sedan c18xe kirjoitti:se "pätkäsy" on tehty moottorin suojaamiseksi, boksi katkasee bensansyötön joten ahdot ei
pääse nousemaan liikaa...
ahtoja voi nostaa hukkista kiristämällä mut pätkäsy herkkyys vaan kasvaa..
Näin ajattelinkin. Onko se kilo jokin maaginen raja vai missä boksi puuttuu pelii?
Miten porukka on nostanu koneissaan ahtoja täällä? Lastullahan noita kaiketi saa nostettua, kun eds:sän lastuissa ainakin näkyisi ahdot nousevan... Ainoa tapa ettei sitten pätki?
Ookko sytytys lelujen kunnosta varma? Mulla kalikka on tosi herkkä johtojen ja tulppien suhteen. Meinasin vaan et eiks ahtojen noustessa vikavalo pläjähdä tauluun....
Opel Calibra 4x4 turbo vm. 95
Opel vectra GT vm.90
2Slow4Motion
-WW- kirjoitti:Mites kun orkkis map-anturissa muistaakseni lukee 200kpa, onko mahdollista vaihtaa tuo 250/400kpa? Vai miten muut hoitaa tuon yli 1bar alueen?
enemin lastu paketissa ainakin tulee isompi mappi anturi mikä pitää kolvata sinne sisälle mutta ei o kyllä tietoa miten se alkaa toimimaan jos ei o calibroitu piireille isommalla mapilla
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Kadett C City 2.0 16v Turbo -76 "FakeXE"
sedan c18xe kirjoitti:se "pätkäsy" on tehty moottorin suojaamiseksi, boksi katkasee bensansyötön joten ahdot ei
ahtoja voi nostaa hukkista kiristämällä mut pätkäsy herkkyys vaan kasvaa..
Näin ajattelinkin. Onko se kilo jokin maaginen raja vai missä boksi puuttuu pelii?
Miten porukka on nostanu koneissaan ahtoja täällä? Lastullahan noita kaiketi saa nostettua, kun eds:sän lastuissa ainakin näkyisi ahdot nousevan... Ainoa tapa ettei sitten pätki?
Ookko sytytys lelujen kunnosta varma? Mulla kalikka on tosi herkkä johtojen ja tulppien suhteen. Meinasin vaan et eiks ahtojen noustessa vikavalo pläjähdä tauluun....
Juu pläjähtäähän se... Seosten mukaa vetää tosi rikkaalle silloin ku pätkäsee. Millaset tulpat ois sit jees? Missä mieles se sun kalikka on tarkka niistä?
-WW- kirjoitti:Mites kun orkkis map-anturissa muistaakseni lukee 200kpa, onko mahdollista vaihtaa tuo 250/400kpa? Vai miten muut hoitaa tuon yli 1bar alueen?
enemin lastu paketissa ainakin tulee isompi mappi anturi mikä pitää kolvata sinne sisälle mutta ei o kyllä tietoa miten se alkaa toimimaan jos ei o calibroitu piireille isommalla mapilla
Ahaa, voisi olla tarpeellista kun nyt pyörii ahdot 1.6bar. Vakio ahdin aika mansikkana. Lähiaikoina toivottavasti vaihtoon. Pakopaineet varmaan reilusti yli 2baR.. Kanget kohta antautuu tai jokin muu paikka
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
Onko tuossa LET moottoriohjauksessa vikavalon palaessa käytössä normi bensakartat jne..??? voiko ahtaa esim. yli 0,6 baaria normaalisti vaikka valo palaa? Itsellä se palaa sen takia koska sähkönen ahtopaineensäädin on poistettu ja säätö ruuvilla.
Mitähä tolle kannattais tehä vai antasko olla? Vissii lastuttamisella sais tuonkin herjaamisen pois mut onko mitää muuta keinoo?
Kun jotkut puhu että ei ahda yli 0,4 bar ku vikavalo palaa mut rupeeko se sit pätkii jos väkisillä ahtaa sen yli?
Tietäiskö joku?
Kiitos jo etukäteen
Edit: Ainii ja onko se joku vika ku letin ruiskuboksi lämpiää aika paljon? Oikeestaa aika kuumaksi... Olisko jollain tästä mitää tietoo että onko vika vai ominaisuus?
Pistä siihen 25-50 ohmin vastus ja hyvin toimii. Ainakin vikavalo sammuu mulla ainaski. Pitää vaa ottaa ohmi mittari kätee ja tarkastaa mikä se vastus oli.
Juu pläjähtäähän se... Seosten mukaa vetää tosi rikkaalle silloin ku pätkäsee. Millaset tulpat ois sit jees? Missä mieles se sun kalikka on tarkka niistä?
Kaikista parhaat omassa käytössä ollut ne bosch:in nelijärki tulpat. Mun calikassa koitettiin 47€kpl joku vitun iridium tulppa eikä toiminut lainkaan, kauhea pätkiminen/ ampuminen heti kun alkoi ahdot nousta.
Opel Calibra 4x4 turbo vm. 95
Opel vectra GT vm.90
2Slow4Motion
anza69 kirjoitti:Pistä siihen 25-50 ohmin vastus ja hyvin toimii. Ainakin vikavalo sammuu mulla ainaski. Pitää vaa ottaa ohmi mittari kätee ja tarkastaa mikä se vastus oli.
Noniin.. kiitos tästä!! Nimittäis kokeilin aikasemmin siihen johtoon jotain vastusta niin sain valon sammumaan mut se sytty pienen ajon jälkeen taas.. mut en muista mitä vastusta kokeilin, pitääpä kokeilla tuota jos auttais