Astra K
Re: Astra K
Viikonloppuna ajelin vähän pidempää matkaa. Yöllä oli tullut lunta ja tiet oli suolattu joten ajourat oli puhtat, mutta kaistan keskellä ja laidoissa sohjoa/lunta. Pari kertaa ratissa tuntui pieni nykäisy ja luulin että olisinko mennyt sohjon päälle hieman. Kolmannella kerralla ratti liikahti kädessä jo vähän enemmän ja sitten vasta tajusin että kaistavahti se yrittää ohjailla autoa. Kytkin kyllä välittömästi pois sen koska ei tuntunut miltään mukavalta ajaa siinä sohjorännissä kun auto alkaa tempomaan rattia 
OCFormulatietäjä 2012 & 2019
My memory's not as sharp as it used to be. Also, my memory's not as sharp as it used to be.
My memory's not as sharp as it used to be. Also, my memory's not as sharp as it used to be.
Sama fiilis kaistavahdista Astrassa ja nykyisessä Insigniassa. Tuntuu kuin ajaisi todella uraisella tiellä talvikelillä, vaikkei uria ois. Kesällä toimii vähemmän ärsyttävästi.
Insignia 1.6T Innovation Plus Gran Sport -19
Varoitusäänet käsittääkseni tulee radion kaiuttimista. Etutörmäysvaroitin sekoili tänään viimeksi vasta-auringossa.
Kuolleenkulman varoittimen olen asetuksista disabloinut. Ei se mielestäni mitään metelöinyt, mutta sivupeilissä välkähtelevä oranssi valo, sivusilmällä havaittuna, säikäytti joka kerta, että "ei saatana, laittoiko tuo naapuri vilkun päälle ja meinaako tulla kylkeen". Saisi olla erivärinen merkkivalo ja sijaita muualla kuin peililasissa, tattis ja nam kiittää hän.
Parkkitutkat ei kyllä huuda yli 10 km/h nopeuksissa. Eikä ole pienemmissäkään nopeuksissa mulla muistaakseni ikinä tämän 222 tkm etapin aikana huutanut jatkuvaa huutoa. Joskus reagoi esim. bussien pakokaasuihin. Mulla kyl onkin auto lämpimässä tallissa, niin pysyy tutkat jäättöminä.
Kaistavahti myöskin enimmäkseen disabloituna kesät&talvet ja onneksi pysyy bootin jälkeenkin. Uudemmissa autoissahan se pitää disabloida joka bootilla erikseen, joka on kyl raivostuttavaa.
Kuolleenkulman varoittimen olen asetuksista disabloinut. Ei se mielestäni mitään metelöinyt, mutta sivupeilissä välkähtelevä oranssi valo, sivusilmällä havaittuna, säikäytti joka kerta, että "ei saatana, laittoiko tuo naapuri vilkun päälle ja meinaako tulla kylkeen". Saisi olla erivärinen merkkivalo ja sijaita muualla kuin peililasissa, tattis ja nam kiittää hän.
Parkkitutkat ei kyllä huuda yli 10 km/h nopeuksissa. Eikä ole pienemmissäkään nopeuksissa mulla muistaakseni ikinä tämän 222 tkm etapin aikana huutanut jatkuvaa huutoa. Joskus reagoi esim. bussien pakokaasuihin. Mulla kyl onkin auto lämpimässä tallissa, niin pysyy tutkat jäättöminä.
Kaistavahti myöskin enimmäkseen disabloituna kesät&talvet ja onneksi pysyy bootin jälkeenkin. Uudemmissa autoissahan se pitää disabloida joka bootilla erikseen, joka on kyl raivostuttavaa.
Tavallisista kaiuttimista ne tulee, en ole kyllä varma tuleeko kaikista. Vilkun napsutus ainakin kuuluu vain kuljettajan oven kaiuttimesta.
No, joo tiedän saa ne pois kytketty mutta kuin vika on näin. Kuin auto käynnistää niin tulee ilmoitus : Parrkkiavusti vaatii huoltoa -> Ok. Käyn valikoimasta poistamassa parkkiavustin (jepp joka kerta kuin käynnistää auto uudellen niin se on päällä). No sit ajaa ehkä 2-3km niin auto rupee huutamaan ja ei missään tuu ilmoitus, (vasta kuin on pysähytnyt tulee että parkki avustin vaatii huoltoa?? vaikka en laittanut sitä edes päälle)
Eli summa sumaarun, vasemalla puolella on joku häikkä vaikka anturat on putsattu ulkopuolella sekä liitin myös puhdistettu ei toimi. Kuollut kulma vikisee jos on päällä ja huutaa. Toki en ole vielä koittanut vaan kytkeä pois nuo anturat (ainakin kuin puhdistin niin ei tuottanut ongelmia)
Toinen asia mitä tein oli että kytkin pois tuo parking module takakonista mutta ei auttanut
...
aika paska kuin näitä ei saa "oikeasti" pois kytketty valikoimasta.
Eli summa sumaarun, vasemalla puolella on joku häikkä vaikka anturat on putsattu ulkopuolella sekä liitin myös puhdistettu ei toimi. Kuollut kulma vikisee jos on päällä ja huutaa. Toki en ole vielä koittanut vaan kytkeä pois nuo anturat (ainakin kuin puhdistin niin ei tuottanut ongelmia)
Toinen asia mitä tein oli että kytkin pois tuo parking module takakonista mutta ei auttanut
aika paska kuin näitä ei saa "oikeasti" pois kytketty valikoimasta.
Se on totta, että parkkitutka aktivoituu aina uudelleen, kun nopeus ylittää jonku raja-arvon (15 km/h) ja taas seuraavan kerran ajetaan kävelyvauhtia. Mulla on vaihdekepin edessä nappi, jolla sen saa hetkellisesti disabloitua, niin ei tarvi missään valikoissa surffailla.
Odotellaan, josko 1,2corsa tulis kohta kertomaan oikean sulakenumeron, millä tuo disabloituu vähän pidempiaikaisesti.
Odotellaan, josko 1,2corsa tulis kohta kertomaan oikean sulakenumeron, millä tuo disabloituu vähän pidempiaikaisesti.
Onko kukaan hakkeri vielä keksiny millä pääsee rengaspainevalvonta järjestelmästä eroon
Start/stopin saa 50€lla ohjelmoitua pois EDS:n moottorin ohjelmoinnin yhteydessä.
- Jouni
- Jouni
Commodore GS V6 1974 ja Insignia CT 2.0T 4x4 2018
Se saattaisi jopa onnistua GMProgin avulla. Ainakin ajotietokoneesta saisi piilotettua sen rengaspainevalvonnan sivun ja uskoakseni myös poistettua merkkivalon käytöstä. En ole varma häviäisikö aiheeseen liittyvät varoitukset samalla.jarkkis kirjoitti: 10 Maalis 2023, 13:30 Onko kukaan hakkeri vielä keksiny millä pääsee rengaspainevalvonta järjestelmästä eroon![]()
- kadett90
- OCF Member 2024

Pysäköintiavustajan ohjausmoduulille tulee jännitesyöttö sulakkeen 34 kautta.Askoik kirjoitti: 09 Maalis 2023, 16:01 Odotellaan, josko 1,2corsa tulis kohta kertomaan oikean sulakenumeron, millä tuo disabloituu vähän pidempiaikaisesti.![]()
En sano että sitä voi koittaa irroittaa mutta jokainen teke omalle autolleen mitä haluaa...
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
[viesti poistettu 20.3.2023 klo 21:40 - olin, onneksi, itse tässä asiassa tehnyt virheen] 
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Ei yhdestä katsoma kerrasta. Katso että auto on tasaisella alustalla ja moottori samassa lämmössä kun tarkastat.
Itse ajaisin ja seuraisin vielä kulutusta.
En tiedä että kukaan olisi ainakaan valittanut öljynnkulutuksesta muutoin kuin 1,5D kolmepyttyisten osalta.
En tiedä että kukaan olisi ainakaan valittanut öljynnkulutuksesta muutoin kuin 1,5D kolmepyttyisten osalta.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
Kiitoksia pikaisesta ja jossain määrin huojentavasta vastauksesta!1,2sorsa kirjoitti: 19 Maalis 2023, 22:51 Ei yhdestä katsoma kerrasta. Katso että auto on tasaisella alustalla ja moottori samassa lämmössä kun tarkastat.
Sovittiin tänään vaimon kanssa tärskyt paikallisen Citymarketin parkkihalliin, missä auto on varmasti plaanissa, käydään ostoksilla ja tarkastetaan öljymäärä. Uusintatarkastus myöhemmin kun kilometrejä tulee lisää. =)
Paljon niillä öljyillä on ajettu vaihdon jälkeen? Kannattaa varmaan lisätä ylärajaan ja seurata öljynkulutusta.
Insignia 1.6T Innovation Plus Gran Sport -19
Öljyillä on edellisen määräaikaishuollon jälkeen ajettu vasta 8-9 tkm, joista meidän aikana n. 700 km kaiken kaikkiaan. Autoliikkeen myyjäkin otti yhteyttä ja asiallisesti ehdotti, että voisimme käydä siellä täyttämässä öljyt ja seurattaisiin siitä eteenpäin pidempi jakso öljynkulutusta. Nyt pidetään kuitenkin ensin peukkuja sille, että Citymarketin parkkihalli tekee omat taikansa öljymäärän suhteen - olisi todella hienoa jos olisin mitannut öljymäärän väärin aiemmin. =)