Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Phev voisi olla kyllä tuohon ajoprofiiliin mainio ratkaisu. Itsellä Phev kiikarissa seuraavaksi, tosin ajan sellaisia 200-400 km päivämatkoja, jolloin Phevin hyöty jää pienemmäksi.
Mitähän mahtaa olla plugarihybridien vetopainot? Sama kuin täyssähköllä, eli 0 kg?
Opelista en tiedä, mutta ainakin Superb iV:ssä on käsittääkseni ihan normaalit vetopainot.
Itse tottunut tuohon liikennemerkkitunnistukseen jo sen verran, että kun ajaa autolla jossa sitä ei ole, niin usein vilkaisee turhaan mittaristoon nähdäkseen rajoituksen. Useimmiten tuo vilkaisu tulee melkein heti merkin jälkeen, jolloin vielä näyttää Opelissakin oikein. Esim. liittyy melko tutulla alueella motarille ja keskittyy vain liikenteen sekaan pääsemiseen ja heti liitynnän jälkeen tulee se "olikohan tässä vielä 100 rajoitus" -epäilys.otj kirjoitti: 11 Tammi 2020, 15:36 Miksi liikennemerkkien tunnistus on poistettu? Onko sitä enää edes Astraan saatavana? Opeleissa se on suhteellisen hyödytön ja toteutettu tyhmästi kun uskoo Navin vanhaa karttatietoa ennemmin kuin näkemäänsä. Mutta tuo on hyvä varuste toimiessaan. Olen ajanut mm. Toyotaa ja Renaultia missä tuo toimi juuri niinkuin pitikin. Olisi kannattanut vain kehittää varustetta tai sitten antaa käyttäjälle mahdollisuus valita, uskooko näkemäänsä vai navia.
Täällä etelässä mielestäni toiminut myös melko luotettavasti. Muuttuvarajoituksisilla motareillakin osaa pitää vaihtuvan rajoituksen, jos se on normaaleiden arvojen puitteissa, mutta jos vaikka tietyön takia 50 rajoitus, niin sen korvaa navin tiedolla.
Ei se toyotassa kai sen paremmin toimi. Alla lainaus toiselta foorumilta koskien uutta corollaa, kun sattumalta juuri eilen osui silmään.
Millä saa edes lukemaan talvirajoitukset? Minulla näyttää vain navigaattorin arpomia nopeuksia!
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Kannattaa se auton käyttövoima valita käyttötarpeen mukaan. Edelleenkin ihmisten tarvii sitä ravihevosta tai asuntovaunua vetää. Diesel on puhtaampi päästöiltään. Kulutusero dieselin ja bensan välillä korostuu auton koon kasvaessa joten dieselin kysyntäkin menee sen mukaan. Esim corsasta dieseleitä on muutama prosentti kun esimerkiksi 5-sarjan bemareista lähes kaikki myydään dieselinä.
Myöskin diesel on yleisesti bensaa kestävempi moottori usealla muulla merkillä. Opelin bensamoottoreissa kun ei ole juuri vikoja ilmennyt.
Ja verotuksen myötä vähän ajavalle bensa on edelleen halvempi vaihtoehto
Myöskin diesel on yleisesti bensaa kestävempi moottori usealla muulla merkillä. Opelin bensamoottoreissa kun ei ole juuri vikoja ilmennyt.
Ja verotuksen myötä vähän ajavalle bensa on edelleen halvempi vaihtoehto
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
Ensimmäisten n. -15 pakkasten aikaan viime vuoden puolella kiinnitin käynnistäessä huomiota, että auto starttaa useamman sekunnin ennen käynnistymistä. Aloin vainoharhaiseksi ja olin yhteydessä huoltoon. Vertailun vuoksi liikkeessä testasivat käynnistää vastaavaa koeajoautoa, joka oli ollut kylmänä pihassa. Kuulemma ominaisuus ainakin tuossa 150hv Astrassa että starttaus kestää hetken. Mielenkiintoista sinänsä että Insignia tärähtää saman tien tulille, kun painaa nappia, vaikka auto olisi ollut viikon pihassa pakkasessa ja pitänyt ennen käynnistystä roikassa 2-3h. Ovatko muut tehneet saman havainnon ja onko tälle selityksenä vain moottori-vaihteisto -yhdistelmän toiminta?
Astra 1.4 TA 150hv OPC-line Innovation Plus leder MY19.5 
Pakkasessa vajaan 2 tunnin roikassa olon jälkeen käynnistys kestää n.1-2 sekuntia. Sama moottori-vaihteisto yhdistelmä, my 19.0.
Opel Astra 1.4T AT Sports Tourer Innovation+ 2019.0
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Voi olla ihan ohjelmisto asia että esim nostaa öljyä ensin tai aloittaa syötön vasta kun on kierroksia koneessa jolloin säästää bensaa ja estää öljynlaimenemista. Näin esimerkiksi.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-
Ooppelilla
- 'Agila'
Itsellä edellinen Astra 1.4 A 150hp 2016 käynnistyi "silmänrapäyksessä", samoin tänään ajamani huollon sijaisauto 150 manuaali.huppu kirjoitti: 13 Tammi 2020, 07:21 Ensimmäisten n. -15 pakkasten aikaan viime vuoden puolella kiinnitin käynnistäessä huomiota, että auto starttaa useamman sekunnin ennen käynnistymistä. Aloin vainoharhaiseksi ja olin yhteydessä huoltoon. Vertailun vuoksi liikkeessä testasivat käynnistää vastaavaa koeajoautoa, joka oli ollut kylmänä pihassa. Kuulemma ominaisuus ainakin tuossa 150hv Astrassa että starttaus kestää hetken. Mielenkiintoista sinänsä että Insignia tärähtää saman tien tulille, kun painaa nappia, vaikka auto olisi ollut viikon pihassa pakkasessa ja pitänyt ennen käynnistystä roikassa 2-3h. Ovatko muut tehneet saman havainnon ja onko tälle selityksenä vain moottori-vaihteisto -yhdistelmän toiminta?
Sitävastoin puoli vuotta vanha Astra 200hp A miettii hetken ennen kuin hörähtää käyntiin, olisiko 0,5-1 sek.
Samantien tuo oma on käynnistynyt jos on käynnistynyt, eli ei ole pyörittänyt mitenkään ylimääräistä. Aina välillä sitten tehnyt sen että ei olekkaan käynnistynyt, eli pitänyt painaa uudestaan start napista. Tosin ei ole ollut kelistä kiinni, eikä kyllä pitäisi olla akustakaan, kun ainakin syksyllä tuolta vielä 641A irtosi (800A akku)
Kesällä tuli laitettua ctekin battery sense kiinni akkuun, mutta ei näköjään ole suomeen tuo vekotin tarkoitettu, kun pakkasella näyttää että akku on 0-2% ja kun menee plussan puolelle niin näyttää taas normaaleja 80-100% lukemia.
Kesällä tuli laitettua ctekin battery sense kiinni akkuun, mutta ei näköjään ole suomeen tuo vekotin tarkoitettu, kun pakkasella näyttää että akku on 0-2% ja kun menee plussan puolelle niin näyttää taas normaaleja 80-100% lukemia.
Grandland GS Electric 73kWh 2025
Ex. Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20, Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20, Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Täällä käynnistyy HETI ja halpis " ylläpitolaturi " LED näytöllä,näyttää latauksen alun,ja,täyden akun tilan,kesät talvet oikeinNible kirjoitti: 13 Tammi 2020, 17:42 Samantien tuo oma on käynnistynyt jos on käynnistynyt, eli ei ole pyörittänyt mitenkään ylimääräistä. Aina välillä sitten tehnyt sen että ei olekkaan käynnistynyt, eli pitänyt painaa uudestaan start napista. Tosin ei ole ollut kelistä kiinni, eikä kyllä pitäisi olla akustakaan, kun ainakin syksyllä tuolta vielä 641A irtosi (800A akku)
Täälläkin käynnistyy heti 1.4 150 hv manuaali.
Kylmästä käynnistettäessä joku rahisee kuuluvasti, kytkin pohjassa ääni poistuu eikä ääntä enää lämpimänä ajon jälkeen erota. Kytkinpolkimessa tuntuu värinää kunnes kytkin alkaa irrottaa painettaessa, värinä kasvaa kierrosluvun mukaan. Onkohan normaalia vai ei? Ja kyllähän se itse poljinkin rutisee painettaessa.
Kylmästä käynnistettäessä joku rahisee kuuluvasti, kytkin pohjassa ääni poistuu eikä ääntä enää lämpimänä ajon jälkeen erota. Kytkinpolkimessa tuntuu värinää kunnes kytkin alkaa irrottaa painettaessa, värinä kasvaa kierrosluvun mukaan. Onkohan normaalia vai ei? Ja kyllähän se itse poljinkin rutisee painettaessa.
Autostadiumilla ollut juttua, että saako akkua ladata konehuoneen "navoilta" vai sekoittaako se kWh mittarin, joka haluaisi tietää kaiken akulle menevän/tulevan virran. Itse latasin 4A halpislaturilla pari vkoa sitten ja siitä alkoi ongelmat. Eräänäkin -2C aamuna startti sahasi just sen ehkä 2 sek, kun normaalisti hörähtää heti tulille.
Vuorokauden seistyään oli akkujännite tippunut 3,9 Volttiin, ei jaksanut enää edes sisävaloa sytyttää. Tänään kävin marmoritiskillä pyytämässä akun vaihtoa syväpurkautuneen romun tilalle, mutta nepä siellä vaan latasivat akun täyteen ja mittasivat, että sieltä saa 687 A ulos (uutena vissiin 800 A). Totesivat akun ehjäksi ja luovuttivat auton takaisin käyttööni.
Pikkasen nyt kyllä jännittää, että kuinkahan pitkäikäinen tuo AGM-akku tämmöisen syväpurkauksen jälkeen on. Vielä enemmän ihmetyttää, mikä mahtoi olla syynä, että akku tuolla tavoin vuorokaudessa purkaantui. Liekö jotain pysyvää vikaa, vai hetkellisesti vaan mennyt bitti poikittain? Ihan normaalisti perjantai-iltana jätin parkkiin ja sunnuntaina aamupäivällä auto oli hengetön. Muistelen, että olen ehkä yhden vastaavan casen tästä ketjusta joskus lukenut, mutta ei liene kovin yleistä tämmöinen akun tyhjentyminen. Minulla siis 1.4ltr vm. 2016.
Vuorokauden seistyään oli akkujännite tippunut 3,9 Volttiin, ei jaksanut enää edes sisävaloa sytyttää. Tänään kävin marmoritiskillä pyytämässä akun vaihtoa syväpurkautuneen romun tilalle, mutta nepä siellä vaan latasivat akun täyteen ja mittasivat, että sieltä saa 687 A ulos (uutena vissiin 800 A). Totesivat akun ehjäksi ja luovuttivat auton takaisin käyttööni.
Pikkasen nyt kyllä jännittää, että kuinkahan pitkäikäinen tuo AGM-akku tämmöisen syväpurkauksen jälkeen on. Vielä enemmän ihmetyttää, mikä mahtoi olla syynä, että akku tuolla tavoin vuorokaudessa purkaantui. Liekö jotain pysyvää vikaa, vai hetkellisesti vaan mennyt bitti poikittain? Ihan normaalisti perjantai-iltana jätin parkkiin ja sunnuntaina aamupäivällä auto oli hengetön. Muistelen, että olen ehkä yhden vastaavan casen tästä ketjusta joskus lukenut, mutta ei liene kovin yleistä tämmöinen akun tyhjentyminen. Minulla siis 1.4ltr vm. 2016.
No,mulla tämä " halpislaturi " on toiminu jo 2 vuotta,tosiaan kesät talvet ( on siis automaattilaturi )Askoik kirjoitti: 13 Tammi 2020, 20:51 Autostadiumilla ollut juttua, että saako akkua ladata konehuoneen "navoilta" vai sekoittaako se kWh mittarin, joka haluaisi tietää kaiken akulle menevän/tulevan virran. Itse latasin 4A halpislaturilla pari vkoa sitten ja siitä alkoi ongelmat. Eräänäkin -2C aamuna startti sahasi just sen ehkä 2 sek, kun normaalisti hörähtää heti tulille.
Toi " syväpurkaus " ei kuulosta hyvältäAskoik kirjoitti: 13 Tammi 2020, 20:51 Autostadiumilla ollut juttua, että saako akkua ladata konehuoneen "navoilta" vai sekoittaako se kWh mittarin, joka haluaisi tietää kaiken akulle menevän/tulevan virran. Itse latasin 4A halpislaturilla pari vkoa sitten ja siitä alkoi ongelmat. Eräänäkin -2C aamuna startti sahasi just sen ehkä 2 sek, kun normaalisti hörähtää heti tulille.