Mittariston pohjia tänne ni pistän nettiin !
- hercules
- 'Diplomat'

- Jäsennumero: 1298
- Viesti:
Noniin tuli sitten viime yönä kaverin kanssa väänettyä vekkuun pohjat.
Kiitos MighoX:lle noista pohjista, jos ei haittaa että sovelsin vähän nuita sun tekemiä
pohjia?
Muuten oli aika iisi homma mutta nuo valot eivät oikein nappiin menneet.
Eli tulostettiin normaalille valokuvapaperille pohjat. Näkyy aika selvästi läpi ja ledien valo ei jakaannu sinne oikealla tavalla. Jos nuista kuvista jotain selvää saa ni tommossilta näyttää pimeessä ---->>>
http://koti.mbnet.fi/herc85/Kuvat/mittari/pimea/
Mikä avuksi? Kaveri selitti jotain että ottaa alkuperäisistä taustoista ne
muovit ja laittaa ne sinne taakse, toimisiko tuo?
Muuten kyllä tuli helv*** hienot taustat.
http://koti.mbnet.fi/herc85/Kuvat/mittari/valo/
Tommoset. Ja nuo on tosiaan muokattu MighoX:n taustoista joten kunnia hänelle
Kiitos MighoX:lle noista pohjista, jos ei haittaa että sovelsin vähän nuita sun tekemiä
pohjia?
Muuten oli aika iisi homma mutta nuo valot eivät oikein nappiin menneet.
Eli tulostettiin normaalille valokuvapaperille pohjat. Näkyy aika selvästi läpi ja ledien valo ei jakaannu sinne oikealla tavalla. Jos nuista kuvista jotain selvää saa ni tommossilta näyttää pimeessä ---->>>
http://koti.mbnet.fi/herc85/Kuvat/mittari/pimea/
Mikä avuksi? Kaveri selitti jotain että ottaa alkuperäisistä taustoista ne
muovit ja laittaa ne sinne taakse, toimisiko tuo?
Muuten kyllä tuli helv*** hienot taustat.
http://koti.mbnet.fi/herc85/Kuvat/mittari/valo/
Tommoset. Ja nuo on tosiaan muokattu MighoX:n taustoista joten kunnia hänelle
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Onkohan kellään mittarin pohjia manta b:hen?! ei löytyny sutiilta, jos jollain tietoo mistä löytyy ni mailia tai pohjia.. jaakko.jamsa@kolumbus.fi
Hercules: Hienon näköiset nuo sinun pohjat... Jollain foorumilla oli juttua, että kun hioo ledien päät vähän tasaisemmiksi ja jättää karheiksi valo leviäisiparemmin (toimivuudesta ei ole varmuutta)...
Itse aioin tossa alkukesäst purkaa mittariston ja pistää sinne kans valkoset pohjat (tulostan bilteman high glossy film-kalvolle)... Ajattelin kokeilla jos sinne sais sovitettua neon-putken (aika ep.tod.näk. että sopii), joten siniset superkirkkaat ledit hiottuna varmaan tulee...
Itse aioin tossa alkukesäst purkaa mittariston ja pistää sinne kans valkoset pohjat (tulostan bilteman high glossy film-kalvolle)... Ajattelin kokeilla jos sinne sais sovitettua neon-putken (aika ep.tod.näk. että sopii), joten siniset superkirkkaat ledit hiottuna varmaan tulee...
VW Transporter -00 & Suzuki TL1000R -99 & Calibra 2,0 16v 4x4 -90 & VW Kupla 1300 -73
Kertokaapa vielä että mitenkä olette noita tehneet? Joku oli tulostanu valokuvapaperille, mutta miten olit sen kiinnittäny? Joku oli taas käyttäny tarra-arkkia... minä ajattelin kokeilla valokuvapaperia, mutta se pitäisi varmaan jotenkin suojata. Jos siihen vaikka vetäisi kontaktimuovia päälle, jolla sen samalla kiinnittäisi. Se taas voi heijastaa... mitenkähän muuten sitä...?
- hercules
- 'Diplomat'

- Viesti:
Minä tulostin valokuvapaperille, ja kiinnitys tapahtui ihan normaalisti miten nuo alkuperäisetkin on kiinni. Eli siinä alkuperäisessä on semmossia tappeja, paperiin vain oikeisiin kohtiin reiät ja hyvin pysyy kiinni.On 2005-03-06 10:38, masu wrote:
Kertokaapa vielä että mitenkä olette noita tehneet? Joku oli tulostanu valokuvapaperille, mutta miten olit sen kiinnittäny? Joku oli taas käyttäny tarra-arkkia... minä ajattelin kokeilla valokuvapaperia, mutta se pitäisi varmaan jotenkin suojata. Jos siihen vaikka vetäisi kontaktimuovia päälle, jolla sen samalla kiinnittäisi. Se taas voi heijastaa... mitenkähän muuten sitä...?
Vectra C GTS Turbo
- hercules
- 'Diplomat'

- Viesti:
Voi olla aika vaikeata ujuttaa sinne putkea, epäilen että ei tule mahtumaan. Juu siitä hiomishommasta olen kyllä kuullut mutta onkelma on siinä että se paperi on yksinään hieman liian ohutta. Eli sieltä näkyy normaali polttimokin, jonkunlaisia pleksejä sinne vois vissii kokeilla tunkea.On 2005-03-05 19:45, TuKe88 wrote:
Hercules: Hienon näköiset nuo sinun pohjat... Jollain foorumilla oli juttua, että kun hioo ledien päät vähän tasaisemmiksi ja jättää karheiksi valo leviäisiparemmin (toimivuudesta ei ole varmuutta)...
Vectra C GTS Turbo
- hercules
- 'Diplomat'

- Viesti:
Mä kysyn tänää kaverilta ku se taituroi ton photarin kanssa.On 2005-03-07 13:14, masu wrote:
Hercules: Käytit noita modattuja pohjia, jotka löytyy tuolta kootusta linkistä, niin millä dpi:llä ne pitää olla että on oikeen kokoset? Vakiohan on vissiin 72 dpi. Laitoitko oikeen kokosiks dpi:llä vai mittojen mukaan (ja sittenhän se interpoloi juttu täytyy olla photoshopissa ruksittu pois).
kuinkas muuten ihan normi tulostin tulostaa tommoselle kiiltävälle valokuva paperille??? luulis että vähä levii! Mulla on meinaa just menossa mittari remppa, ostin "uuden" mittariston corsaan ja purin melki kokonaan! Paint shop proolla saa aika mahtavasti muutettua noit mittarin pohjia! huomenna pitäis hakee paikallisesta merocompista valokuvapaperia ja tulostella sitte siihe:) pysyykö toi paperi muuten ihan niil ruuveilla ja tapeilla mitkä pitää sen pelti mittarin kiinni?
Niin ja noista mittarin valoista sen verran että ljudialta saa melko helposti vakio kantoihin valot, elikkä http://www.ljudia.fi/cgi-bin/fi/online/ ... 0&cart_id= tuolta löytyy kaikennäköstä polttimoo ja valoo!!! tilasin juuri mittaristoon 3w siniset polttimot.
- hercules
- 'Diplomat'

- Viesti:
Ei leviä. Noi mun pohjat on tulostettu sellasella hp:n sadan euron monitoimikoneella. Juu pysyy ne ihan pelkillä tapeilla, kunhan ei vain innostu tekemään liian isoja reikiä. Mielummin tiukat ku liian löysät
Onkelmana on vieläkin tosiaan se että valot meinaa paistaa hieman läpi. Täytyy yrittää jotain ohutta pleksiä tjsp laittaa alle ja kokeilla. Jos joku keksii ratkasun niin laittakaa viestiä.