C20XE virittäminen

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
getoon
OCF Member 2020

Re: C20XE virittäminen

Viesti Kirjoittaja getoon »

tietääkö joku jonkun koneistamon jossa vakioista nokkapyöristä tekevät säädettävät? :worship:
pikkusen meinaasi olla kiire kun pukkaa jakohihnanvaihtoa.
Vauhti korjaa virheet..
GSi 16V
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja GSi 16V »

Vaasassa sijaitsee yks hyvä moottorikoneistamo, tuota itse olen käyttänyt ja kaveripiiri myös. Onnistuu myös nokkapyörien teko säädettäviksi.

Hiomo Isokangas & Knit
Silmukkatie 7, 65100 VAASA
Puh.063191800
Fax: 063170743

~Artsi
"On tämä saatana työmaa!"
getoon
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja getoon »

GSi 16V kirjoitti:Vaasassa sijaitsee yks hyvä moottorikoneistamo, tuota itse olen käyttänyt ja kaveripiiri myös. Onnistuu myös nokkapyörien teko säädettäviksi.

Hiomo Isokangas & Knit
Silmukkatie 7, 65100 VAASA
Puh.063191800
Fax: 063170743

~Artsi
Kiitoksia :thumbsup: Pitää ottaa yhteyttä
Vauhti korjaa virheet..
virkm
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja virkm »

http://www.ohenmaenteho.fi/kuva.php?kuv ... taus_autot

Tuommonen f-ryhmän ooppeli vakiolla cossunkannella, hiotut nokat, 48webereillä ja alakerta tehty Wisecoilla Nykyisellään autossa hestecci mutta käyrät samanlaiset. Samoilta sivuilta löytyy myös muita ralli ooppeleiden tuloksia erillaisilla palikoilla.
Pushh
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Pushh »

Miltäs sivuilta ootte tilaillu C20XE koneesee osia, mulla ois pienoinen projekti täs ollu mieles et ostasin calibraani toisen C20XE koneen ja sen kunnostaisin ja vähän piritäisin, tavoitteena reilu 200hp vaparina. :D Ku ei viittis ainutta toimivaa konetta ruveta riskeeramaan ni sit ois aina se ''Back Up'' kone.
jaa ovvai?
PJR
OCF Member 2015
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PJR »

Pushh kirjoitti:Miltäs sivuilta ootte tilaillu C20XE koneesee osia, mulla ois pienoinen projekti täs ollu mieles et ostasin calibraani toisen C20XE koneen ja sen kunnostaisin ja vähän piritäisin, tavoitteena reilu 200hp vaparina. :D Ku ei viittis ainutta toimivaa konetta ruveta riskeeramaan ni sit ois aina se ''Back Up'' kone.
http://global.ebay.com/search?Query=c20xe&Region=0
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori

Viesti Kirjoittaja madi »

tuli kokeiltua yhtiä mäntiä xe lohkoon kun oli hyllyssä ylimääräisenä
en tiedä sitten vielä toimivuudesta että pitäsikö lakea olla vähän vähemmän
mäntä on noissa kuvissa ylimillään siitä se ei enää nouse
xe kansikin meni siihen suoraan paikalleen kansitiivisteen kanssa

http://kompassi.com/~mad/xe_ruttu/xeruttu01.jpg
http://kompassi.com/~mad/xe_ruttu/xeruttu02.jpg
http://kompassi.com/~mad/xe_ruttu/xeruttu03.jpg
http://kompassi.com/~mad/xe_ruttu/xeruttu04.jpg
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Kadett C City 2.0 16v Turbo -76 "FakeXE"
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja telwin »

Ja minkähän keksinnön männistä on kyse??
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori

Viesti Kirjoittaja madi »

skylinen rb26dett supertechin männistä
kohta saan toisetkin männät millä testata honda accordin typerän männät niissä on sama isku ja mäntä 86.5mm
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Kadett C City 2.0 16v Turbo -76 "FakeXE"
_Jape_
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja _Jape_ »

vai tuplaturbo skyllen männät. :)
mulla saattais olla sulle käypät kanget.
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Hartsa__90
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja Hartsa__90 »

Mulla olis täysin vakio C20XE, mitenkäs sitä nyt sitten lähtisi piristelemään, mitään jäätäviä lukemia en ole hakemassa, vaan 10-30hp lisäystä. TI-powercup ainaskin ja vakionokat teettää säädettäviksi vai kuinkas? Onko muuten kallis lysti alkaa teetättämään säädettävät.

EDIT: Kärsiikö tuon ilmamassamittarin molemmilta puolilta poistaa muovisen " verkon " ? Ja mitenkäs tuossa kaasuläppäkotelossa se alumiininen viiste tms mistä luin niin senkin jos poistaa niin tulee agressiivisemmaksi moottori? Onkos se viiste missä kohtaa siinä, tuli putsattua joku aika sitten se enkä hoksaa nyt missä kohtaa se viiste on
Insignia Sports Tourer OPC-Line 1.5T -19
Vectra OPC -06
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja harza »

Kaikki nuo mainitsemasi viritykset on ns. pienti sipistelyä, ei mitään mullistuksia aiheuta, tai moottorin muuttumista "agressiivisemmaksi"... Tässä topikissa on kyllä kerrottu mitä sille koneelle pitää tehdä jotta tehoa saa.
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
Thuuning
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Thuuning »

Hartsa__90 kirjoitti:Mulla olis täysin vakio C20XE, mitenkäs sitä nyt sitten lähtisi piristelemään, mitään jäätäviä lukemia en ole hakemassa, vaan 10-30hp lisäystä. TI-powercup ainaskin ja vakionokat teettää säädettäviksi vai kuinkas? Onko muuten kallis lysti alkaa teetättämään säädettävät.

EDIT: Kärsiikö tuon ilmamassamittarin molemmilta puolilta poistaa muovisen " verkon " ? Ja mitenkäs tuossa kaasuläppäkotelossa se alumiininen viiste tms mistä luin niin senkin jos poistaa niin tulee agressiivisemmaksi moottori? Onkos se viiste missä kohtaa siinä, tuli putsattua joku aika sitten se enkä hoksaa nyt missä kohtaa se viiste on

10-30 heppaa saat ku laitat sen powercapin, vaparin, poistat kaasuläpästä sen mötykän ja 4-5astetta imunokkaa aikasemmalle. (se mötykkä mikä pitää poistaa on siinä kaasuläpässä ja kun sen poistaa niin siihen jää 2 reikää joihin pitää laittaa niitit tai sitten hitsata umpeen, tai hommaat LET kaasuläpän jostaki ku siinä ei oo sitä "tuuliohjaria" :D

ps. jos poistat verkot ilmamassamittarista nii ota vaan se menopuoli pois ei tulopuolelta. Ja jos teet jonkun "virityksen" noista niin ne ei yksistään vaikuta, ainoastaan isoin tekijä on tuossa tuo nokan säätäminen.

vakionokat teettää säädettäviksi <---- (vakionokat voi teettää jyrkemmiksi) tuota en nyt itse oikein hiffannu mut jos tarkotat nokkapyöriä niin saat säädettävän pyörän alkuperäisestä itse helposti kairaamalla sitä ohjuritapin reikää sinne suuntaan mihin haluat säätää, jos aikasemmalle nokkaa nii kairaa oikealle ja jos myöhäsemmälle nii kairaa vasemmalle, mutta elä kairaa reikää molempiin suuntiin koska sitten et löydä koskaan sitä vakiopaikkaa, itselläkin on kaksi imunokkapyörää toinen aikaistaa ja toinen myöhäistää ja niitä sit vaihtelee jos tarvii säädellä...
Hartsa__90
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja Hartsa__90 »

Saisinkohan ohjeita tuohon powercupin tekoon? Kun en ole varma sen tekemisestä enkä tiedä mistä teen sen laipan siihen kaasuläppäkoteloon. Koitin hakua käyttää mutta ei tärpännyt.
Insignia Sports Tourer OPC-Line 1.5T -19
Vectra OPC -06
Thuuning
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Thuuning »

Hartsa__90 kirjoitti:Saisinkohan ohjeita tuohon powercupin tekoon? Kun en ole varma sen tekemisestä enkä tiedä mistä teen sen laipan siihen kaasuläppäkoteloon. Koitin hakua käyttää mutta ei tärpännyt.

Itse tein laipan sellaisesta 10mm paksusta teräs latasta joka oli tietenkin jotain 150mm leveetä. Siihen vaan piirsin tiivisteellä muodot ja eka porakoneella porailin sisäosan karkeasti pois ja pirralla loput sit rälläkällä muotoilin ulkoreunan kohilleen ja laippa valmis.. voin laittaa kuvia siit mun tekeleestä jos haluat niin saat inspiraatioita.. koko powercapin teko kesti minulla 4 tuntia yhteensä.
Vastaa Viestiin