Infonäytön valikot olen selannut useasti läpi ja sieltä en ainakaan minä ole löytänyt tätä.
Grandland X
-
Diesel2015
- 'Kadett'

Re: Grandland X
Mulla 1/20 linjalta valmistunut.Ei saa peilien automatiikkaa pois.Jos joku löytää/tietää paikan,jossa saa ohjelmoitua pois sekä peilit,että tuon s...an start-stopin,niin ilmoittele.
-
Opel Granddad
- 'Agila'
Täällä 2019 vm. Grandland X. Ei ole löytynyt peilien automatiikan poistoa, vaikka yritetty on. Start-stop näyttää tässä olevan pois aina, kun lämpömittari pakkasella. Jos vain saisi lämpömittarin kalibroitua näyttämään aina pakkasta, niin säästyisi jokaisen käynnistyksen jälkeen ylimääräiseltä napin painallukselta.
Kävin paikallisella pösö korjaamolla kattomassa koodit, näytti p12f3 16 koodia joka viittaa juurikin laturiin. Jostain luin että 4. Huoltoon kuuluu 12v akkujen vaihto, tarkoittaakohan myös takakontin akkua. Tänä vuonna tehty 4 huoltoKrisse kirjoitti: 17 Syys 2025, 00:20Tuttu homma, kolmisen eri kertaa omassa autossa. Ensimmäisellä kerralla syynä ajoakku, seuraavalla kerralla sisäinen laturi ja kolmannella kerralla syynä takakontin 12v akku. Eli syy voi olla melkeinpä mitä vaan. Parhaimmassa tapauksessa takakontin akku, jonka saa nopeasti kuntoon. Muissa tapauksissa saa varautua pitkään odotteluun, valitettavasti.keijo123 kirjoitti: 10 Syys 2025, 09:56 Onko kellään tullut ilmoitusta häiriö sähkövetojärjestelmässä, itselle tullut nyt pari kertaa kun olen ottanut latauksesta ja laittanut virrat päälle. Ilmoitus tullut molemmilla kerroilla kun olen ladannut samalla plugitin asemalla. Missään muualla tullut tuota ilmoitusta.
Vastataan nyt tähän vanhaan kysymykseen kun itsellä tämä oli ajankohtainen. Tänään kävin siis hakemassa Gandland x PHEV 300 hybridin. Auto on tuotu hilattain Saksasta. Kävin eilen koeajolla lähinnä mielenkiintoista kun olen vähän karsastanut hybridejä. Aamulla sitten aloin tehdä tutkimustyötä onko tähän 2020 vuosimallin autoon vaihdettu tuota ajoakkua. VIN koodin mukaan takasinkutsu on voimassa joten painelin Opel huoltoon ja kysyin miten homma etenee? Sanoi että hänellä näkyy täällä että takaisinkutsu "avoinna". Sanoi että kun auto on suomen kilvissä niin tule vaan varaamaan aika ajoakun vaihtoon. Nyt on auto pihassa ja suomen kilvissä joten pitää mennä huomenna varaamaan aika ajoakun vaihtoonopelonparas kirjoitti: 31 Loka 2024, 22:24 Pitääkö asiakkaan itse huolehtia tästä mahdollisesta akunvaihdosta, vai tuleeko viallisen valmistussarjan takaisinkutsu ”automaattisesti” huollon yhteydessä? Onko tässä kohdin heikoilla jäillä, jos kyseessä tuontiauto? (PHEV-mallia näköjään tuodaan paljon käytettyinä maahan esim. Saksasta)
OCFormulatietäjä 2012 & 2019
My memory's not as sharp as it used to be. Also, my memory's not as sharp as it used to be.
My memory's not as sharp as it used to be. Also, my memory's not as sharp as it used to be.
Kävin paikallisella pösö korjaamolla kattomassa koodit, näytti p12f3 16 koodia joka viittaa juurikin laturiin. Jostain luin että 4. Huoltoon kuuluu 12v akkujen vaihto, tarkoittaakohan myös takakontin akkua. Tänä vuonna tehty 4 huolto
[/quote]
Oman kokemuksen mukaan takakontin 12v akku ei kuulu normaaliin 4v. huoltoon, missä toinen 12v akku kyllä vaihdetaan. Ainakaan sitä ei minulle myyty merkkihuollossa aikoinaan. Jälkikäteen ajateltuna tuo varmaan kannattaisi ennakoivasti vaihtaa samalla ja säästyä yhdeltä korjauskeikalta.
[/quote]
Oman kokemuksen mukaan takakontin 12v akku ei kuulu normaaliin 4v. huoltoon, missä toinen 12v akku kyllä vaihdetaan. Ainakaan sitä ei minulle myyty merkkihuollossa aikoinaan. Jälkikäteen ajateltuna tuo varmaan kannattaisi ennakoivasti vaihtaa samalla ja säästyä yhdeltä korjauskeikalta.
Voiko tuon takakontin akun vaihtaa itse, vai pitääkö käyttää piuhassa jos vaihtaa?
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Voi vaihtaa itse. Noissa on sitten oma järjestys. Pitää ensin kytkeä se takaluukun akku irti. Jos ottaa konetilasta ensin niin se polttaa kytkentämooduulit siittä akunpäältäkeijo123 kirjoitti: 23 Syys 2025, 08:39 Voiko tuon takakontin akun vaihtaa itse, vai pitääkö käyttää piuhassa jos vaihtaa?
Ja tietenkin se perus ulkomuistin luotettavuus ja ne avaimet pois autosta
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
Tuli takaisinkutsu KT8 koskien ajoakkua,kävin korjaamolla ja ainoastaan bmf päivitettiin.
Toimenpiteen jälkeen range putosi n,puoleen aiemmasta
Oli n,45km ja nyt 25-28 km,mikähän moisen voisi aiheuttaa,aika outoa,sillä autolla ei pääse sähköllä edes 30 kilometriä??
Kari
Toimenpiteen jälkeen range putosi n,puoleen aiemmasta
Oli n,45km ja nyt 25-28 km,mikähän moisen voisi aiheuttaa,aika outoa,sillä autolla ei pääse sähköllä edes 30 kilometriä??
Kari
Katos, itsellekin tuli nyt takaisin kutsu. Sormet ristissä, että saisi uuden ajoakun... Ei siinä, vanha pelittänyt ihan hyvin, kesällä oli parhaimmillaan edelleen 52 km range, kolme vuotta sitten pääsi vielä 60 km:iin. Kylmät kelit toki tiputtavat nopeasti, tänä aamuna taisi täysi akku luvata enää 38 km rangea.
Muoks ylläolevaan liittyen, olisiko uusi ohjelmisto resetoinut statistiikat, rangehan ottaa keskiarvoa joltain ajanjaksolta ja muistaakseni kesti hetken, ennen kuin kasvoi resetoinnin jälkeen.
Muoks ylläolevaan liittyen, olisiko uusi ohjelmisto resetoinut statistiikat, rangehan ottaa keskiarvoa joltain ajanjaksolta ja muistaakseni kesti hetken, ennen kuin kasvoi resetoinnin jälkeen.
Grandland PHEV 300 AWD 2020
Mokka 1,4T 103kW AT 2017
Mokka 1,4T 103kW AT 2017
Ok,tarttee vaan ajella ja katsoa mitä tapahtuu..
tuli myös tuo KT8 ja Vantaalle pitäis viedä tarkistukseen, mitenhän nuo akkuvaihdot menee jos jotkut vain päivitetään. uus akku kelpais kyllä 5v vanhaan autoon 
opel nro.8 Granland X HYBRID 4X4
Tulipa hankittua tuollainen 109tkm ajettu -20 vuotinen saksantuonti awd phev ja ensimmäisenä meneekin näköjään alapallot vaihtoon, toinen oli jopa vaaralisen väljä. Ongelmaksi jää yhä kuskinpuolelta takaa kuuluvaa kovempi jyskyttely terävissä kuopissa, autoliike ei suostu tätä vikaa korjaamaan koska syytä kolinalle ei löydy. Autoa on käytetty katsastusaseman rynkyttimissä ja pajalla tutkimassa. Ikäänkuin paluuvaimennusta ei olisi lainkaan. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia? Iskari kuiva ja arvot ok=ei vikaa
Renkaina 205/55 -19, näiden tilalle haluaisin pienemmät vanteet ja isommat kumit. Onko kenelläkään tarkempaa tietoa millainen 17" vanne sopii olemaan edessä? Vaihtokauppojakin voidaan tehdä.
...Niin ja sarjanumerotarkistuksessa käyty, ajoakku menee uusiksi, se on sentään ihan jees juttu 5 vuotta vanhaan autoon. sikäli tuolla ei muuten olisi merkitystä, vanhan akun soh oli 90,1% mutta onhan se hieman epämukavaa jos auto palaa soihtuna talon vieressä.
Renkaina 205/55 -19, näiden tilalle haluaisin pienemmät vanteet ja isommat kumit. Onko kenelläkään tarkempaa tietoa millainen 17" vanne sopii olemaan edessä? Vaihtokauppojakin voidaan tehdä.
...Niin ja sarjanumerotarkistuksessa käyty, ajoakku menee uusiksi, se on sentään ihan jees juttu 5 vuotta vanhaan autoon. sikäli tuolla ei muuten olisi merkitystä, vanhan akun soh oli 90,1% mutta onhan se hieman epämukavaa jos auto palaa soihtuna talon vieressä.
mites pitkittäis takatukivarret, voisko olla jo niin paskana että kolistaa? ne on noihin kilsoihin mennessä jo yleensä uusittu, veteleekö ajossa ja varsinkin liukkaalla
opel nro.8 Granland X HYBRID 4X4
Ei vetele tai kiemurtele mutta autoliikkeeltä irtosi lopulta lupa tutkia kaikki mahdollinen. Tarkistavat parin viikon päästä myös myös tukivarret. Jospa sieltä vika löytyisi.oopi kirjoitti: 23 Loka 2025, 22:21 mites pitkittäis takatukivarret, voisko olla jo niin paskana että kolistaa? ne on noihin kilsoihin mennessä jo yleensä uusittu, veteleekö ajossa ja varsinkin liukkaalla