Insignia A

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja samulis »

Kyllä mä olen samaa mieltä, että Insignia ei voi oikeasti kilpailla Passatin kanssa samoilla hinnoilla ja varusteilla. Kyse on kuitenkin lähinnä yleisestiä imagosta ja se ei ole tunnetusti Opelilla mitenkään vahvoilla kantimilla, eikä syyttä täytyy myöntää... Oli tuote itse kuinka hyvä tahansa nykyään tai Passat vastaavasti kuinka huono... Tuo Skoda on sen takia aika hyvä verrokki, tosin se ratsastaa VW:n maineella aika rankasti... :no:
V6 2.8
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja V6 2.8 »

No huh huh, ei mitään samaa... :o
- Insignia Sports Tourer B15SFT -18
- Astra J GTC 200 1.6T -14
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

|777| kirjoitti:Näyttää tuo farkku aika paljo mazda kutoselta...
Kyllä! Olen aivan samaa mieltä.
Myös Johanna Tukiainen näyttää aivan Pamela Andesonilta, sillä onhan hänellä vaalea tukka, silmät ja nenä naamassa ja korvat molemmilla puolilla päätä...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
WTA
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja WTA »

Juu, tulikin katsottua noita passatin hintoja ihan miten sattuu... Taisi olla 2,0 fsi mitä katsoin, ja tuo 4motion olikin sitten listassa alemmalla rivillä olevan oisko nyt ollut 3,2 v6. Rivit hyppivät silmissä jotan taisin kehittää ihan oman passatin.

Mutta mitä tulee vertaamiseen niin eikös C-vectrakin jossakin vaiheessa pessyt passatin. Saattaa kyllä olla, että muistelen taas omiani. Mutta kyllähän autoja voidaan vertailla keskenään oli niillä minkälainen statusarvo tahansa. Ihmettelenkin miksi missään ei testata näitä "luksusmerkkejä" tavallisten perheautojen kanssa, vaikka sitten siten, että lyödään perusautoon varusteita niin paljon, että siitä tulee "luksusauton" karvalakki version hintainen. Siis kaipailisin testiä missä ovat mukana saman kokoluokan autot kautta linjan tyyliin: Vectra (insignia), Passat, Avensis, Mazda 6 ja sitten BMW:ltä 3 tai 5 (5 lienee oikea kokoluokka), Meseltä C tai E, Audilta 4 tai 6.
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

WTA kirjoitti: Mutta mitä tulee vertaamiseen niin eikös C-vectrakin jossakin vaiheessa pessyt passatin. Saattaa kyllä olla, että muistelen taas omiani. Mutta kyllähän autoja voidaan vertailla keskenään oli niillä minkälainen statusarvo tahansa. Ihmettelenkin miksi missään ei testata näitä "luksusmerkkejä" tavallisten perheautojen kanssa, vaikka sitten siten, että lyödään perusautoon varusteita niin paljon, että siitä tulee "luksusauton" karvalakki version hintainen. Siis kaipailisin testiä missä ovat mukana saman kokoluokan autot kautta linjan tyyliin: Vectra (insignia), Passat, Avensis, Mazda 6 ja sitten BMW:ltä 3 tai 5 (5 lienee oikea kokoluokka), Meseltä C tai E, Audilta 4 tai 6.
Alkukesästä tais Tuulilasissa olla vertailu jossa oli A4, 300-sarja, C-sarja ja Saab 9-3. En tiedä sitten pitäisikö 9-3 kuuluakin tuohon "luksusluokkaan", mutta itse en sitä ole missään vaiheessa osannut sitä yhdistää tuohon kastiin. Ja ihan hyvinhän se 9-3 taisi pärjätäkin vertailussa (oliko 2. tai 3.).
iso.kunkku
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja iso.kunkku »

TJT kirjoitti:
|777| kirjoitti:Näyttää tuo farkku aika paljo mazda kutoselta...
Kyllä! Olen aivan samaa mieltä.
Myös Johanna Tukiainen näyttää aivan Pamela Andesonilta, sillä onhan hänellä vaalea tukka, silmät ja nenä naamassa ja korvat molemmilla puolilla päätä...
Tarkemmin ajatellen kyllähän ne on ku kaks marjaa!
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

WTA kirjoitti:Ihmettelenkin miksi missään ei testata näitä "luksusmerkkejä" tavallisten perheautojen kanssa, vaikka sitten siten, että lyödään perusautoon varusteita niin paljon, että siitä tulee "luksusauton" karvalakki version hintainen. Siis kaipailisin testiä missä ovat mukana saman kokoluokan autot kautta linjan tyyliin: Vectra (insignia), Passat, Avensis, Mazda 6 ja sitten BMW:ltä 3 tai 5 (5 lienee oikea kokoluokka), Meseltä C tai E, Audilta 4 tai 6.
Well, omassa "vertailutestissä" on tällä hetkellä vaihtoehtona Insignia, Saab 9-3, Passat, BMW 3&5 ja Audi A4&A6. :lollis:
Noista pitäisi pähkäillä seuraavaa autoa, Saapas on tähän mennessä sykähdyttänyt eniten, mutta on hieman liian pieni sekä lähes kallein ja toisaalta vasta ens viikolla on Bemut koeajossa. Passat on ollut pahin pettymys, mutta halpa. Inkkua ja erityisesti Inkun hintoja odottelen innolla, mutta pahaa pelkään, että hinta meidän firmassa liisarina nousee tuonne 520d:n tasolle, joten pitää hieman "tunnustella" minkä valitsis... :oops: :roll:
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

No nyt näkyy GM julkistaneen virallisesti ne kaksi farkun myötä tulevaa moottoria eli kuten aikaisemmin on mainittu "puuttuvat" 180hp:n 1.6t bensa ja 190hp 2.0 biturbo diesel. Toisaalta ainakin noissa näkemissäni jutuissa puuttuu vielä esim kulutus tiedot.

Virallista sivua en löytänyt, mutta tässä on jonkin nettilehden juttu:
LINKKI

edit: Löytyhän se virallinenkin: täältä
P3
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja P3 »

ilpi kirjoitti:
Passatin hinnasto alkaa alta kolmenkympin lukemien. Tosin silloin on kyseessä haamumalli ( malli joka on ollut hinnastossa alkuvuodesta '08, mutta jota ei saada maahan kuin vasta jossain vaiheessa '09 ).
Jos viittaat TDI-Luxlineen (farkku 29710e) niin kyllä tuon saatavuus on näemmä ollut ihan ok (ainakin ultimatevwn forumin perusteella aika monelta tuollainen löytyy). Tosin juuri nyt ilmeisesti tuo vanha pumppusuutindiesel jää pois.

Itsellä edellisen GM-tuotoksen (93 2.0T) liisari loppuu tammikuun puolessa välissä ja Passatti on ollut listan kärjessä. Nyt eksyin vahingossa tänne suunnalle ja tuo Insignia parin päivän surffauksen perusteella vaikuttaa oikein hyvältä, joten täytyy toivoa etteivät hinnoittele tuota överiksi - nimim. täällä toinen jonka valinta määräytyy hyvin pitkälle sen mukaan kumman saa edukkaammin ;)
tarkoitin sitä perus -TSI -konetta.

Ainakin JKL klonkkarimyyjän mukaan niitä saadaan vasta '09, vaikka listalla se on ollut jo alkuvuodesta.
P3
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja P3 »

samulis kirjoitti:Kyllä mä olen samaa mieltä, että Insignia ei voi oikeasti kilpailla Passatin kanssa samoilla hinnoilla ja varusteilla. Kyse on kuitenkin lähinnä yleisestiä imagosta ja se ei ole tunnetusti Opelilla mitenkään vahvoilla kantimilla, eikä syyttä täytyy myöntää... Oli tuote itse kuinka hyvä tahansa nykyään tai Passat vastaavasti kuinka huono... Tuo Skoda on sen takia aika hyvä verrokki, tosin se ratsastaa VW:n maineella aika rankasti... :no:
niin, jälleenmyyntiarvojen kehitys mainituissa merkeissä menee vähän eri kulmakertoimilla.

Minulla on ollut lukuisia opeleita, valtaosa uusia.
Vaikka Inkku on esitietojen valossa hieno tuote, ei opelin arvostus jälleenmyyntimarkkinoilla salli liian korkeaa uusmyyntihintaa.

Kyllä se nyt niin sädekehäinen Inkkukin on parin vuoden kuluttua vaihtoon tarjottaessa taas "yksi ooppeli" lisää.

Vaikka huonon laadun ajoista on jo pitkään, markkinoilla on norsun muisti.
Niin se vaan on poijjaat.

Inkku ei mielestäni näytä lainkaan mainitulta wokkipannulta. Olen näkevinäni häivähdyksiä perän muotoilussa nykyisestä A6:sta ja sivuprofiilissa on samoja fiiliksiä kuin E60:ssa.
P3
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja P3 »

Veeksi kirjoitti:
P3 kirjoitti: Kuten tuossa aijemmassa kirjoituksessani vihjasinkin; hintojen pitää olla alle Passatin tai homma kusee taas kerran.
Liekköhän se menee noin? Itse ostasin Insignian vaikka Passatin sais pari tonnia halvemmalla. En Corsaakaan ostaessa käyny kattoo mitä joku Polo, Yaris tai Fiesta maksaa. Ehkä joku ois maksanutki 500e vähemmän? Mutta onko nuo hintaerot kuitenkaan koskaan olleet niin suuria, että niillä ihan oikeesti ois jotai merkitystä kokonaishinnan suhteen? Etenkin kun tullaan vielä siihen taas, että yleensä vaihdetaan autoa ja niissä välirahoissa on enemmän eroja, kun alkuperäisissä hinnoissa...

Sitten kun aletaan vertaamaan johki MB:n ja BMW:n, joissa vastaavanluokan rassi maksaa 5 numeroisen summan verran enemmän, niin alkaa jo hintakin kiinnostamaan rehellisen työn tekijää....
jokainen toimii tietysti kuten haluaa, ei siinä mitään. Kuten olen todennut, minulla on ollut useita uusia opeleita, että samassa veneessä ...

Mutta; Passatin jälleenmyyntiarvo ( ja haluttavuus ) on ollut paljon parempi kuin Vectran.
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

P3 kirjoitti: jokainen toimii tietysti kuten haluaa, ei siinä mitään. Kuten olen todennut, minulla on ollut useita uusia opeleita, että samassa veneessä ...

Mutta; Passatin jälleenmyyntiarvo ( ja haluttavuus ) on ollut paljon parempi kuin Vectran.
Niinpä. Mutta tosiaan tuokin liittyy oikeastaan siihen, että pieni ero hankintahinnoissa on niissä lopullisissa kuluissa kuitenki vaan pyramidin huippu. Ja jos kaiken haluaa ottaa huomioon, niin pää räjähtää jossain vaiheessa ... siks ite oon tehny valintani pitkälti sen mukaan mikä tuntuu omalta. Mutta jokainen tekee toki omalla tavallaan.
Dave From Sheffield
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Dave From Sheffield »

Tulipa mieleen jotain...

Vectran olisi pitänyt jatkaa D-mallilla ja Insigniasta tulla Omegan seuraaja. No nythän kyllä on iso Opel pitkästä aikaa mutta silti.

Tai sitten se Omega C, on Opel ennenkin kaivanut historiastaan nimiä uudelleen käyttöön :wink:
Opel Vectra 2.0 CDX 1995
140 000km mittarissa (liikaa?)

Enemmän kuitenkin ajoa Volvoilla :)
Ristoke
'Agila'

Insignia nähty

Viesti Kirjoittaja Ristoke »

Oltiin pari viikkoa sitten reissussa Saksassa. Autobahnalla Hampurin ja Lyypekin välillä paineli valkoinen Insignia ohi, joka piti mielenkiinnon vuoksi ottaa kiinni. Ilmeisesti oli ollut jossain vaiheessa naamioituna tms. koska kyljissä oli nähtävissä merkillinen ruudukko tarrajämiä tai jotain. Perän tekstin mukaan koneena olisi 1,9 cdti, mutta testiautoissa kai voivat hämätäkin. Ulkonäkö ainakin minun silmiini vaikutti lyhyen katselmuksen perusteella vähintäänkin sopivalta.
ilpi
'Agila'

Viesti Kirjoittaja ilpi »

Kävinpä ohimennen iltapäivällä liikkeessä ja samalla kyselin Insignian perään. Myyjä veikkaili hintoja alkaen 27-jotain ja kun siinä farkun perään kyselin ja kerroin, että toisena vaihtoehtona Passat niin kovin vakuutteli, että hinnan pitäisi kyllä jäädä hieman edukkaammaksi.
Vastaa Viestiin