Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).

Tänne kaikki vitsit, hauskat jutut, netistä löydetyt hauskat linkit, autoihin liittymättömät gallupit ja muu vastaava.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).

Viesti Kirjoittaja TJT »

Tuomas kirjoitti:Niin, sulla kiukuttelee tyhjäkäynti kun tk-säädin on rikki ;)

Se säädin ei kuitenkaan pysty syöttämään ylimääräistä soppaa koneeseen kierroksilla niin kuin tuossa ehdotetaan.
Luitko tuon mun viestin kokonaisuudessaan?

Pirun rikkaalla käy säätimen kiukutellessa.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

TJT kirjoitti:
Tuomas kirjoitti:Niin, sulla kiukuttelee tyhjäkäynti kun tk-säädin on rikki ;)

Se säädin ei kuitenkaan pysty syöttämään ylimääräistä soppaa koneeseen kierroksilla niin kuin tuossa ehdotetaan.
Luitko tuon mun viestin kokonaisuudessaan?

Pirun rikkaalla käy säätimen kiukutellessa.
No sitten siellä on myös jotain muuta rikki. :yes:
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

^^Heti startista ei lambda ole käytössä ja muutenkin kakkua annostellaan vähän runsaammin joten rikkaalla se käy ehjänäkin. Tk-säädin ei tee muuta kuin säätää ilman määrää. Jos olet sitä mieltä että se tyhjäkäynnin sekoilu saa koneen käymään rikkaammalla johtuu se ainoastaan siitä että ilmamäärä heittelee eikä ecu pysy perässä, mutta muuten tk-säädin ei tee mitään bensan syötölle.

Toinen vaihtoehto on että tyhjäkäynnin heittely ei johdu tk-säätimen viasta vaan jostain muusta viasta joka aiheuttaa seoksen heittelyä joka heikentää käyntiä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Tuomas kirjoitti:Jos olet sitä mieltä että se tyhjäkäynnin sekoilu saa koneen käymään rikkaammalla johtuu se ainoastaan siitä että ilmamäärä heittelee eikä ecu pysy perässä, mutta muuten tk-säädin ei tee mitään bensan syötölle.
Kuten aiemmin kirjoitin:
TJT kirjoitti:Eli ei se tyhjäkäyntisäädin sitä soppaa varsinaisesti lisää, mutta saattaa sotkea muitten komponenttien toimintaa.
E: ja tyhjäkäynti ei varsinaisesti sekoile, vaan käy tyhjää tasaisesti, eikä kone sammu esim painettaessa kytkin pohjaan risteyksissä tms.
Heti startin jälkeen ei vaan tuo tk-säädin aina oikein "herää", ennenkuin vähän antaa kaasua.

Useimmiten tekee niin, että kierrokset tippuu sammumisrajalle, josta pomppaa ylös ja tasaantuu sinne vajaaseen 1000rpm.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Niin kirjoitit, mutta kierroksilla tk-säätimen vaikutus ilman määrään on niin pieni ettei se voi sotkea seoksia tai aiheuttaa aiemmin mainitun kaltaisia ongelmia.

Kuten sanoin, sulla (mahdollisesti) tyhjäkäyntisäädin aiheuttaa ongelmia nimenomaan tyhjäkäyntiin, mikä oli se pointti. Ajaessa se ei sotke seoksia tai riko kattia.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Astra22
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Astra22 »

Olenko mä isonveljen valvonnassa??

Radiota kuunnellessani juontaja/kuuluttaja ilmoittaa esimerkiksi, että "Kuuntelet nyt Radio Novaa".

Kun meen kauppakeskukseen tai johonkin virastoon, niin pihalla tai viimeistään ala-aulassa on iso kyltti, jossa yleensä punainen täplä ja teksti "Olet tässä".

Mistä ihmeestä ne tietää mitä mä kanavaa mä kuuntelen tai missä mä olen? :o
Hyväksi neuvoksi sanotaan sitä, jonka mies antaa ollessaan itse liian vanha olemaan huonona esimerkkinä.
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Pelottavaa :o
Siis se että joku kuuntelee Novaa...
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Astra22
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Tuomas kirjoitti: Siis se että joku kuuntelee Novaa...
Nova oli vaan esimerkki, ilmoittelee ne muutkin. :lol:
Hyväksi neuvoksi sanotaan sitä, jonka mies antaa ollessaan itse liian vanha olemaan huonona esimerkkinä.
tursas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja tursas »

Astra22 kirjoitti:
Tuomas kirjoitti: Siis se että joku kuuntelee Novaa...
Nova oli vaan esimerkki, ilmoittelee ne muutkin. :lol:
Näin juuri, juuri näin; Olet nyt Ooppel-foorumilla, seuraamme sinua minne ikinä menetkin... :D
sahtimonni
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja sahtimonni »

Mistä saisin ostettua tietyn pituisen ja tietyn jännitteisen jousen? Kyseessä ei ole siis kamalan iso jousi, leveydeltä parisen senttiä ja pituudelta 15cm.
a.tikkanen
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja a.tikkanen »

meidän työpaikalle aikoinaan toi pultti ketju nykynen berner jousia tosin en tiedä pitääkö ostaa isompi erä vai onko ne varasto tavaraa, meille tuli yleensä 10-20 jousta kerralla.
Kaikki alta 244g/km on viherpiiperoita! (Trafin sivuilta loppui asteikko kesken, eli saan ajaa ilmaiseksi! kö?)
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

www.jouset.com

http://www.op-jousiteos.fi/ <--- Muistaakseni tuossa paikassa työkaveri teetti Renaultinsa kytkimeen jonkun jousen parisen vuotta sitten.
Astra22
OCF Member 2018
OCF Member 2018

sahtimonni
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja sahtimonni »

Kiitti vastauksista :) tuolta kattelin noita jousia, mutta vähän vaikuttas kaikki siltä että pitäs tilata enemmän kerralla että olis järkevää. Mutta täytyy kattoo vielä :lol:
Jukka T
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

sahtimonni kirjoitti:Kiitti vastauksista :) tuolta kattelin noita jousia, mutta vähän vaikuttas kaikki siltä että pitäs tilata enemmän kerralla että olis järkevää. Mutta täytyy kattoo vielä :lol:
Sitten voi kysellä noilta jousipajoilta/tukkureilta, että mille vähittäiskauppiaille omalla seudulla he toimittaa ja kysellä yksittäisiä jousia sitten niiltä kauppiailta.
Vastaa Viestiin