Astra J - kokemuksia

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Omenapomena
'Senator'
'Senator'

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja Omenapomena »

^ no tuskimpa se mitenkään vaikuttaa. Parempihan se vaan on jos useammin öljyjä vaihtas. Oli auto mikä tahansa (henkilöauto) niin itse en kyllä samoilla öljyillä ajais 30tkm.
Vsq
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Vsq »

Omenapomena kirjoitti:^ no tuskimpa se mitenkään vaikuttaa. Parempihan se vaan on jos useammin öljyjä vaihtas. Oli auto mikä tahansa (henkilöauto) niin itse en kyllä samoilla öljyillä ajais 30tkm.
Täysin samaa mieltä :bye: Eräs merkkiliikkeen myyjä päivitteli myös sitä miten paljon 30 tkm vaihtovälillä ajetuista koneista irtoaa moskaa öljynvaihdon jälkeen ja uudet öljyt on heti mustat. Vaihdattaa itse kuulemma LongLife-öljyt 15 tkm välein. Ehkä toi 30 tkm vaihtoväli toimii lämpimässä Keski-Euroopassa, mutta ei Suomen talvessa?
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
samppa0001
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja samppa0001 »

Vsq kirjoitti:
Omenapomena kirjoitti:^ no tuskimpa se mitenkään vaikuttaa. Parempihan se vaan on jos useammin öljyjä vaihtas. Oli auto mikä tahansa (henkilöauto) niin itse en kyllä samoilla öljyillä ajais 30tkm.
Täysin samaa mieltä :bye: Eräs merkkiliikkeen myyjä päivitteli myös sitä miten paljon 30 tkm vaihtovälillä ajetuista koneista irtoaa moskaa öljynvaihdon jälkeen ja uudet öljyt on heti mustat. Vaihdattaa itse kuulemma LongLife-öljyt 15 tkm välein. Ehkä toi 30 tkm vaihtoväli toimii lämpimässä Keski-Euroopassa, mutta ei Suomen talvessa?
Olen samaa mieltä, että öljyn vaihto useammin kun tuo 30tkm on toki suotavaa, ja näin teen myös itse. Mutta jos vaihtoa ei kirjata huoltokirjaan + öljyn laatu, niin en ihmettelisi yhtään jos konerikko tilanteessa autonvalmistaja yrittäisi kääntää syytä asiakkaan niskoille. Varsinkin jos asiakas ei pysty todistamaan, että öljynä on käytetty valmistajan hyväksymiä öljylaatuja.
Itse öljyn vaihtaminen useammin ei varmasti vaikuta takuuseen, kunhan merkinnät ja öljyn laadut on kohdallaan...
samppa0001
'Kapitän'
'Kapitän'

5000 km täynnä Astralla, ja hyvä on mennä.
Vähän tarkkana saa manuaali-ilmastoinnin säätämisen kanssa olla, että ei tule liian kylmää/kuumaa ilmaa. Muuten kyllä manuaali-ilmastoinnista tykkään kun ei tarvii olla puhaltimen noputta olla säätämässä. Itse tykkään, että puhallus on mahdollisimman pienellä. Kulutus edelleen 7l/100 km. E10:iä olen edelleen tankannut, eikä senkään kanssa ole ollut ongelmia. Öljyt vois käydä kohta vaihdattamassa, voisivat samalla päivittää moottorinohjauksen softan jos sellainen on tarjolla. Hyviä kesäkilometrejä jatketaan...
samppa0001
'Kapitän'
'Kapitän'

Vajaan 400 kilometrin lenkki Laitilaan ja takaisin kotiin. Tankkasin ennen lähtöä tankin täyteen ja samalla asemalla reissun jälkeen taas täyteen. Kulutukseksi maltilliset 6.5. Ei paha. Menomatkalla kaksi kyydissä ja paluumatka yksin. Ajotietokone näytti 6,7. Ei ainakaan turhan optimistisia lukemia näytä...
samppa0001
'Kapitän'
'Kapitän'

Nyt on sitten Astra vahattu ensimmäisen kerran. Kiva oli vahata kun pinta on uusi ja puhdas. Valkoinen auto aika hankala vahata kun ei näe mihin kohtaan vahaa on jo levitetty. Mutta hyvä siitä tuli. Vahana käytin Turtlen valkoiselle tarkoitettua värivahaa. Hyvin helmeilee vesi auton pinnalla. Tosin vaha tarttui aika pahasti mustiin listoihin kiinni. Sain ne pestyä kuitenkin pois. Helpompi varmaan pitää auto puhtaana kun ei lika tarraa niin kovin kiinni kun ennen vahausta.
teemuval
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja teemuval »

Vahana käytin Turtlen valkoiselle tarkoitettua värivahaa.
Vahaus kannattaa aina :thumbsup: , mutta seuraavalla kerralla suosittelisin käyttää parempaa vahaa. Tuolla on monta kertaa parempia vahoja niin kestoltaan, kuin muilta ominaisuuksiltaan. Samalla vaivalla hinkkaat pintaan paremman aineen, kuin vedät ton värivahan mistä ei edes uudelle maalipinnalle olo mitään hyötyä. Ja en tiiä sit syytä, mutta automaalaamosta mulle sanottiin, että värivahat kannattaa unohtaa kokonaan, sillä niistä ei muuta kuin haittaa. En tajunnu kysyy kyl perusteluja, mutta omat kokemukset niistä ei kyllä järin mairittelevia, kun on päässy testaa kunnon vahoja.

Heh, sori vaan ei ollu tarkotus tulla moittii sun työtä, mutta pakko oli sanoo :P ja kylhän nyt toikin tietty parempi suoja ku ei mitään.
samppa0001
'Kapitän'
'Kapitän'

teemuval kirjoitti:
Vahana käytin Turtlen valkoiselle tarkoitettua värivahaa.
Vahaus kannattaa aina :thumbsup: , mutta seuraavalla kerralla suosittelisin käyttää parempaa vahaa. Tuolla on monta kertaa parempia vahoja niin kestoltaan, kuin muilta ominaisuuksiltaan. Samalla vaivalla hinkkaat pintaan paremman aineen, kuin vedät ton värivahan mistä ei edes uudelle maalipinnalle olo mitään hyötyä. Ja en tiiä sit syytä, mutta automaalaamosta mulle sanottiin, että värivahat kannattaa unohtaa kokonaan, sillä niistä ei muuta kuin haittaa. En tajunnu kysyy kyl perusteluja, mutta omat kokemukset niistä ei kyllä järin mairittelevia, kun on päässy testaa kunnon vahoja.

Heh, sori vaan ei ollu tarkotus tulla moittii sun työtä, mutta pakko oli sanoo :P ja kylhän nyt toikin tietty parempi suoja ku ei mitään.
Ai, mulla ainakin hyviä kokemuksia Turtlen värivahoista. Ainakin mustasta. Aikaisemman auton vahasin useampaan kertaan ko. vahalla. Hyvin kesti talven suola kelit sun muut. Lika irtosi hyvin.
Mitäköhän vahaa sitten kannattaisi käyttää?
Spede OPC
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Spede OPC »

Tai aina auton voi jättää jollakin joka tekee työ sinun puolestasi. Tottakai se maksaa "pienen" lantin mutta voi monessa tapauksessa olla hyvä vaihtoehto :D ...
Opel Astra Sport 1,6 Turbo
http://www.garaget.org/?car=234426
samppa0001
'Kapitän'
'Kapitän'

Spede OPC kirjoitti:Tai aina auton voi jättää jollakin joka tekee työ sinun puolestasi. Tottakai se maksaa "pienen" lantin mutta voi monessa tapauksessa olla hyvä vaihtoehto :D ...
Kyllä mä ainakin haluan itse tehdä. Neuvoja toki otetaan vastaan, mutta en ole valmis maksamaan muille siitä, että ne puunaa mun autoa. Jos ostaa uuden auton on myös oltava valmis pitämään siitä huolta :D
Kaasu
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Kaasu »

samppa0001 kirjoitti:Kyllä mä ainakin haluan itse tehdä. Neuvoja toki otetaan vastaan, mutta en ole valmis maksamaan muille siitä, että ne puunaa mun autoa. Jos ostaa uuden auton on myös oltava valmis pitämään siitä huolta
Oikein!

Olkoonkin, että ammattilainen saattaa päästä parempaan lopputulokseen, niin onhan siinä itse puunaamisessa oma viehätyskin - ainakin uuden auton kohdalla 8) Itse vahasin paljon kehutulla Zainolla ja tällä positiivisella kokemuksella jatkan hamaan tulevaisuuteen. Tämähän on sinänsä aiheena maailmanlopun mielipidetaistelu, mutta ihan sama, kunhan vaan pinta kiiltää! :D
Astra K 1.4T AT6 Innovation +++
samppa0001
'Kapitän'
'Kapitän'

Kaasu kirjoitti:
samppa0001 kirjoitti:Kyllä mä ainakin haluan itse tehdä. Neuvoja toki otetaan vastaan, mutta en ole valmis maksamaan muille siitä, että ne puunaa mun autoa. Jos ostaa uuden auton on myös oltava valmis pitämään siitä huolta
Oikein!

Olkoonkin, että ammattilainen saattaa päästä parempaan lopputulokseen, niin onhan siinä itse puunaamisessa oma viehätyskin - ainakin uuden auton kohdalla 8) Itse vahasin paljon kehutulla Zainolla ja tällä positiivisella kokemuksella jatkan hamaan tulevaisuuteen. Tämähän on sinänsä aiheena maailmanlopun mielipidetaistelu, mutta ihan sama, kunhan vaan pinta kiiltää! :D
Zainon tuotteita kehunut moni muukin. Pitää varmaan ostaa syksyksi ja testata. Zainon tuotteiden saatavuus vaan pikkasen hankalampaa kun eivät ole ihan Motonetin hylly kamaa :) Sen takia varmaan tulee ostettua näitä valtamerkkien vahoja. Mikä niistä Zainon tuotteista on paras valkoiselle värille?
teemuval
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja teemuval »

Mikä sit on hyvä vaha, niin se tosiaan on ikuisuuskysymys, mutta ite käyttäny nykyään zainokauden jälkeen Lahegan top sealia sekä colloniten 915:sta ja ovat kyl tosi hyviä vahoja. http://www.autonhoito.com/shop/ tuolta löytää esim. hyviä vahoja ja ei kannata pelätä niitä olloniten kovavahoja sit ollenkaan. Ohjeiden mukaan tehtynä tosi helppoja käyttää. Niin ja kaiken a ja o loistavalle pinnalle on pohjatyöt. Pinta pitää saada täysin puhtaas ja joku puhdistava vaha alle ois kyl hyvä laittaa, jos on viitselystä sen verran, kuten esim. Dodo Juice Lime Prime Lite (Pre-wax cleanser), tai sit AG punanen on ihan ok, vaikka se kultakorkkinen kannattaa jo unohtoo ajan ajaessa siitä ohi.

Ja jos oikeesti on innostusta, niin täähän on kuin loputon suo :P , mutta kannattaa tutustuu http://pesukinnas.com/ kyseiseen sivustoon ja sieltä jos mistä löytyy neuvoja ja vinkkejä.
samppa0001
'Kapitän'
'Kapitän'

teemuval kirjoitti:Mikä sit on hyvä vaha, niin se tosiaan on ikuisuuskysymys, mutta ite käyttäny nykyään zainokauden jälkeen Lahegan top sealia sekä colloniten 915:sta ja ovat kyl tosi hyviä vahoja. http://www.autonhoito.com/shop/ tuolta löytää esim. hyviä vahoja ja ei kannata pelätä niitä olloniten kovavahoja sit ollenkaan. Ohjeiden mukaan tehtynä tosi helppoja käyttää. Niin ja kaiken a ja o loistavalle pinnalle on pohjatyöt. Pinta pitää saada täysin puhtaas ja joku puhdistava vaha alle ois kyl hyvä laittaa, jos on viitselystä sen verran, kuten esim. Dodo Juice Lime Prime Lite (Pre-wax cleanser), tai sit AG punanen on ihan ok, vaikka se kultakorkkinen kannattaa jo unohtoo ajan ajaessa siitä ohi.

Ja jos oikeesti on innostusta, niin täähän on kuin loputon suo :P , mutta kannattaa tutustuu http://pesukinnas.com/ kyseiseen sivustoon ja sieltä jos mistä löytyy neuvoja ja vinkkejä.
Heh, taitaa noi pesukinnas.com:n kaverit pestä ja puunata pikkasen eri "tiimissä" kun minä. Upeata jälkeä saaneet aivan karmeasta alkutilanteesta. Onneksi uudessa autossa lähtötilanne on paljon parempi. Voishan noita erilaisia aineita / välineitä pikkuhiljaa kokeilla. Pitää vaan lukea ensin miten niitä käytetään, että ei mene ihan perseelleen.
Spede OPC
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Spede OPC »

samppa0001 kirjoitti:
Kaasu kirjoitti:
Oikein!

Totta! Mutta jos autoa ostaessa saa kaupan päälle 500 euron maalipinnan käsittelyn, lackkonserveringen ( ditec.se ) niin tuskin sitä itse enää viitsii alkaa "hinkkaamaa" . Olen tehettänyt tämän saman käsittelyn edelliseen autooni ja olen ollut todella tyytyväinen siihen. Toisaalta tunnen 2 työntekijää kyseisestä firmasta eli ihan outoja kavereita ei ole ollut puunamassa minun autoja 8)
Opel Astra Sport 1,6 Turbo
http://www.garaget.org/?car=234426
Vastaa Viestiin