Hyvä autovaha?
1000 Vesihiomapaperilla saa myös takavaloista uudenveroiset..Anzah kirjoitti:Vähän offtopic, mutta muoviset perävalot saa uudenveroisen kiiltäviksi myllyttämällä ne hienolla hiomatahnalla (esim. Er-Bee)...Käsin hinkkaamallakin tulosta saa, mutta vähän isommalla työllä...Takavalojen lakkaukset sunmuut voi unohtaa samantien...
Mahtaako toimia muovisten etuvalojen kanssa? Luulisi kyllä....c18xe kirjoitti: 1000 Vesihiomapaperilla saa myös takavaloista uudenveroiset..
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
-
Simo
- 'Diplomat'

- Viesti:
Tonninen vesihiomapaperi on liian karkeeta tuollaisiin kiiltäviin osiin. Maskisäleiköt ja muut mattapintaisemmat osat tulee kyllä sillä siistiksi mut en lampunlaseja ihan niin karkeella hiois.
Ja itse aiheeseen, tuossa on pari erittäin hyvää vahaa:

Tuo FX synwax on lisäksi ylivoimasesti helppokäyttöisin vaha mitä olen kokeillut.
Samalla valmistajalla on myös sellanen kolmen purkin "step1 step2 step 3 systeemi" jolla tulee aivan pirun hieno kiilto mut on sen jälkeen käsikin kipee monta päivää

Tuo FX synwax on lisäksi ylivoimasesti helppokäyttöisin vaha mitä olen kokeillut.
Samalla valmistajalla on myös sellanen kolmen purkin "step1 step2 step 3 systeemi" jolla tulee aivan pirun hieno kiilto mut on sen jälkeen käsikin kipee monta päivää
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Ihan ensimmäiseksi täytyy todeta, että mulla ei ole kokemusta kuin vanhojen myrkkymaalien vahaamisesta, mutta niissäkin maaleja on erilaisia ja yhteen pintaan saa hienon kiillon helposti yhdellä vahalla, mutta toiseen maalin sama vaha on yhtä tuskaa eikä pysy kuin pyhättömän viikon tai ensimmäiseen sateeseen, kumpi ensin tulee. Uskoisin että sama ongelma koskee myös näitä uusia vesivärejä. Vanhaan pintaan tietysti ensin kunnollinen pesu ja puhdistus, tarvittaessa kiillotus, merkillä ei juurikaan ole väliä, jos vahaa edes suurinpiirtein suositusten mukaan (kahdesti vuodessa) Pidemmillä vahausväleillä alkaa Korrekin tfx ja Auto Glymin sotkut näyttämään kynsiään. Varmaan myös ammattilaismerkeistä löytyy kestäviä.
Ja sitten kommentti tähän:
2. jos käytät vahashampoota, käytä ohjeen mukaan. Vahashampoota käytettäessä pitää huolehtia siitä, että auto on kunnolla, käsin, vahattu ja kaikki lika saadaan kunnolla pestyä pois. Vahashampoo ei korvaa käsinvahausta. Vahashampoon suojakalvon alle jäänyt lika on todella työlästä poistaa.
Ja sitten kommentti tähän:
1. siis tarkoittaa tarvikekaupan liuottimia, moottorinpesuaineita, petroolia jne. Autonpeskuoneissa käytettävä liuotinpesuaine ei liuota vahaa. Ei myöskään mikroemulsioliuottimet.Sakkeus kirjoitti:JOS haluat että VAHA pinta pysyy ja säilyy siinä omassa rassissasi:
1. ÄLÄ käytä liuotinta pesussa
2. KÄYTÄ VAHAshampoota
Eli näillä kahdella kikalla saat vaha pinnan säilymään.
2. jos käytät vahashampoota, käytä ohjeen mukaan. Vahashampoota käytettäessä pitää huolehtia siitä, että auto on kunnolla, käsin, vahattu ja kaikki lika saadaan kunnolla pestyä pois. Vahashampoo ei korvaa käsinvahausta. Vahashampoon suojakalvon alle jäänyt lika on todella työlästä poistaa.
-
Simo
- 'Diplomat'

- Viesti:
Kohtaan 1. liittyen. Moni kehuu etenkin talvikäytössä Würth Pineline pesuainetta. Kokeilinpa sitä siis minäkin.. eikä toiste tarvii sillä autoa pestä. Pari viikkoa aiemmin vahattu auto ja pesin sen Pinelinellä jonka jälkeen ei enää vahasta tietoakaan. Eikun uus vaha pintaan.. sen jälkeen olen pessyt jollain motonetin halvalla autoshampoolla ja vahat on kestäneet pinnassa kuukausia.Jukka T kirjoitti:1. siis tarkoittaa tarvikekaupan liuottimia, moottorinpesuaineita, petroolia jne. Autonpeskuoneissa käytettävä liuotinpesuaine ei liuota vahaa. Ei myöskään mikroemulsioliuottimet.Sakkeus kirjoitti:JOS haluat että VAHA pinta pysyy ja säilyy siinä omassa rassissasi:
1. ÄLÄ käytä liuotinta pesussa
2. KÄYTÄ VAHAshampoota
Eli näillä kahdella kikalla saat vaha pinnan säilymään.
Kyllä mä ainakin sain hyvää jälkeä aikaseksi 1000 vesihiomapaperilla ja nimenomaan hioin vettä käyttäen..Mut jokainen tyylillään..Simo kirjoitti:Tonninen vesihiomapaperi on liian karkeeta tuollaisiin kiiltäviin osiin. Maskisäleiköt ja muut mattapintaisemmat osat tulee kyllä sillä siistiksi mut en lampunlaseja ihan niin karkeella hiois.
http://www.mothers.com/products/product ... -05500.jpg http://ontherunmotorsports.com/catalog/ ... Synwax.jpg
Ite tuossa viikonloppuna vahailin oman pirssin noilla steppivaihe vahoilla.Simo kirjoitti:Tonninen vesihiomapaperi on liian karkeeta tuollaisiin kiiltäviin osiin. Maskisäleiköt ja muut mattapintaisemmat osat tulee kyllä sillä siistiksi mut en lampunlaseja ihan niin karkeella hiois.
http://www.mothers.com/products/product ... -05500.jpg http://ontherunmotorsports.com/catalog/ ... Synwax.jpg
Kyllä se ihan hyvältä näytti, poislukien kiveniskut ja syvemmät skraidut maalipinnassa.
Pitäis auto käydä myllyttämässä ja sen jälkeen uusiksi vetää vahat päälle, ni vois olla ihan toisen näkönen taas. Ei tullut käsi kipeeks, vedin koneella suurimmat peltipinnat ja käsin puskurit, peilit ja takaluukun.
Parempikin ois voinu tulla, mutta en ikuna oo ennen koneella vahaillu, ni meni tämä kerta harjotuksen piikkiin..
-
Johnny Rageous
- OCF Member 2017
http://www.turtlewax.com/main.taf?p=2,1,1,1
Ton pitäis kuulemma olla kovaa kamaa.. En ole kyllä itse vielä ehtinyt testailemaan..
Ton pitäis kuulemma olla kovaa kamaa.. En ole kyllä itse vielä ehtinyt testailemaan..
Omega Y22XEV ´00, Lisäksi romuja..

-
Simo
- 'Diplomat'

- Viesti:
Sisältää silikonia! En ikinä vahais moisellaJohnny Rageous kirjoitti:http://www.turtlewax.com/main.taf?p=2,1,1,1
umpioiden kiilloituksesta:
putsaa tinnerillä,hio ensin vesissä P1500,sit perään P2000.
sitte myllyä ja hiomavahaa ja vielä vahat päälle.
Tulos kuin uudet umpiot.
ja vahauksesta: itse olen laittanut 50/50 tota glymin punasta ja kultaa
helppo töinen ja lopputulos todella hyvä.
putsaa tinnerillä,hio ensin vesissä P1500,sit perään P2000.
sitte myllyä ja hiomavahaa ja vielä vahat päälle.
Tulos kuin uudet umpiot.
ja vahauksesta: itse olen laittanut 50/50 tota glymin punasta ja kultaa
helppo töinen ja lopputulos todella hyvä.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Pitäisi oman punaisen Vectran maalipinta saada taas kirkkaaksi. Ilmeisesti Autoglymin Punainen + Kulta toimii tuossa kohtuullisen hyvin.
Jäänyt vain vähän epäselväksi, että mikä on muilla vahamerkeillä tuon Glymin Punaista vastaava puhdistava vaha, joka elvyttäisi tuota vähän kulahtanutta kiiltoa.
Jäänyt vain vähän epäselväksi, että mikä on muilla vahamerkeillä tuon Glymin Punaista vastaava puhdistava vaha, joka elvyttäisi tuota vähän kulahtanutta kiiltoa.
Toyota Corolla 2006 1.6 A