2.8t V6 viritys

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
JokiJii
'Kadett'
'Kadett'

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja JokiJii »

Tämä jakopääsetti ei olekaan sitten yhteensopiva, koska ketjun profiili on eri:
http://www.ebay.com/itm/271332249271?_t ... EBIDX%3AIT
Pompsahti sitten jakopäärempan hinta 1500€ arviosta pikkaisen, kun joutui Åströmin kautta ottamaan uudet osat. Auto siis just nyt siellä jakopäärempassa. Tämän hetkinen arvio menee 3500€:n kieppeillä. Pikkasen ahistaa. :o
-07 Vectra C GTS 2.8t ~350hp 550Nm
HerraIhme
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja HerraIhme »

opelvisio kirjoitti:http://www.eurocarparts.com tarjoaa boschin puolia hintaan 50,99£. Ite ostin jo varalle muutaman :D Postikulut oli 26 puntaa
Tuota... paljonko on se hinta euroina? Ja postikuluineen? Meinaan kun paikallisesta liikkeestä haettuna oli 60 eur kappale :)
opelvisio
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja opelvisio »

HerraIhme kirjoitti:
opelvisio kirjoitti:http://www.eurocarparts.com tarjoaa boschin puolia hintaan 50,99£. Ite ostin jo varalle muutaman :D Postikulut oli 26 puntaa
Tuota... paljonko on se hinta euroina? Ja postikuluineen? Meinaan kun paikallisesta liikkeestä haettuna oli 60 eur kappale :)
Haha no vittu niinpä tietenkin! :D Soittelin pk-seudun puljuja läpi niin halvin oli 106 eur kappale ja sekin oli Delphin. Tämän päivän kurssilla 71,5 eur/kpl ja postikuluineen 249 euroa.
No joka tapauksessa nyt oon valmistautunut, kun misfire alkaa! :lollis:
HerraIhme
'Senator'
'Senator'

opelvisio kirjoitti:
HerraIhme kirjoitti:
Haha no vittu niinpä tietenkin! :D Soittelin pk-seudun puljuja läpi niin halvin oli 106 eur kappale ja sekin oli Delphin. Tämän päivän kurssilla 71,5 eur/kpl ja postikuluineen 249 euroa.
No joka tapauksessa nyt oon valmistautunut, kun misfire alkaa! :lollis:
Onko mun matikkapää vaivai muisti huonontunu? Mä muistelisin että tohon koneeseen tarvitaan niitä 6 kpl ja matikkapää sanoo että 6x 71.5 on sellaset 429?
opelvisio
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Sanoinkin ostaneeni varalle muutaman, en sanonut tarvitsevani yhtään mikä on totta.
JokiJii
'Kadett'
'Kadett'

JokiJii kirjoitti:Tämä jakopääsetti ei olekaan sitten yhteensopiva, koska ketjun profiili on eri:
Pompsahti sitten jakopäärempan hinta 1500€ arviosta pikkaisen, kun joutui Åströmin kautta ottamaan uudet osat. Auto siis just nyt siellä jakopäärempassa. Tämän hetkinen arvio menee 3500€:n kieppeillä. Pikkasen ahistaa. :o
Jaaa.. loppulasku oli 4200€ :o
Verokkina: ruåtsista olisi saanut uuden moottorin 32 000 SEK ~3300€ :banghead:
Alpha
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Alpha »

JokiJii kirjoitti:
JokiJii kirjoitti:Tämä jakopääsetti ei olekaan sitten yhteensopiva, koska ketjun profiili on eri:
mitä ihmettä siihen on siis vaihdettu?
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
DEAD
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Alpha kirjoitti:
JokiJii kirjoitti:
mitä ihmettä siihen on siis vaihdettu?
liekkö kone nostettu pois paikoiltaan niin tulee hintaa aika reilusti lisää?
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
HerraIhme
'Senator'
'Senator'

JokiJii kirjoitti:
Noo... Sunnuntaina lyödään uutta softaa sisälle niin eiköhän se hymyksi käännetä? ;)
JokiJii
'Kadett'
'Kadett'

HerraIhme kirjoitti:
JokiJii kirjoitti:
Noo... Sunnuntaina lyödään uutta softaa sisälle niin eiköhän se hymyksi käännetä? ;)
Juu... Åströmillä tekivät jakopäärempan, alkuperäinen arvio työlle oli siis se 1500€, osat olin tilannut itse aikaisemmin valmiiksi. Ja kyllä, kone täytyypi käyttää irti. Tilaamissani ketjuissa ja hammasrattaissa olikin eri profiili, niin joutui ottamaan ketjut ja pyörät myös tuota kautta ~2000€. Osat jouituivat tilaamaan ja tilasivat itsekin ensin väärät. Peräkontissa oli valmiina Sasch performance kytkinpaketti, niin vaihdatutin sen samalla, kun kone oli irrallaan ja meinasivat, että siinä ei kauan mene. Ei toki olisi minunkaan käsityksen mukaan pitänyt mennä kuin max ½ tuntia, jos hitaasti tekee, kuudella pultilla paketti kiinni. Samoten tuo uusi modattu TD04HL-19T turbo oli valmiina autossa peräkontissa, niin vaihdatutin senkin moottorin irrallaan ollessa. Kytkinpaketin vaihdosta olivat laskuttaneet 4 tuntia, turbosta vähän enemmän. Loppulasku oli siis 4200€. Kuulemma toinen noita moottoreita Åströmin historiassa, johon ovat jakopään vaihtaneet. Monia vuosia aikaisemmin Saabista edellinen.

No vaan nyt toimii ja on voimaakin mukavasti. Kiitos Herra Ihmeelle jälleen avusta ja asiantuntemuksesta, mukavata oli pistää uutta osaa opeliin. Eli 550cc suuttimet, Denson iridium tulpat, 3" Downpipe ja isompi intercooleri viime vkl käpisteltiin paikoilleen ja sitten kustomoitiin softa sopivaksi. Se akku muuten sanoi seuraavana päivänä työsopimuksen irti kokonaan, eikä ottanut virtaa vastaan enää ollenkaan. Nyt on uusi tilalla. :D
opelvisio
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Jos en nyt kauheesti sekota ihmisiä niin nimimerkillä kirjotteleva Kettunen ainakin vaihtoi ketjunsa käyttämättä konetta irti mitä projektikuvia kattelin facebookista. Hän vois lisätä ne tähänkin topickiin ihan vaan mielenkiinnosta.
Jokijii, mulla on samat suunnitelmat osien suhteen kuin sulla. Oon vasta coolerin ja downpipen vaihtanut. Oma opecci on nyt käynyt 2 kertaa säädössä ja tällä hetkellä tehot on 288hp/470nm. Maksimiväännöt oli 540nm mutta kytkin alko olla eri mieltä :D
JokiJii
'Kadett'
'Kadett'

opelvisio kirjoitti:Jos en nyt kauheesti sekota ihmisiä niin nimimerkillä kirjotteleva Kettunen ainakin vaihtoi ketjunsa käyttämättä konetta irti mitä projektikuvia kattelin facebookista. Hän vois lisätä ne tähänkin topickiin ihan vaan mielenkiinnosta.
Jokijii, mulla on samat suunnitelmat osien suhteen kuin sulla. Oon vasta coolerin ja downpipen vaihtanut. Oma opecci on nyt käynyt 2 kertaa säädössä ja tällä hetkellä tehot on 288hp/470nm. Maksimiväännöt oli 540nm mutta kytkin alko olla eri mieltä :D
Kuulin kans, että mahdollista on vaihtaa ilman koneen irroittamista mutta nyt näin. Mulla kans piti olla kovin varovainen tuon entisen kytkimen ja 550nm vääntöjen kanssa =D Vaan tuota sasch performance kytkintä kyllä uskallan näinkin lyhyen kokemuksen perusteella suositella. Ei luista ja silti on normiajossa hyvä ellei jopa erinomainen, varsinkin sintteriin verrattuna =)
PTT-56
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja PTT-56 »

Jokipii,minulla on edessä autooni sama remppa.Tuliko tuohon myös laahaimet ja kaikki hammasrattaat mukaan hintaan?
Atoylla osat maksa 2800€ paketti.Onkohan se tarpeen vaihtaa niitä rattaita kun ovat vissiin 300€ kpl menee vissiin aika
monta? Näitkö niitä vanhoja osia,olivatko kuluneita?
JokiJii
'Kadett'
'Kadett'

PTT-56 kirjoitti:Jokipii,minulla on edessä autooni sama remppa.Tuliko tuohon myös laahaimet ja kaikki hammasrattaat mukaan hintaan?
Atoylla osat maksa 2800€ paketti.Onkohan se tarpeen vaihtaa niitä rattaita kun ovat vissiin 300€ kpl menee vissiin aika
monta? Näitkö niitä vanhoja osia,olivatko kuluneita?
Mulla oli kiristimet ja laahaimet siitä jenkkisetistä, jotka passasivat. Kolme ketjua, joista kaks ~500€/kpl, kaks hammasratasta a'400€/kpl. Nokka-akseleiden päässä olevia hammasrattaita ei vaihdettu muistaakseni ja en valitettavasti päässyt näkemään vanhoja osia, puhelimessa asentajan suosituksesta tehtiin päätös vaihdettavista hampirattaista. Jos itse olisin tiennyt tuon lopullisen hinnan, vaikka pelkästään jakopään osalta ilman noita lisätöitä, olisin aivan varmasti tilannut ruotsista uuden moottorin 32000 kruunun hintaan ja ilman turboa olisi luultavasti saanut vielä edukkaamin, kun mulla tuo uus ja modattu oli jo valmiina.

Nyt vähän reilu 750 km rempan jälkeen ajoa takana. Tänään käytiin kaverin kanssa testaamassa ja vähän innostuin "lämmittämään renkaita", teki fueltrim ilmoituksen ja alkoi kone nakuttamaan. Toivottavasti siksi, kun oli lähes 50% etanolia tankissa. Pitää huomenna testata ja kuunnella tarkemmin.
PTT-56
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja PTT-56 »

Kiitos vastauksestasi! En vaihdattanut vielä niitä,täytynee tutkailla asiaa edelleen.
Vastaa Viestiin