mimmix kirjoitti:No ei todellakaan (päinvastoin) vaan olen saanut uuden auton sen opelin tilalle.
auton? munkin mielestä kaikki vag konsernin valmistamat ajoneuvot on kulkuvälineitä ei autoja
kysyppäs vaikka samilta, se on opettanut noille pojillekkin...
Niin no mersunhan mä olisin halunnut mutta siihen en ilmeisesti ollut tarpeeksi rakas
Rispektit otan kuitenkin siitä että Sami ei edes koeajanut tuota vaan sain sinällään päättää itse haluanko vai en.
(Ja olis kai sen vag-konsernin sisältä voinut huonomminkin valita, kuten volsun tai skoodan..)
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
Pitäis saada tietokone kytkettyä telkkariin. Kuva hoituu DVI -> HDMI-kaapelilla, mutta mites ääni?
Telkkarin ohjekirjassa sanotaan, että ääni pitää kytkeä digital audio-liitäntään ja siinä näkyy olevan yks rca-liitin.
mimmix kirjoitti:No ei todellakaan (päinvastoin) vaan olen saanut uuden auton sen opelin tilalle.
auton? munkin mielestä kaikki vag konsernin valmistamat ajoneuvot on kulkuvälineitä ei autoja
kysyppäs vaikka samilta, se on opettanut noille pojillekkin...
Niin no mersunhan mä olisin halunnut mutta siihen en ilmeisesti ollut tarpeeksi rakas
Rispektit otan kuitenkin siitä että Sami ei edes koeajanut tuota vaan sain sinällään päättää itse haluanko vai en.
(Ja olis kai sen vag-konsernin sisältä voinut huonomminkin valita, kuten volsun tai skoodan..)
Olen timok kans täysin samaa mieltä mut ei ikinä ainakaan skeidaa
Opel Insignia -20 Grand Sport Executive OPC Line D15XFL
Vikakoodin lukua Keski-Suomen Alueella.
Zafira kirjoitti:Pitäis saada tietokone kytkettyä telkkariin. Kuva hoituu DVI -> HDMI-kaapelilla, mutta mites ääni?
Telkkarin ohjekirjassa sanotaan, että ääni pitää kytkeä digital audio-liitäntään ja siinä näkyy olevan yks rca-liitin.
Liitäntä on juuri se, mitä siinä ohjekirjassa sanotaankin, elikkä digitaalinen ääniliitäntä.
Suurimmassa osassa emolevyyn integroituja äänikortteja on nykyään tuo liitäntä(entisestä 5v vanhasta emostakin tuo löytyy) ja varmaan jokaisessa äänikortissa mitä kaupan hyllyltä löydät.
Eli koitappa kaivella sieltä koneen perslevystä tummankeltaista RCA-liitintä.
Jos muuten näyttis sattuu olemaan ATI:n tuoreempia HD sarjan kortteja, niin hyvällä todennäköisyydellä saat äänetkin hdmi piuhaa pitkin telkulle
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Presterin kirjoitti:Tuskin on jos DVI-HDMI piuha on tarpeen. Eiköhän se ois HDMI-HDMI jos vaan mahdollista.
Kyllä se on HD -sarjassakin, ainakin osassa DVI-HDMI, ääni kulkee kyllä.
Mistäs se siinä DVI-liittimessä oikein kulkee?
En ole jaksanut ottaa tarkemmin selvää, mutta itselläni sellainen HD3850 näytönohjaimessa. Näyttiksessä 2 * DVI, toisessa monitori, toisessa DVI-HDMI mistä lähtee HDMI -piuha vahvarille, ei muita piuhoja ja hyvin rokkaa ja lähettää kuvaa aina eteenpäin telkkariin asti.
Presterin kirjoitti:Mistä se johtuu, että kuluneen pankkikortin magneettijuovan saa toimimaan lukijassa kun sen kortin pistää muovin tai paperin sisään ja vetäisee lukijan läpi?
Todennäköisesti tuo auttaa siihen, että kortin ja sen lukupään etäisyys vakiintuu tossa tapauksessa. Se voi myös auttaa siihen, että jos kortissa on tosi vahva magnetisointi niin tuo muovipussi/paperi lisää etäisyyttä magneetteihin ja silloin magneettikenttä heikkenee sopivasti.
Ja vaikka te kaikki nyt luulitte, että omassa pienessä päässäni ratkaisin tän, niin annetaan kuitenkin kunnia Tiede-lehdelle.
Zafira kirjoitti:Pitäis saada tietokone kytkettyä telkkariin. Kuva hoituu DVI -> HDMI-kaapelilla, mutta mites ääni?
Liitäntä on juuri se, mitä siinä ohjekirjassa sanotaankin, elikkä digitaalinen ääniliitäntä.
Suurimmassa osassa emolevyyn integroituja äänikortteja on nykyään tuo liitäntä(entisestä 5v vanhasta emostakin tuo löytyy) ja varmaan jokaisessa äänikortissa mitä kaupan hyllyltä löydät.
Eip löy'y äänikortista (Terratec Aureon 5.1) moista liitintä. Saako ton toimimaan jollain 3,5mm -> RCA-kaapelilla?
Eip löy'y äänikortista (Terratec Aureon 5.1) moista liitintä. Saako ton toimimaan jollain 3,5mm -> RCA-kaapelilla?