Mitä öljyä käytät Opelissasi?
Re: Mitä öljyä käytät Opelissasi?
Itse lirutan koneisiini autosta riippuen joko Motoxin 5w40 (motonet) tai sitten tuota parjattua motonetin GM 5w30 öljyä. Vaihtoväli noin vuosi (20-25 tkm.). On pelannut tähän asti. Toivottavasti ette menetä yöunianne tämän johdosta.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Tossa aikasemminkin todettu jo että mulle on ihan sama mitä sinne autonne öljykorkeista tungette sisää.
Eli veikkaan ettei kukaan menetä yöuniaan vaikka kaatasit saavillisen vettä sinne.
Eli veikkaan ettei kukaan menetä yöuniaan vaikka kaatasit saavillisen vettä sinne.
Turbo Colibri 4x4
Gsi Kadett 2.0 16v
Mitsubishi Legnum VR-4 2.5L V6 TWINTURBO 4WD
Mitsubishi lancer 1.6 GLXi
Gsi Kadett 2.0 16v
anza69 kirjoitti:Tossa aikasemminkin todettu jo että mulle on ihan sama mitä sinne autonne öljykorkeista tungette sisää.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Altti450 kirjoitti:anza69 kirjoitti:Tossa aikasemminkin todettu jo että mulle on ihan sama mitä sinne autonne öljykorkeista tungette sisää.
Eli veikkaan ettei kukaan menetä yöuniaan vaikka kaatasit saavillisen vettä sinne.Kiitos.
Piitää kyllä kohta tehä topicci miss on "Mitä kaikke olette tunkeneet autonne öljykorkista sisään"
Turbo Colibri 4x4
Gsi Kadett 2.0 16v
Gsi Kadett 2.0 16v
Ihan hyvää Asiantuntija tekstiä sen jälkeen, kun on dumannut jonkun tietyn öljyn absoluuttisen paskaksi. Tosin eihä nää öljy"keskustelut" netissä olekkaan muuta kuin mutua ja fiilistelyä.anza69 kirjoitti:Tossa aikasemminkin todettu jo että mulle on ihan sama mitä sinne autonne öljykorkeista tungette sisää.
JEEEEEEEEEEEEE!
En kyllä asiantuntiaksi missään vaiheessa ole itseäni nimittänyt olen vain jakanut omia kokemukisa kyseisestä aineesta. Ja jos sinua nyt sattuu kiinostamaan mitä muut koneisiinsa kaataa ni se on oma häpeäsi. Minä ole jo mielipiteeni kertonut kyseistä öljyä kohtaa.Keme kirjoitti:Ihan hyvää Asiantuntija tekstiä sen jälkeen, kun on dumannut jonkun tietyn öljyn absoluuttisen paskaksi. Tosin eihä nää öljy"keskustelut" netissä olekkaan muuta kuin mutua ja fiilistelyä.anza69 kirjoitti:Tossa aikasemminkin todettu jo että mulle on ihan sama mitä sinne autonne öljykorkeista tungette sisää.
Turbo Colibri 4x4
Gsi Kadett 2.0 16v
Gsi Kadett 2.0 16v
Ite käyttänyt GM:n munkkirasvaa 
Ite ole ajatellutkaan että tuo GM öljyt ois huonoa tai halpaa, sitä vaan on tullu laitettua aina omiin opeleihin. MV6:seen menee 10-40 ja muihin sitä dexos2:sta. Hyvin on pelanneet, toki ite olen vaihtanu vähintään 10tkm välein 
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Noin mulle kerrottiin kun ilmoitin ajavani GM dexos2:lla
Olen käyttänyt ko öljyä ainakin 9v ajan molemmissa Vectroissa joilla olen ajanut ja hyvin on kelvannut koneelle ja toiminut hyvin
Olen käyttänyt ko öljyä ainakin 9v ajan molemmissa Vectroissa joilla olen ajanut ja hyvin on kelvannut koneelle ja toiminut hyvin
gm dexos 2 5w-30 täälläkin pyörii pannussa, seuraavaks vois ostaa tuota 10w-50 gm:män ölbbyä saako muualta kuin opelilta en ainakaan mutu netissä ole nähnyt tuota myyvän, taih sitten kokeilen valvoline max life 10w-40
omega 02 farkku 2.6 elegance sport man
King 5W-40... Fully Synthetic... Premium... purkin perusteella maailman paras (ja halvin) öljy niin tulipa laitettua 
Teboilin 10W-40. Piti kyllä ostaa 5W-40 mutta unohin ottaa silmän käteen 
Opel Omega B Caravan 3.0 24V V6
Chevrolet Beretta 2.2
EX ~ Peugeot 406 2.0
EX ~ Opel Vectra B 1.6
EX ~ Opel Omega B Caravan 3.0 24V V6 (-96)
EX ~ Opel Omega B Caravan 2.0 8V
EX ~ Honda Accord 2.0i (-95)
Chevrolet Beretta 2.2
EX ~ Peugeot 406 2.0
EX ~ Opel Vectra B 1.6
EX ~ Opel Omega B Caravan 3.0 24V V6 (-96)
EX ~ Opel Omega B Caravan 2.0 8V
EX ~ Honda Accord 2.0i (-95)
-
VekkuliBertta
- 'Agila'
Käytin oman vectran puslien vaihdossa ja annoin toimeksiannon öljyn vaihdosta samalla. 0w40 ne sinne lykkäsivät... saas nähdä kuinka pysyy 
-
Osku
Yleensä käytän sitä mitä saa edullisesti. Pidän tärkeänä että koneeseen laitettava öljy on täyssynteettistä, täyttää moottorin vaaditut luokitukset, ja ylipäätään varmistaa että ne tulee vaihdettua vahintään kerran vuoteen tai n. 10tkm välein. Harvemmin kuitenkaan Motox, King tms. merkkejä mutta varmaan kelpo tavaraa nekin. GM dexos2:ta on tullut laitettua useammankin kerran, ilman mitään ongelmia. Nyt viimeksi tuli ostettua ensi kevättä varten Teboilin Gold S öljyä tarjoushintaan 4,2 €/l. 
Astra 2dti ja Omega 2.2i, shell helix HX7 5w-40 tos laitoin molempiin..
Opel Omega B 2.2