htn76 kirjoitti:GSi 16V kirjoitti:Just viime kaudella oma GSi 16V Kadetin kone (20XE) käytiin läpi ja samalla "pikku" päivitys.. en nyt tähän sotke sen enempää, mutta neuvoisin tekemään perus konerempan, eli rengastus/laakerointi yms. asiaan kuuluva.. jakopää uutta, sekä KANSITYÖT, NOKAT, NOKKAPYÖRÄT.. näillä pääsee hyvän pakosarjan sekä putkiston kanssa helposti lähelle maagista 100hepan litratehoa.. tietty nyt poissuljetaan kaikki rallikoneet, mutta 3000€ teet kadulle pirteen 20XE koneen, se on varma. Jos vähäänkään pystyt ite tekeen, ni budjetti ei karkaa, mut jos kaikki teetätät, ni unohda trimmaus.
Jos on laittaa yli 3000€, niin voit satsata Lexan imusarjaan ja jos löytyy esim. 5k€, niin sit esim. Jenveyn nelivitoset läppikset vaikka KMS'n ohjauksella, niin rupee olemaan jo lähempänä 230hv ja vieläkin ihan ajettava.. Kansitöitä kun on kans niin monentasoisia.. mieti mihin satsaat ja mitä haet.
Voin YV'llä laittaa mun palikoiden kirjon sekä about hinnan, millä 50hv saatiin GSi'hin lisää.. ja vääntöä sen 50Nm myös. Turbolla pääsis jo toisille lukemille, mut jos nimenomaan päädyt vaparia virittään, ni ei se häpeä oo - päinvastoin

jos sulla on toimiva kone tai edes nipussa oleva.. ja 3000e laitat koneeseen JA SAAT 100HV LITRA TEHON, ET VARMASTIKAAN TEE MITÄÄN ITSE.
c20xe on aihiona niin hyvä että pitää kullata se moottori jos hassaat 3000e että saat hiekkalaatikko virityksiin hukattua noi rahat

Oonks mä kussu sun muroihin, vai mistä on kyse? Ettei sul ny oo menny puurot ja vellit sekaisin? Eikait se sinun asia ole miten paljon olen omaan moottoriini laittanut rahaa? Vaikka sen sit lopuksi veilä kultaisin!
Mulla meni siis vajaat 5000€
KOKONAISUUDESSAAN kun oma moottori käytiin kaverin kaa lävitte, sekä päiviteltiin palikat!
En pidä sitä ylitsepääsemättömänä summana moottorin virityksen yhteydessä, ilmatteeks et saa juuri mitään ja ammattiosaajat kun ei ilmaisia ole.
5000€
ei siis mennyt osiin, vaan se on kokonaiskustannus tässä mun tapauksessa. Koneistuksiin sekä kannentekijälle meni ihan tarpeeksi, osatkin maksoivat jokusen €uron ja kaikenmaailman muut asiaan liittyvät kulut vielä siihen päälle, niin siitähän se koostuu.
Mutta selvennä nyt pikkasen et mitkä ovat mielestäsi kutsumiasi hiekkalaatikkovirityksiä noin niinku yleensä? Tai tässä mun tapauksessa..?
Ethän sä edes tiedä mitä mun koneelle on tehty.. outoa avautumista kyllä tuollainen.
Mä voin sulle tehä kyl listan, mitä laitettiin, että sieltä tuli sen ~50hv/~50Nm lisää. Mut eiköhän se oo paree et ihan viksusti eka kysyisit asiasta, ettei tuu väärinkäsityksiä..