Op-Com vikakoodinlukija
Re: Op-Com vikakoodinlukija
Pitäs toimia muutakin ton auton kanssa ehdottomasti. No hyvä että saa edes koodit luettua ja nollattuu. 
Opel Vectra B 2.2DTI (Y22DTR) Caravan Elegance 2001.
ex. Opel Vectra B 1.6i (X16XEL) Caravan CD 1997.
ex. Opel Vectra B 1.6i (X16XEL) Caravan CD 1997.
Joo siis toimii tuossa nyt muutakin kuin pelkkä vikakoodin luku ja nollaus. toimii mm reaaliaikainen data koneesta kun se käy mm kierrokset ja lataus voltit ja paljon muutakin kunhan vaan ehtii tutkimaan. luultavasti pääsee muihinkin paikkoihin kuin vain "enigeen" mutta en ehtinyt muuta tutkia. moottorin kohdalla siis muut aktiivisia mutta kohdat "special functions ja futher developement" olivat harmaana eli ei aktiivisia.
Se asia mua kokoajan aiheutti ettei mikään onnistunut oli Ravision yrittäminen kohdalla D. minulla sillä ei saa yhteyttä ECUun mutta kohta B toimii?? en sit tiedä onko mulla vieläkin jokia asetus poskellaan mutta nyt olen erittäin tyytyväinen et toi toimii jo koko lailla normaalisti
mulla on ohjelmana nyt OP-COM 100219a DIAG 08/2010 ja firmwarena VO1.45 noilla toimii Win7 starterilla. kahlasin eilen 4 tuntia nettiä ja hain ajureita ja ohjelmaversioita sieltä täältä kiinaa myöten. luin myös läpi tän koko 66 sivuisen topikin. topikin alkusivujen linkit ei kyllä toimineet mutta muutoin erittäin hyvää neuvoa ja opastusta oli kyllä, kiiitokset siitä kirjoittajille ja topikin aloittajalle
Tossa jotakin dataa mitä' sain tänään autostani irti, näky siellä olevan 3 vikakoodiakin jotka onnistuneesti nollasin OP-COM laitteella
OP-COM 100219a - PC based diagnostic tool
OP-COM - CAN Communication Window> 2003 (3)|Vectra-C / Signum|Engine|Z 22 SE
Read Info...
Identifier: 0x0501
VIN: W0L0ZCF6838024367
Hardware number:12563556
Motor type: Z22SE
Part Number:12571663
Software version number: 00BFEC44
Programming Date: FFFFFFFF
Hardware key number: ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ
System description: MOTOR0100
Type approval number: G02001
Alpha code: CN
Hardware manufacturer system name: MOTOROLA
Software version: 41104a
ECU variant coding: 0x00007900
Total number of fault codes: 3
U2103 - CAN-Bus Node no Communication
(00) - Not present
U2108 - CAN-Bus no Communication with ABS/TC
(00) - Not present
U2139 - CAN-Bus No Communication with CIM (Steering Column Module)
(00) - Not present
Se asia mua kokoajan aiheutti ettei mikään onnistunut oli Ravision yrittäminen kohdalla D. minulla sillä ei saa yhteyttä ECUun mutta kohta B toimii?? en sit tiedä onko mulla vieläkin jokia asetus poskellaan mutta nyt olen erittäin tyytyväinen et toi toimii jo koko lailla normaalisti
mulla on ohjelmana nyt OP-COM 100219a DIAG 08/2010 ja firmwarena VO1.45 noilla toimii Win7 starterilla. kahlasin eilen 4 tuntia nettiä ja hain ajureita ja ohjelmaversioita sieltä täältä kiinaa myöten. luin myös läpi tän koko 66 sivuisen topikin. topikin alkusivujen linkit ei kyllä toimineet mutta muutoin erittäin hyvää neuvoa ja opastusta oli kyllä, kiiitokset siitä kirjoittajille ja topikin aloittajalle
Tossa jotakin dataa mitä' sain tänään autostani irti, näky siellä olevan 3 vikakoodiakin jotka onnistuneesti nollasin OP-COM laitteella
OP-COM 100219a - PC based diagnostic tool
OP-COM - CAN Communication Window> 2003 (3)|Vectra-C / Signum|Engine|Z 22 SE
Read Info...
Identifier: 0x0501
VIN: W0L0ZCF6838024367
Hardware number:12563556
Motor type: Z22SE
Part Number:12571663
Software version number: 00BFEC44
Programming Date: FFFFFFFF
Hardware key number: ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ
System description: MOTOR0100
Type approval number: G02001
Alpha code: CN
Hardware manufacturer system name: MOTOROLA
Software version: 41104a
ECU variant coding: 0x00007900
Total number of fault codes: 3
U2103 - CAN-Bus Node no Communication
(00) - Not present
U2108 - CAN-Bus no Communication with ABS/TC
(00) - Not present
U2139 - CAN-Bus No Communication with CIM (Steering Column Module)
(00) - Not present
Auttakee ennenkuin mennee hermot! Nyt on palikka joka toimii mun autossa ja kaikki ajuritkin on asennettu toimiviksi. Eli op-com toimii autossa ja kaikki data tulee hyvin koneelle, mutta se mihkä ton periaatteessa ostin ei toimi. Eli ajotietokoneen aktivointi ei onnistu. Tiedän että se onnistuu autossani ja tiedän miten se tehdään mutta tottakai se on ainut paikka mikä kiukuttelee. Tämmösiä tulee ruudulle:

ja sit kun yrittää ohjelmoida niin listat ovat tyhjiä:

Tästä vielä vikakoodit:

ja sit kun yrittää ohjelmoida niin listat ovat tyhjiä:

Tästä vielä vikakoodit:

-
yawanainen
- 'Admiral'

100219a
-
yawanainen
- 'Admiral'

Kokeilee vanhempaa ensin ja ajaa test interface ohjelmasta hyväksytystihimpinen kirjoitti:100219a
Omega B1 MV6 1994
Zafira A 1.8 2004
Zafira A 1.8 2004
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
En saanut kuvista selvää, mutta tuo versio ei välttämättä osaa kaikkia näyttöversioita ja niiden aktivointeja.
Tämän kertaalleen todennut C Vectrassa, joka ei tunnistanut näytön ID:tä.
Tuon pitäisi olla uusin piraatti, mitä on saatavilla. Tuo ei ole kuitenkaan uusin op-comin versio, mitä on saatavilla.
Tämän kertaalleen todennut C Vectrassa, joka ei tunnistanut näytön ID:tä.
Tuon pitäisi olla uusin piraatti, mitä on saatavilla. Tuo ei ole kuitenkaan uusin op-comin versio, mitä on saatavilla.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Oon kokeillu vanhemmallakin versiolla mutta siinä ei ole edes mahdollisuutta ohjelmoida sitä ajotietokonetta. Uudempi versio taas kuulemma polttaa jonkun komponentin laitteesta. Voisiko johtua siitä et mulla ei oo orggis radioo kiinni? Jollain puolalalisella on ollu sama vika ja googlekäännöksellä huonosti suomennettuna puhuttiin jotain radiosta.
- Lurttinen
- OCF Member 2018

Sullahan puuttuu opcomista tiedosto, tuon ensimmäisen kuvan perusteella.
Niinpä. Mutta sielä op-com kansiossa on se tiedosto (puuttuu pääte .mbf) oon laittanut sen tiedostopäätteen ei auta, oon yrittäny ettiä sitä jokapaikasta, ei löydy. Menee hermo.
Mitenkä saan selville mikä firmis mun op-comissa on? Jos se on 1.44 niin eikös sillä ole jotain ongelmia? jos se on se 1.44 niin millä saan downgreidattua 1.39?
edit: Nyt selvis että se on 1.45. Nyt pitäs saada se siihen 1.39:iin. kokeilin jo opcom loaderia mut se antaa jonkun virheilmoituksen (se on vain osittain käännetty englanniks, virheilmoitus on vain sekavaa merkkien sekamelskaa)
edit: Nyt selvis että se on 1.45. Nyt pitäs saada se siihen 1.39:iin. kokeilin jo opcom loaderia mut se antaa jonkun virheilmoituksen (se on vain osittain käännetty englanniks, virheilmoitus on vain sekavaa merkkien sekamelskaa)
- Lurttinen
- OCF Member 2018

Miksi siihen pitäisi saada vanhempi versio?
Koska foorumeilla pojat puhuvat että 1.39 on optimoitu tolle 100219a versiolle ja uudemmat firmwaret sille 2012 versiolle joten joitan ongelmia on odotettavissa vanhemmalla op-comilla, toimii kyllä mutta jotkin toiminnot saattaa kiukutella.
- Lurttinen
- OCF Member 2018

Etsi mieluummin se 2012 versio softasta.
Taitaa olla 2012 Op-Com uusin noista piraateista?
Ajattelin pistää tilaukseen http://dx.com/p/op-com-car-vehicle-diag ... ack-114086 ja saa sit nähdä pääseekö vesilintuja sillä viskelee
Ajattelin pistää tilaukseen http://dx.com/p/op-com-car-vehicle-diag ... ack-114086 ja saa sit nähdä pääseekö vesilintuja sillä viskelee