeseen kannattas rueta ettimään?
rekord coupe 2,5 -70
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v
Re: C30SE virittäminen
45mm dbilas läppis setillä pitkäiskusta tuli penkissä n. 366hv/450nm.tuominiemi kirjoitti: ↑19 Loka 2018, 09:10 Minkä kokosia läppärunkoja tuohon koneeseen kannattas rueta ettimään?
Samasta mosasta tuli vakio imusarjalla n.280hv/420nm,eli kaasuläppä joka sylinterille on ehkä paras hv/€ muutos vapaastihengittävään moottoriin jos tehua haetaan.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: C30SE virittäminen
Saako jostain valmiita "bolt-on" läppissettejä?
-
- 'Admiral'
- Viestit: 173
- Liittynyt: 20 Maalis 2013, 12:31
- Paikkakunta: kaustinen
Re: C30SE virittäminen
siittä mää aattelinki lähtiä liikkeelle ja kansi käydä muutenki läpi ku käyttää koneen auki... eikös tuon vanhan "suutintukin" vois hyödyntää tuossa ja sen perään läpät? täytyy ensviikolla rueta kyselemään läppiä.
rekord coupe 2,5 -70
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v
Re: C30SE virittäminen
Runkoja on erillaisia, yleensä suutin taitaa tulla runkoon kiinni näissä "tuplakaasarin" näköisissä
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
-
- 'Admiral'
- Viestit: 173
- Liittynyt: 20 Maalis 2013, 12:31
- Paikkakunta: kaustinen
Re: C30SE virittäminen
mitenkäs nuo vakio suuttimet? ilmeisesti 196cc? kannattaako vaihtaa suosiolla isompiin?
rekord coupe 2,5 -70
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v
Re: C30SE virittäminen
Karkealla laskukaavalla 6-syl.suuttimen koko = hv määrä johon riittää.
Mutta käytännössä riittää jonkin verran pidemmälle ja b.painetta nostamalla taas jonkin verran lisää.
Itse kylläkin vaihtaisin uusiin,finjektorilla niitä on ja myyvät sarjoitettuna/testattuna.
Ehjä vakio b.pumppu riittää ~ 300hv(itsellä riitti 4-syl.ahdetussa justiin siihen)
Mutta käytännössä riittää jonkin verran pidemmälle ja b.painetta nostamalla taas jonkin verran lisää.
Itse kylläkin vaihtaisin uusiin,finjektorilla niitä on ja myyvät sarjoitettuna/testattuna.
Ehjä vakio b.pumppu riittää ~ 300hv(itsellä riitti 4-syl.ahdetussa justiin siihen)
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: C30SE virittäminen
Onko kokemuksia vakiossa tai pitkäiskuisessa peltisatsista? Tuleeko muuta iloa kuin se, että tulee lisää meteliä?
Re: C30SE virittäminen
Ei siitä pakosarjasta mitään meteliä tule,vakio imusarjalla ei tehollista hyötyä saa,komeamman näköinen tulee kylläkin.
Martellius tekele(3.0 tarkoitettu) oli tuossa pikkuveljen pitkäiskumotissa,joka lienee kompromissi monen asian suhteen.
Martellius tekele(3.0 tarkoitettu) oli tuossa pikkuveljen pitkäiskumotissa,joka lienee kompromissi monen asian suhteen.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: C30SE virittäminen
https://www.tori.fi/pirkanmaa/OPEL_OMEG ... ?ca=18&w=1
Tätä kautta hommasin ite osat jakopäähä, vesipumppu toivottavasti löytyy tyylii motonet...
200tkm... rallattaakos se ketju? tai heitteleekö päästöt tai onko kulutus ylisuurta? ...itellä 2kpl ollu näitä ja toisella oli ajettu n. 300tkm ennen jakopääremppaa ja tällä nykyisellä n. 315tkm ja kuluttaa enemmän kuin pitäisi, ja päästöjä oli ollut hankala saada kun heitteli lukemat...
EX: Vectra A1 2.0i, Omega A 3000 24V, Vectra B 1.6
NYT: Omega A 3000 24V
NYT: Omega A 3000 24V
Re: C30SE virittäminen
https://www.edelschmiede.com/shopHuamu kirjoitti: ↑06 Tammi 2022, 17:28https://www.tori.fi/pirkanmaa/OPEL_OMEG ... ?ca=18&w=1
Tätä kautta hommasin ite osat jakopäähä, vesipumppu toivottavasti löytyy tyylii motonet...
200tkm... rallattaakos se ketju? tai heitteleekö päästöt tai onko kulutus ylisuurta? ...itellä 2kpl ollu näitä ja toisella oli ajettu n. 300tkm ennen jakopääremppaa ja tällä nykyisellä n. 315tkm ja kuluttaa enemmän kuin pitäisi, ja päästöjä oli ollut hankala saada kun heitteli lukemat...
tuolta myös löytyy jakopään osia+muutakin
omega a3000-24V
2.2dti omega b desing edit (ex)
manta b -77
Insignia Ct 4x4 2.0 biturbo-14
vectra c gts z20net
2.2dti omega b desing edit (ex)
manta b -77
Insignia Ct 4x4 2.0 biturbo-14
vectra c gts z20net
Re: C30SE virittäminen
mitä eroa on evon nokilla verrattuna c30se?
omega a3000-24V
2.2dti omega b desing edit (ex)
manta b -77
Insignia Ct 4x4 2.0 biturbo-14
vectra c gts z20net
2.2dti omega b desing edit (ex)
manta b -77
Insignia Ct 4x4 2.0 biturbo-14
vectra c gts z20net