Speedster 2,0 Turbo, "Rattikelkka" Project Fenix.

Esittele Opel-projektisi tai autosi
lowcali
OCF Member
OCF Member

Re: Speedster 2,0 Turbo, "Rattikelkka" Klasenin settiä

Viesti Kirjoittaja lowcali »

Ei voi johtua, kun säiliö on täynnä. Toki voi olla siinäkin anturissa vikaa.
Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku

-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

pääsiskö se piuha jossain ottamaan maihin sit välillä? vai miten tossa oli se?
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
lowcali
OCF Member
OCF Member

Tarkistin ne johdot ei ota mistään maihin, mutta mittariston takana olevista liittimistä toinen oli kokonaan irti ja heilui siellä valtoimenaan, jospa se tuolla korjaantuisi. jos ei niin sitten pitää etsiä vikaa mittariston kotelon sisältä tai nestepinnan anturista.

EDS:n kanssa alkaa yhteinen sävel löytyä. Pitää vielä hommata 3 bar MAP anturi niiden softaa varten.
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku

vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

lowcali kirjoitti:Pieni mahis, että Oscherin reissu toteutuu, jos kone pelaa, auton ehtii niputtaa, kartat ehtii tulla, auton saa katsastettua, pyöränkulmat säädettyä....
Mä kun luulin että mulla meni tipalle auton kanssa reissua ajatellen :lollis:

Mutta pidetään peukkuja kuitenkin sulle jotta saisit vehkeet läjään ajoissa :thumbsup:
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja telwin »

vectraTBO kirjoitti:
lowcali kirjoitti:Pieni mahis, että Oscherin reissu toteutuu, jos kone pelaa, auton ehtii niputtaa, kartat ehtii tulla, auton saa katsastettua, pyöränkulmat säädettyä....
Mä kun luulin että mulla meni tipalle auton kanssa reissua ajatellen :lollis:

Mutta pidetään peukkuja kuitenkin sulle jotta saisit vehkeet läjään ajoissa :thumbsup:
No tota tota, ei ole mullakaan laitteet nipussa... :no:
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

^^Juu mut sähän ootkin hiukka masokisti kun aloit laittamaan Astraa vain pari viikkoa ennen reissua :D Toki sullekin pidetään peukkuja jotta saisit auton kuntoon reissuun :)
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
lowcali
OCF Member
OCF Member

Ei vaan pysty O-sclebeniin. Virta on totaalisen loppu. Tänään sain vain Dekat pestyä ultraäänipesurissa ja testattua, että ne aukeaa. Laitoin ne myös paikoilleen. Siinä kaikki. Ei Tämmösen takia kannata lisää ressiä kerätä, vai mitä? Huomenna on onneksi eka oikea lomapäivä kolmeen vuoteen, että ehkäpä tämä tästä...Jos sais huomenna moottorin takasin paikoilleen, että maanantaina vois tuupata uudet softat ECUun. Katotaan... Ai niin kävin myös tilaamassa uuden sisälokarin taakse vänkärin puolelle, edellinenhän on silputtu välijäähdyttimen takia. Chargecooler ei sitä reikää tarvi.

telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja telwin »

No eipä mitään, ensivuonna sitten jos mahdollista.
Aika riski veto se olisi ollutkin lähteä sinne Oscheriin tuolla ilman mitään varmuutta minkää toimimisesta.

OT: mä lunastan itselleni sen sulle varatun paidan, jollet halua sitä muistoksi suunnitelmasta. :D
lowcali
OCF Member
OCF Member

^Kyllä harmittaa, mutta minkäs teet kun osia vielä puuttuu, eikä maalarilla ole ollut aikaa. Jos haluat sen paidan niin siitä vaan. Eipä sitä itte kehtais pitää, kun ei päässyt mukaan.

3 bar anturi on nyt paikoillaan, Pakoputki sai ympärilleen thermoteccin lämpösuojanauhan. Öljyt on koneessa ja startilla sitä pikkusen pyöritinkin. Ainakin sen verran motti kesti :D

Välisäiliö ja Downpipe on vielä tigattavana ja savujen otto on niistä kiinni.

Kytkinsylinterin liitos vissiin vuotaa yhä ja tilasin siihen ooppelilta uuden O-renkaan. Toivottavasti tulee sillä kuntoon. Ei huvittais enää repiä tuota pakettia pois. Itse sylinteri toimii eikä vuoda, se on testattu. Prkl että polttelee saada tuo liikenteeseen. :food:

EDS:n IPF on rekisteröity ja mulle oli listattu sinne nippu erilaisia karttoja. Mikään niistä ei ollut vielä se tähän tehtävä sisäänajosofta ja sitä odotellaan. 630cc suuttimille oli muutama softa tarjolla ja sellaisella tuota voisi ainakin koekäyttää, että vuotaako mistään jne.

lowcali
OCF Member
OCF Member

Pikkuhilijaa. Pihahommat ja uus mopo on vähän hidastaneet. Toisaalta motivaatio katosi, kun ei saanu tätä valmiiksi Oscheriin. Kone on käytetty pois, vaihdelaatikko leväytetty ja kasattu uudelleen tiivisteliiman kanssa, nyt ei vuoda. Kone on takaisin paikoillaan ja ei voi sanua muuta, kun että harjoitus tekee mestarin. Alkaa mennä konejumppa alle merkkikorjaamon ohjeaikojen, toki täytyy muistaa, että nyt ei ollu kaikki nesteet sisällä.

Tänään oli tarkoitus ottaa savut, mutta bensalinjat ahisti. Vuoto siellä ja toinen täällä. Pannuhuoneen ahtaudesta johtuen haastava homma saada liitokset pitämään. Huomiselle jäi vielä hommattavaksi kuparitiivisterengas 044:n tuloliittimen AN-adapterin ja pumpun väliin. Siitä vielä vuoteli bensaa, kun paineet nousi välisäiliössä tarpeeksi silloin kun Boshilainen ei ollut tulilla ja Walbro työnsi bensaa yksinään systeemiin.

Hiilareita makusteltu:
Kuva

Wräppiä daunpaippiin:
Kuva

EDS:n settiä:
Kuva

400 hp:n sisäänajokartoille palaa jatkuva vihreä valo :)
Kuva

Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

Sanohan miten sulla meni tuon IPF:n kanssa ku mulla repee perse jo täysin? Mulla ei missää vaiheessa kysy sitä registration codea. Kysyykö sulla ja jos kysyy niin missä vaiheessa? Ja mulla flashääminen itessää menee alle 3 minuutissa. Jotenki epäilyttää. Varsinki siks ku ei tehot nouse, mutta muut näyttäs pelaavan (launch control toimii, rajottimen nosto toimii ja kenties ahdotki o nousseet vaikka tämä onki vähän epäselvää).
Kuva
Nyt:BMW E93 335i M-Sport '07 (440hv/600nm)
Ennen: BMW E46 330i M-Sport II, Opel GT B, BMW E60 530da, Opel Corsa D CDTi, Opel Astra F 1.8i, Nissan Sunny 1.3, Opel Kadett B 1.1
lowcali
OCF Member
OCF Member

ei oo kysyny koodia. Eka käytin tietskassa tuota pulikkaa kiinni, sitte hain autosta tiedot ja takasin nettikoneeseen kiinni, kartan imurointiin. Mulla oli valmiiksi tyypitetty tuo pulikka EDS:llä ja se käy vaan tuohon mun autoon.

Ekaksi en päässyt niiden IPF sivuille kiinni, kun olivat laittaneet moottorinumeron toiseksi viimeisen numeron väärin, mutta soitin sinne tukeen ja asia korjattiin samalla sekunnilla.

Huonoa sanottavaa on sen verran, että Shindlerin piti tehdä mulle custom kartat reilu viikko sitten, ei ole kuulunut. Sen sijaan koitan ajella valmiilla kartoilla sisään, jossa on kylläkin hieman eri kovoa kun mulla, mutta kriittiset samat ( suuttimet, nokat jne.) Täytyy ekaksi vaan sen verran käyttää, että näkee tuleeko nestevuotoja lämpimänä ja jos herra S, ei saa niitä karttoja lähetettyä tän viikon aikana, niin vaatia rahoja takaisin ja jättää nuo 400hp mapit sisään :)

Edit: ohjelma meni ECUun noin 15-20 minuutissa.

Vielä sen verran, että kun imutat karttoja niin palomuuri pitää olla pois päältä.

enne
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja enne »

lowcali kirjoitti:ei oo kysyny koodia. Eka käytin tietskassa tuota pulikkaa kiinni, sitte hain autosta tiedot ja takasin nettikoneeseen kiinni, kartan imurointiin. Mulla oli valmiiksi tyypitetty tuo pulikka EDS:llä ja se käy vaan tuohon mun autoon.

Ekaksi en päässyt niiden IPF sivuille kiinni, kun olivat laittaneet moottorinumeron toiseksi viimeisen numeron väärin, mutta soitin sinne tukeen ja asia korjattiin samalla sekunnilla.

Huonoa sanottavaa on sen verran, että Shindlerin piti tehdä mulle custom kartat reilu viikko sitten, ei ole kuulunut. Sen sijaan koitan ajella valmiilla kartoilla sisään, jossa on kylläkin hieman eri kovoa kun mulla, mutta kriittiset samat ( suuttimet, nokat jne.) Täytyy ekaksi vaan sen verran käyttää, että näkee tuleeko nestevuotoja lämpimänä ja jos herra S, ei saa niitä karttoja lähetettyä tän viikon aikana, niin vaatia rahoja takaisin ja jättää nuo 400hp mapit sisään :)

Vielä sen verran, että kun imutat karttoja niin palomuuri pitää olla pois päältä.
Itse latailin kanssa uuden ohjelman autooni IPF:llä ja koska minä en ollut käyttänyt laitetta hetkeen, oli siihen tullut uusi ominaisuus, joka esti minulta 3.5 softien latauksen. s-posti ja iltapäivällä oli taas ladattavissa.
Tuon laitteen kanssa ei kyllä perjaatteessa pitäisi mitenkään pystyä tehdä virhettä. Tosin se millainen ohjelma siellä sitten löytyy on täysin eri juttu :D Itselläni lataus kestää n. 15min. Tosin Veeksillä on uudempi moottorinohjaus ja saattaahan se olla nopeampi :-?
Kuva
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
leutoranta
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja leutoranta »

enne kirjoitti:
lowcali kirjoitti:ei oo kysyny koodia. Eka käytin tietskassa tuota pulikkaa kiinni, sitte hain autosta tiedot ja takasin nettikoneeseen kiinni, kartan imurointiin. Mulla oli valmiiksi tyypitetty tuo pulikka EDS:llä ja se käy vaan tuohon mun autoon.

Itse latailin kanssa uuden ohjelman autooni IPF:llä ja koska minä en ollut käyttänyt laitetta hetkeen, oli siihen tullut uusi ominaisuus, joka esti minulta 3.5 softien latauksen. s-posti ja iltapäivällä oli taas ladattavissa.
Tuon laitteen kanssa ei kyllä perjaatteessa pitäisi mitenkään pystyä tehdä virhettä. Tosin se millainen ohjelma siellä sitten löytyy on täysin eri juttu :D Itselläni lataus kestää n. 15min. Tosin Veeksillä on uudempi moottorinohjaus ja saattaahan se olla nopeampi :-?
Mulla herjaa tällähetkellä, ettei ole credittejä... Ei saa edes vakiosoftaa ajettua sisään :evil: Sähköpostilla saa sen kyllä auki, mutta kiukuttaa :D
Opel Mokka 1.4T 4x4
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

Laitetaan nyt vielä tännekin kun täälläkin oon herjannu tuota, että tosiaan flashäys oli toiminu mulla nähtävästi ihan oikein. Helppo oli laittaa ja tosiaan ainaki nopee dataväylä näkyy GT:ssä olevan jos ei muuta nopeeta. :)
Kuva
Nyt:BMW E93 335i M-Sport '07 (440hv/600nm)
Ennen: BMW E46 330i M-Sport II, Opel GT B, BMW E60 530da, Opel Corsa D CDTi, Opel Astra F 1.8i, Nissan Sunny 1.3, Opel Kadett B 1.1
Vastaa Viestiin