ecotec 16v, huono moottori?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu »

Elmeri kirjoitti:Lähes kaikista tuntemistani 18 ja 20 moottoreista on mennyt kansipahvi ilman mitään "syytä".. Kaverilla meni 75tkm. kohdalla. Itselläni meni sentään 140tkm. Ja omastani vielä se, että autossa oli webasto viimeisen 70tkm. Eli kylmäkäynnistykset jotka tuota pahvia rassaa, eivät olleet syynä..

Antureita on mennyt tasaisen tappavaa tahtia kaikissa yksilöissä ja kilometreistä se ei näytä olevan kiinni.. Niitä on mennyt alkaen tuolta 40tkm.

Pakosarja oli omassani halki jo ostaessa.. Eli 5vuotta vanhana ja 60tkm. ajettuna..

50tkm. ajetusta autosta ei pitäisi olla tarvetta huoltaa kaasuläppäkoteloa.. Askelmoottori on liian tehoton tehtäväänsä..

Kaikkia autoja on huollettu keskivertoa paremmin ja ovat asiallisessa käytössä, eli löytyy ymmärtämystä olosuhteista yms. auton käytön kannalta..

Hihnarikkoa ei ole ollut kuin thdessä tuntemassani yksilössä, mutta tilastojen valossa se on ongelma..

Autonvalmistaa suurelta osin alihankkijat joten paskat alihankkijat = paska auto..

Kaikenkaikkiaan todettakoon että henkilökohtaisesti olen havainnut, että olemassa on myös merkkejä jotka eivät vie jatkuvasti euroja korjauksiin ja joilla voi ajaa yli 10tkm. ilman mitään rassaamista...

:wink:
Noh, tuohon en voi sitten omalta osaltani sanoa muuta kuin, että oma X20XEV ei varmaan ole ainakaan maanantaikappale. Sen verran hyvin toimii tekniikka, eritoten kilometreihin nähden :D
Kuva
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

viki kirjoitti:
Jartsa kirjoitti:
Anodi kirjoitti:
Opel 4 ever kirjoitti:Moni Ecotekki on särkyny nimenomaan omistajan nuukuuden takia. Jakopään rakenteesta johtuen 60tkm-välein: Ehdottomasti KAIKKI jakopään osat uusiksi vesipumppua ja rullia myöten=halvin henkivakuutus moottorille. Ja venttiilinvarsikumeja vaihtaa moottorikoneistamot murto-osalla merkkihuoltojen hinnoista.
Tässähän se totuus lukee. Itse menossa jakopäänremppaan ens kuun alussa ja kaikki menee uusiksi. Hinta on merkkihuollossa 290 euroa. Onko paljon vai vähän, riippuu siitä mihin vertaa.
112eur vesipumpun kanssa kun tekee itse.reilu tunti menee.
Vaan kun laitattaa esim. merkkihuollossa, niin tulee myös KAHDEN vuoden osatakuu sekä 60.000 tkm takuu. Eli jos maksaa 290 ekua liikkeessä tai itse tehtynä 112 euroo, niin voipi olla että enpä kehtais paskata käsiäni.
ÄLÄ paskaa,jokainen tyylillänsä.noita jo "ripakopallisen" vaihtanut eikä kyl yksikään oo hajonnu.
ite keksin kyllä tolle reilulle 170eurolle muuta käyttöö kun maksan jollekin tunnin työstä sen...
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

On Opelilla on vain KESTÄVIÄ moottoreita ja ERITTÄIN KESTÄVIÄ MOOTTOREITA.

1.4 ja 1.6 Ecotec on omien kokemusten perusteella kastissa kestävä moottori. 1.8 ja 2.0 ovat sitten jo kestävän moottorin paremman puolella, siis ajattelen moottorin mekaanista kestävyyttä.

Jos jakohihnan ohjevaihtoväli menee alle 100 tkm, niin vika on todennäköisesti muualla kuin käyttäjässä.

j.h

Pientä ecotecciä olen suositellut vain vihamiehille (onneksi niitä riittää).
TeBa18
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja TeBa18 »

itellä on ecotec 1,6 16v ja surkeasti moottori pelaa! :x
joku idiootti on keksinyt laittaa moottorin öljyn huohotus putken siihen missä se on ensimmäisenä jäässä, ja sit paukahtaa kone jostain kohtaa!
ja jsut tuo että jos vesi pumppu mene niin sit menee paljon muutakin!
omaan autoon piti vaihtaa venttiilit kaikki kun meni moottori. ja kallista oli!
Ps: en osta kyllä enää saksalaista, olis tämän pitänyt jo tietää formuloista kuinka räikkönen keskeytteli! mä ostan ferrarin seuraavaksi :lol: .. vittu se on ainakin varma peli.. kesäisin :wink:
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

DTI kirjoitti:mutta jenkit ovat kovin tohkeissaan tuosta konetyypistä, siellä lienee yleisin 2,2L versio.
Tuo jenkkien 2.2l versio ei näille hihnavetoisille ecotykeille taida olla muuten sukua kuin emoyhtiön puolesta.

Opeleista tuota löytynee Z22SE nimellä ja niissäkin muuten jakopään kanssa ollut ihan riittävästi murhetta,vaikka ketjulla toteutettu ;)
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JJunior »

TJT kirjoitti:
DTI kirjoitti:mutta jenkit ovat kovin tohkeissaan tuosta konetyypistä, siellä lienee yleisin 2,2L versio.
Tuo jenkkien 2.2l versio ei näille hihnavetoisille ecotykeille taida olla muuten sukua kuin emoyhtiön puolesta.

Opeleista tuota löytynee Z22SE nimellä ja niissäkin muuten jakopään kanssa ollut ihan riittävästi murhetta,vaikka ketjulla toteutettu ;)
Jep, ironista kyllä. Luulis että ketjulla kestää mutta kun ei.
2.0t Re85
Anodi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Anodi »

Pakko se on yhtyä paskanjauhantaan. Mulla on ollu 1.6 16v ecotec Astrassa 150 tkm -> 210 tkm ja moottorissa ei ole ollut mitään vikaa. Hihnan vaihdatin heti ostettaessa ja nyt on 60 tkm täynnä. Aika vaihtoon on varattu ens kuun alkuun. Nyt kun on lukenut tätä topiccia, niin vähän pelottaa kestääkö sinne asti, mutta elämässä pitää olla jännitystä :wink:

Ehkä hihna kannattaa vaihtaa itse jos OSAA, mutta voisko jotkut moottoririkot johtua siitä, että hihna on asennettu väärin tai on säästetty vesipumpussa tai kiristimessä tms.
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

Mä vaihdoin omaan remmin+Kaikki osat ilman ohjeita ja eka kerta kun on koskaa jakopäätä purkanu, ja vieläkin toimii (jo 45tkm ajettu).
Ettei kai toi kovin vaikeeta ole, jos yhtään ajattelee mitä tekee.
pelzi-88
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja pelzi-88 »

Mites muuten.. Paljonkos täällä vie 1.6 16V ekoteko ainetta? Oma vie n. 8.5l/satasella ja öljyä litra ja tuhat kilometriä :O
MV6 power
masa_
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja masa_ »

Omalla 1,6 16v ekotecillä oon päässy 7,5l satasella.
VECTRA C1 CARAVAN 2.0T "Stage 1" -05
salepa
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja salepa »

Oma 1.6 16v eko meni tossa viikko sitten 6,9l/100km
MarkusL
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja MarkusL »

6.5-9.3l/100km, riippuen ajosta ja kaasujalasta.. -----> 1.6 16v
MarkusL
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja MarkusL »

Ainii, Käytin viime viikolla oman ecoteccini jakopäärempassa.. Onneks käytin, oli hihna kulunu toisesta reunasta ihmeellisesti, Piti myöskin outoa muovista kolinaa. Säikeitä siellä täällä kotelossa, että sellasta kivaa.

Nyt kummiskin kunnossa ja kovaa ajoa..
masa_
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja masa_ »

Omalla ekotecillä olen nyt ajellu 30tkm. Eikä oo mitään vikaa ollut.
VECTRA C1 CARAVAN 2.0T "Stage 1" -05
Johnny
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Johnny »

Meillä X16XEL toimi moitteettomasti n.190 000km asti, sen jälkeen on alkanut olemaan ongelmia.
Puolia on pari vaihdettu, toinen tosin tarvike(eikä muuten vuoda venttiilikopan tiiviste).Bensa pumpun rele.
Ja nyt viimeisimpänä numerona eilen rupes pitämään kone kovaa kolinaa ja käymään kahdella,kolmella.
Puristuspaine mittaus tuotti ainoastaan 2. sylinteriin kunnon lukemat,1. oli n.8bar ja 3. & 4. sylinterissä mittari vaan vähän heilahti.
Jakohihna vaihdettu Metro-Autossa n.45 000km sitten.Täytyy tänään vielä tarkistaa onko jakopäässä tapahtunut jotain, oma arvailu on että jako on mennyt sekasin ja venttiilit tavannu mäntiin.

E:Otin tänään kannen irti ja puuttu pala 3. & 4. syliterien välistä :evil:
Johnny, la gente esta muy loca.
Vastaa Viestiin