Sivu 16/18

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 31 Heinä 2012, 15:12
Kirjoittaja Anzah
Perhana tuon 2,5" putkiston myyjä väittää, ettei käy 2.2:een?!!

Siis eikö vakiona tuo vectran putkisto ole katista eteenpäin sama kaikissa 1.6 - 2.6?!! V6:ssa vaan kaksi pilliä ulos...

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 01 Elo 2012, 20:32
Kirjoittaja Archetype
Mun käsittääkseni ne on ihan samat kaikissa. Monikaan ei vaan luettele tota 2.2 konetta noihin sopivuustaulukoihin.

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 03 Elo 2012, 11:16
Kirjoittaja Tubbe
Kaikissa samat putkistot. Nimimerkillä 2.0 litraisen putkisto 2.2:ssa :peukku:

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 07 Elo 2012, 00:37
Kirjoittaja i_kone
Onko ryhmällä tietoa kuka toimittajaa Z22SE:hen kunnon kiertokankia ja takomäntiä täällä Suomessa/Euroopassa?
Isonveden takana näyttää olevan useita toimittajia eikä hinnatkaan ole kovin pahoja. Eivät vaan tahdo toimittaa Eurooppaan. :no:
Olisi talvella hyvää aikaa päivittää moottoria. Tuntuu ettei 250tkm ajettu alakerta ole ihan muun tekniikan tasalla.
Alkaa huohottelevan aika reilusti ja kovemmissa kiihdytyksissä pölläyttää sinistä, muuten toimii hyvin.

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 07 Elo 2012, 03:00
Kirjoittaja Tubbe
Vakio männät kestää 300hp ja kanget 250hp jos rajoitinta ei nosta tuosta vakiosta (6700) ylemmäs. Englannissa sakki ajelee vakio sisuskaluilla vaikka olisikin remmiahdettu :peukku:

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 07 Elo 2012, 09:33
Kirjoittaja i_kone
Ei riitä. Rajoitin on nyt jo 6800 ja tarkoitus olisi mennä päälle 7200. Tehoista nyt ei tiedä mitä sieltä löytyy.
Ei mielestäni ole muutenkaan järkeä laittaa vakio-osia, jos ne muutenkin joutuu vaihtamaan.
Tubbe kirjoitti:Vakio männät kestää 300hp ja kanget 250hp jos rajoitinta ei nosta tuosta vakiosta (6700) ylemmäs. Englannissa sakki ajelee vakio sisuskaluilla vaikka olisikin remmiahdettu :peukku:

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 07 Elo 2012, 17:02
Kirjoittaja Tubbe
Joo toki kannattaa vahvemmat kalut laittaa jos kerran kone kunnolla rempataan muutenkin. Jos rajoitin nousee noin ylös niin tasapainoakselit pitää poistaa, venttiilikoneistoon pitää laittaa tuplajouset ja nokatkin olis hyvä olla sellaiset missä vetoalue riittää yli tuon 7000rpm rajan. Sitä en tiedä kuinka nuo kiertokangen pultit kestää kun rajoitin on ylempänä ja voimaa otetaan koneesta enemmän.

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 07 Elo 2012, 23:13
Kirjoittaja i_kone
Tasapainoakselit olisi tarkoitus hukata. Samaten alakertaan tulisi kunnon pultit. Jos nyt jostain osia saisi.

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 07 Elo 2012, 23:15
Kirjoittaja Enochian
PO-metal tekee kankia, luulisin että laatukin kestää vertailun jenkkien myymiin.

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 08 Elo 2012, 11:27
Kirjoittaja Tubbe
Kyllähän tuolta USA ebaystä löytyy myös toimittajia jotka laittaa osat suomeen tulemaan

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 30 Elo 2012, 19:38
Kirjoittaja velimatti.num
Morjes äijät mites tasapainoakselit jos poistaa mitä muutta täytyy tehdä. :roll:

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 30 Elo 2012, 20:27
Kirjoittaja Tubbe
Moottori pitää nostaa pois paikaltaan, että saat tasapainoakselit pois moottorista. Tasapainoakseleista katkaistaan rattaat+kiinnityslaipat irti, jolloin voit käyttää alkuperäistä tasapainoakselin ketjua, kun saat laitettua rattaat takaisin kiinni alkuperäisille paikoilleen. Myös akseleiden takimmaiset laakerit pitää naputtaa 7,5mm syvemmälle, että öljykanavat peittyvät ja koneesta ei katoa öljynpaineet kokonaan. Mulla on kuva miten nuo tasapainoakselit pitää muokata että toimii.

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 30 Elo 2012, 23:00
Kirjoittaja i_kone
Tilasin omaani jenkkilästä orginaalit GM Racingin neutraalit tasapainoakselit. Siinä on suorat ja kevyet akselit,jotka sopivat paikalleen normi osilla ilman muutoksia.
350€ on setillä hintaa, jos se joskus sieltä tulee. Lupailivat 10hp tehonlisäystä GM:n sivuilla. Aika reilut on ainakin mainospuheet. Samalla tulee vähän muutakin osaa.

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 30 Elo 2012, 23:58
Kirjoittaja Tubbe
Joo ite lukenut kanssa tuosta 10hp teholisästä gm:n omasta virityskirjasta. Ainakin 5kg lähtee pois pyörivää massaa kun nuo poistaa, joten kyllä sen huomaa heti käytöksessä. Ite en innostunut tuosta valmiista kitistä, koska hinta on kova ja pystyy nuo "idler gearit" tekemään itsekkin noista alkuperäisistä aksiloista :peukku:

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 31 Elo 2012, 23:25
Kirjoittaja i_kone
Ja varsinkin kun tuo massa pyörii tuplanopeudella kampiakseliin nähden.