Hyvä autovaha?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
c18xe
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja c18xe »

Korrekin tfx = Loistava lopputulos joka kestää kauemmin kun kaks pesukertaa :lol: Todella helppo ja edullinen vaha.Eikä tarvii monien purkkejen kans pelleillä..Glymin vahat on rahastusta. Niin ja onhan tuo korrekin tfx testivoittaja
c18xe
'Kapitän'
'Kapitän'

Anzah kirjoitti:Vähän offtopic, mutta muoviset perävalot saa uudenveroisen kiiltäviksi myllyttämällä ne hienolla hiomatahnalla (esim. Er-Bee)...Käsin hinkkaamallakin tulosta saa, mutta vähän isommalla työllä...Takavalojen lakkaukset sunmuut voi unohtaa samantien...
1000 Vesihiomapaperilla saa myös takavaloista uudenveroiset..
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

c18xe kirjoitti: 1000 Vesihiomapaperilla saa myös takavaloista uudenveroiset..
Mahtaako toimia muovisten etuvalojen kanssa? Luulisi kyllä....
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
c18xe
'Kapitän'
'Kapitän'

Ahnuld kirjoitti:
c18xe kirjoitti: 1000 Vesihiomapaperilla saa myös takavaloista uudenveroiset..
Mahtaako toimia muovisten etuvalojen kanssa? Luulisi kyllä....
Ei oo kokemusta mutta näin äkkiseltään luulis sama vaikutus olevan :roll:
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Simo »

Tonninen vesihiomapaperi on liian karkeeta tuollaisiin kiiltäviin osiin. Maskisäleiköt ja muut mattapintaisemmat osat tulee kyllä sillä siistiksi mut en lampunlaseja ihan niin karkeella hiois.

Ja itse aiheeseen, tuossa on pari erittäin hyvää vahaa:
Kuva Kuva
Tuo FX synwax on lisäksi ylivoimasesti helppokäyttöisin vaha mitä olen kokeillut.

Samalla valmistajalla on myös sellanen kolmen purkin "step1 step2 step 3 systeemi" jolla tulee aivan pirun hieno kiilto mut on sen jälkeen käsikin kipee monta päivää :)
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Jukka T
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Ihan ensimmäiseksi täytyy todeta, että mulla ei ole kokemusta kuin vanhojen myrkkymaalien vahaamisesta, mutta niissäkin maaleja on erilaisia ja yhteen pintaan saa hienon kiillon helposti yhdellä vahalla, mutta toiseen maalin sama vaha on yhtä tuskaa eikä pysy kuin pyhättömän viikon tai ensimmäiseen sateeseen, kumpi ensin tulee. Uskoisin että sama ongelma koskee myös näitä uusia vesivärejä. Vanhaan pintaan tietysti ensin kunnollinen pesu ja puhdistus, tarvittaessa kiillotus, merkillä ei juurikaan ole väliä, jos vahaa edes suurinpiirtein suositusten mukaan (kahdesti vuodessa) Pidemmillä vahausväleillä alkaa Korrekin tfx ja Auto Glymin sotkut näyttämään kynsiään. Varmaan myös ammattilaismerkeistä löytyy kestäviä.

Ja sitten kommentti tähän:
Sakkeus kirjoitti:JOS haluat että VAHA pinta pysyy ja säilyy siinä omassa rassissasi:
1. ÄLÄ käytä liuotinta pesussa
2. KÄYTÄ VAHAshampoota
Eli näillä kahdella kikalla saat vaha pinnan säilymään.
1. siis tarkoittaa tarvikekaupan liuottimia, moottorinpesuaineita, petroolia jne. Autonpeskuoneissa käytettävä liuotinpesuaine ei liuota vahaa. Ei myöskään mikroemulsioliuottimet.
2. jos käytät vahashampoota, käytä ohjeen mukaan. Vahashampoota käytettäessä pitää huolehtia siitä, että auto on kunnolla, käsin, vahattu ja kaikki lika saadaan kunnolla pestyä pois. Vahashampoo ei korvaa käsinvahausta. Vahashampoon suojakalvon alle jäänyt lika on todella työlästä poistaa.
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Jukka T kirjoitti:
Sakkeus kirjoitti:JOS haluat että VAHA pinta pysyy ja säilyy siinä omassa rassissasi:
1. ÄLÄ käytä liuotinta pesussa
2. KÄYTÄ VAHAshampoota
Eli näillä kahdella kikalla saat vaha pinnan säilymään.
1. siis tarkoittaa tarvikekaupan liuottimia, moottorinpesuaineita, petroolia jne. Autonpeskuoneissa käytettävä liuotinpesuaine ei liuota vahaa. Ei myöskään mikroemulsioliuottimet.
Kohtaan 1. liittyen. Moni kehuu etenkin talvikäytössä Würth Pineline pesuainetta. Kokeilinpa sitä siis minäkin.. eikä toiste tarvii sillä autoa pestä. Pari viikkoa aiemmin vahattu auto ja pesin sen Pinelinellä jonka jälkeen ei enää vahasta tietoakaan. Eikun uus vaha pintaan.. sen jälkeen olen pessyt jollain motonetin halvalla autoshampoolla ja vahat on kestäneet pinnassa kuukausia.
c18xe
'Kapitän'
'Kapitän'

Simo kirjoitti:Tonninen vesihiomapaperi on liian karkeeta tuollaisiin kiiltäviin osiin. Maskisäleiköt ja muut mattapintaisemmat osat tulee kyllä sillä siistiksi mut en lampunlaseja ihan niin karkeella hiois.

http://www.mothers.com/products/product ... -05500.jpg http://ontherunmotorsports.com/catalog/ ... Synwax.jpg
Tuo FX synwax on lisäksi ylivoimasesti helppokäyttöisin vaha mitä olen kokeillut.

Samalla valmistajalla on myös sellanen kolmen purkin "step1 step2 step 3 systeemi" jolla tulee aivan pirun hieno kiilto mut on sen jälkeen käsikin kipee monta päivää :)
Kyllä mä ainakin sain hyvää jälkeä aikaseksi 1000 vesihiomapaperilla ja nimenomaan hioin vettä käyttäen..Mut jokainen tyylillään..
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Ja jos pinta tuntuu pesun jälkeen karheelta, niin CRCtä vaan pintaan ja huolellisesti painepesurilla pois.

Näin ei tarvii vahaa hinkata läheskään niin kauaa ja varsinkin mustaan autoon tulee tosi helposti naarmuja jos hinkkaa.
Nismo, millo lie taas ajos
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Ja jos pinta tuntuu pesun jälkeen karheelta, niin CRCtä vaan pintaan ja huolellisesti painepesurilla pois.

Näin ei tarvii vahaa hinkata läheskään niin kauaa ja varsinkin mustaan autoon tulee tosi helposti naarmuja jos hinkkaa.

Näin voi sanoa että tuli nopeemmin parempi.
Nismo, millo lie taas ajos
Jorgen85
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Jorgen85 »

Simo kirjoitti:Tonninen vesihiomapaperi on liian karkeeta tuollaisiin kiiltäviin osiin. Maskisäleiköt ja muut mattapintaisemmat osat tulee kyllä sillä siistiksi mut en lampunlaseja ihan niin karkeella hiois.

http://www.mothers.com/products/product ... -05500.jpg http://ontherunmotorsports.com/catalog/ ... Synwax.jpg

Ite tuossa viikonloppuna vahailin oman pirssin noilla steppivaihe vahoilla.
Kyllä se ihan hyvältä näytti, poislukien kiveniskut ja syvemmät skraidut maalipinnassa.
Pitäis auto käydä myllyttämässä ja sen jälkeen uusiksi vetää vahat päälle, ni vois olla ihan toisen näkönen taas. Ei tullut käsi kipeeks, vedin koneella suurimmat peltipinnat ja käsin puskurit, peilit ja takaluukun. :D

Parempikin ois voinu tulla, mutta en ikuna oo ennen koneella vahaillu, ni meni tämä kerta harjotuksen piikkiin..
Johnny Rageous
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Johnny Rageous »

http://www.turtlewax.com/main.taf?p=2,1,1,1

Ton pitäis kuulemma olla kovaa kamaa.. En ole kyllä itse vielä ehtinyt testailemaan..
Omega Y22XEV ´00, Lisäksi romuja..
Kuva
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Johnny Rageous kirjoitti:http://www.turtlewax.com/main.taf?p=2,1,1,1

Ton pitäis kuulemma olla kovaa kamaa.. En ole kyllä itse vielä ehtinyt testailemaan..
Sisältää silikonia! En ikinä vahais moisella :o
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

umpioiden kiilloituksesta:

putsaa tinnerillä,hio ensin vesissä P1500,sit perään P2000.

sitte myllyä ja hiomavahaa ja vielä vahat päälle.

Tulos kuin uudet umpiot.

ja vahauksesta: itse olen laittanut 50/50 tota glymin punasta ja kultaa

helppo töinen ja lopputulos todella hyvä.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Boah
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boah »

Pitäisi oman punaisen Vectran maalipinta saada taas kirkkaaksi. Ilmeisesti Autoglymin Punainen + Kulta toimii tuossa kohtuullisen hyvin.

Jäänyt vain vähän epäselväksi, että mikä on muilla vahamerkeillä tuon Glymin Punaista vastaava puhdistava vaha, joka elvyttäisi tuota vähän kulahtanutta kiiltoa.
Toyota Corolla 2006 1.6 A
Vastaa Viestiin