marqus kirjoitti:Tuehaa tietoa mutta jaetaan muillekin.
Mietin kovasti että koskakohan ilmastointiin on aineet laitettu tai edes puhdistettu. Selvisi kyselemällä edelliseltä omistajalta ettei ole koskaan huollattanut ilmastointi, aineita ei ole lisätty.
Ok. Kylmää tulee edelleenkin, mutta kun edullinen tarjous tuli kohdalle niin meninpä huollattamaan ja täyttämään kylmälaitteet.
Jos max määrä kylmäainetta menee 730g, niin siellä oli edelleen 550g!! 6vuotta vanha auto ja edelleen aineet pysyny noin hyvin sisällä. Oltava tyytyväinen ettei vuoda mistään
Sama juttu mun vectrassa. Kylmä ainetta ei lisätty kuin noin 150g. Eli hyvin on aineet pysyneet sisällä.
Ei nää nyt niin paskoja ole vaikka moni sellaista voisi väittää! Kyllä tulee taas niin kylmää ilmaa että. Uusia helteitä odotellessa.
Mitähän sitä tälle seuraavaksi tekis? Maalipinta alkaa olemaan melko karkeassa kunnossa vaikka vahaa laittaakin päälle. Muutamaan paikkaan vaatisi maaliakin laitettavaksi, eli melkeen vietävä maalarille laitettavaksi.
Takakontin päälle tulossa "lintulauta" kunhan Puolan pojat kerkiää lähettämään.
Näyttää se kesä tuottavan taas sen vannekuumeen tännekin. Emännän Astraan ollaan kattelemassa niin johan itsellekin pitäis saada uudet
Tällä kertaa 18". Jos isommat niin joutuis taas alustan vaihtohommiin. Ajamaankin pitäis pystyä, kun meillä päin noita erinäisiä hidasteita ja routavaurioita on melko mukavasti
RS-710 xtralip:
Tomason TN7:
Barzetta Competizione Black:
Ja s-postibonuksena :
No anaway, ei ollut takamatkustajien valoille omaa johtoa piilotettuna
Pudotin kyllä tarpeeks verhoilua alas että näkis tarpeeks pitkälle. eikä ollut ainuttakaan johdonpätkää että olis voinu ryöstää etuvaloilta virrat.
Ei ole kaikkiin siis laitettu, ainakaan Comfort Business varustetasolla.
Eli johtojen ostoon ja arpomaan.
Onkohan tuohon pilariin lyöty jokin pinnoite? Siis muu kuin maali. Jos on, niin varmaan kannattaa rapata ne tarkasti pois ennen uudelleen maalausta. Ja vanteita jos vielä mietit, niin nuo Xtralipit voisi sopia.
Kattokaiteista on lähtenyt edellisestä C-farkusta jotka takuuseen vaihdettiin ja nykyisestä on muutama suikale myös lähtenyt, mutta ei noista ovista. Muistaakseni ne on alumiinia tms joten karhennus, putsaus ja sille sopiva pohjamaali alle. Ihan rohkeasti vaan.
Tuli viime viikolla tuunattua ja mm. laitettua valot jalkatiloihin. ilmeisesti olet laittamassa taakse kattoon ns valopaketin valoja. Ei tartte arpoa johtoja kun ryöstät taakse virrat ruskeasta ja valkoruskeasta johdosta sen can-väyläsen liittimen takaa, ks viesti alla. Toimii sitten ihan saman lailla kuin kaikki muutkin valot.
mikkis kirjoitti:Olen kaivannut pitkään C-Vectran kabiiniin lisää valoa, varsinkin kun syksy taas tulee ja talli josta aamuisin lähden on aika pimeä. Omegoihin olen laittanut aiemmin jalkatiloihin valot jotka syttyvät myös sisätilan katkasijasta. Vectrasta sen olen unohtanut can-väylien takia. Eilen tuli tallilla spontaanisti sekin nyt tehtyä, eikä se kovin kummoinen operaatio ollut.
Homma oli äärimmäisen yksinkertainen ja tuli maksamaan 20 euroa, aikaa siihen meni reilu tunti. Kaikki toimii niin kuin alkuperäiset sisävaot (katkaisijasta ja oven aukaisusta yms) mukaan lukien himmeneminen. Ja jalkatilat edessä ja takana ovat valaistu. Näkee mennä autoon paremmin ja ennen kaikkea matkassa jos lapsilla jalkatilaan jotain tippuu, niin sen löytäminen on helpompaa.
Edessä katossa valopaneeli jossa mm, aurinkolasikotelo. Valoille can väylä, mutta liittimen ja piirilevyn välissä 4x5cm johdot; kaksi menee kohdevaloille ja kaksi isolle kattovalolle. Piirilevyä hetken tutkailleena ja kerran testattuna ruskeasta ja valkoruskeasta johdosta löytyy kattovaloille menevä virta josta luonnollisesti ryöstin virran. Johdot saa hienosti ja erittäin helposti ujutettua kattoverhoilun sekä katon välistä a-pilarille josta tarvitsee otta ainoastaan pois oven tiiviste pois. Lisäksi sulakerasian kansi pois ja vastaava repsikan puolelta jotta johdon saa johdon vietyä kojelaudan alle. Vastaavasti takajalkatilaan johdon sai yhtä helposti ottamalla kynnyslistan osaksi irti ja viemällä johdon kojelaudan alta kynnyslistan alta sekä maton sauman alta penkin alle.
Ledeinä käytin Bilteman yleismallin vilkkuja joissa vielä 3M tarra kiinnitys, maksaa 10 euroa pari. Helppo kiinnittää kojelaudan alle sekä penkin takareunaan jalkatilan valaisua varten. Väri vielä sama joka mittaristossa > keltaisen oranssi ja himmenee ihan samanlailla kuin muutkin sisävalot
mikkis kirjoitti:Kattokaiteista on lähtenyt edellisestä C-farkusta jotka takuuseen vaihdettiin ja nykyisestä on muutama suikale myös lähtenyt, mutta ei noista ovista. Muistaakseni ne on alumiinia tms joten karhennus, putsaus ja sille sopiva pohjamaali alle. Ihan rohkeasti vaan.
Tuli viime viikolla tuunattua ja mm. laitettua valot jalkatiloihin. ilmeisesti olet laittamassa taakse kattoon ns valopaketin valoja. Ei tartte arpoa johtoja kun ryöstät taakse virrat ruskeasta ja valkoruskeasta johdosta sen can-väyläsen liittimen takaa, ks viesti alla. Toimii sitten ihan saman lailla kuin kaikki muutkin valot.
mikkis kirjoitti:Olen kaivannut pitkään C-Vectran kabiiniin lisää valoa, varsinkin kun syksy taas tulee ja talli josta aamuisin lähden on aika pimeä. Omegoihin olen laittanut aiemmin jalkatiloihin valot jotka syttyvät myös sisätilan katkasijasta. Vectrasta sen olen unohtanut can-väylien takia. Eilen tuli tallilla spontaanisti sekin nyt tehtyä, eikä se kovin kummoinen operaatio ollut.
Homma oli äärimmäisen yksinkertainen ja tuli maksamaan 20 euroa, aikaa siihen meni reilu tunti. Kaikki toimii niin kuin alkuperäiset sisävaot (katkaisijasta ja oven aukaisusta yms) mukaan lukien himmeneminen. Ja jalkatilat edessä ja takana ovat valaistu. Näkee mennä autoon paremmin ja ennen kaikkea matkassa jos lapsilla jalkatilaan jotain tippuu, niin sen löytäminen on helpompaa.
Edessä katossa valopaneeli jossa mm, aurinkolasikotelo. Valoille can väylä, mutta liittimen ja piirilevyn välissä 4x5cm johdot; kaksi menee kohdevaloille ja kaksi isolle kattovalolle. Piirilevyä hetken tutkailleena ja kerran testattuna ruskeasta ja valkoruskeasta johdosta löytyy kattovaloille menevä virta josta luonnollisesti ryöstin virran. Johdot saa hienosti ja erittäin helposti ujutettua kattoverhoilun sekä katon välistä a-pilarille josta tarvitsee otta ainoastaan pois oven tiiviste pois. Lisäksi sulakerasian kansi pois ja vastaava repsikan puolelta jotta johdon saa johdon vietyä kojelaudan alle. Vastaavasti takajalkatilaan johdon sai yhtä helposti ottamalla kynnyslistan osaksi irti ja viemällä johdon kojelaudan alta kynnyslistan alta sekä maton sauman alta penkin alle.
Ledeinä käytin Bilteman yleismallin vilkkuja joissa vielä 3M tarra kiinnitys, maksaa 10 euroa pari. Helppo kiinnittää kojelaudan alle sekä penkin takareunaan jalkatilan valaisua varten. Väri vielä sama joka mittaristossa > keltaisen oranssi ja himmenee ihan samanlailla kuin muutkin sisävalot
Tuon sun ohjeen kattelinkin jo. Oliko farkuissa valmis paikka merkattuna kattoverhoilun yläpinnalla, mihin valopaneelille kuuluisi reikä tehdä? Vai mitta käteen ja keskikohtaa merkkailemaan?
Pahvimallin tein jo valmiiksi.
Nilemma kirjoitti:Onkohan tuohon pilariin lyöty jokin pinnoite? Siis muu kuin maali. Jos on, niin varmaan kannattaa rapata ne tarkasti pois ennen uudelleen maalausta. Ja vanteita jos vielä mietit, niin nuo Xtralipit voisi sopia.
Alumiini aika varmasti se pohjapinta. Pesin taas auton niin pelkällä pesusienellä ja vedellä lohkeilee mukavia siivuja pois Kohta helppo raapia loputkin roippeet pois.
Näin tollaset XTRalipit livenä ja mun silmiin ne näytti pienemmiltä kuin mitä ovat. Saattaa olla optinen harha tai unihiekkaa, mutta kovin aktiivista etsintää ei ole käynnissä. Talvella hyvää aikaa sumplia rauhassa, ellei joku "must" sarja ilmaannu esille. Kiitos mielipiteestä!
Tietysti photoshoppi auttais kovastikin, jos jollain on intoa muovailla?!
marqus kirjoitti:Tuon sun ohjeen kattelinkin jo. Oliko farkuissa valmis paikka merkattuna kattoverhoilun yläpinnalla, mihin valopaneelille kuuluisi reikä tehdä? Vai mitta käteen ja keskikohtaa merkkailemaan?
Mulla ei ole ollut verhoilu keskiosasta poissa, mulla noi valot taakse on ollut jo uutena. Siellä on pakko olla paikka mm. ruuveille johon se valopaketti menee bolt on. Ja verhoilussa uskon olevan "paikan" valmiina sisäpuolella.
Etuvalopaketista ei lähde taakse can-väylästä johtoa. Se menee joko kuskin puolelta taakse tai sitten se tulee sinne takaata. Katoitko ettei se johto tule sinne takaata? Aika outoa on, jos sille ei virtaa tule valmiiksi.
marqus kirjoitti:Tuon sun ohjeen kattelinkin jo. Oliko farkuissa valmis paikka merkattuna kattoverhoilun yläpinnalla, mihin valopaneelille kuuluisi reikä tehdä? Vai mitta käteen ja keskikohtaa merkkailemaan?
Mulla ei ole ollut verhoilu keskiosasta poissa, mulla noi valot taakse on ollut jo uutena. Siellä on pakko olla paikka mm. ruuveille johon se valopaketti menee bolt on. Ja verhoilussa uskon olevan "paikan" valmiina sisäpuolella.
Etuvalopaketista ei lähde taakse can-väylästä johtoa. Se menee joko kuskin puolelta taakse tai sitten se tulee sinne takaata. Katoitko ettei se johto tule sinne takaata? Aika outoa on, jos sille ei virtaa tule valmiiksi.
Ainoa kaapeli kulki kuskinpuolella (ruskea lattakaapeli) ja se jatkui taakse asti. Yhtään ylimääräistä haaroitusta ei tullut vastaan.Valopaketissa ei ole ruuvin paikkoja vaan se painetaan verhoiluun sopivan kokoiseen holeen. Sai purkaa melkosesti muoviosia, melkosen haasteellinen toi kattoverhoilun pudottaminen alas.
Ainoa kaapeli kulki kuskinpuolella (ruskea lattakaapeli) ja se jatkui taakse asti. Yhtään ylimääräistä haaroitusta ei tullut vastaan.Valopaketissa ei ole ruuvin paikkoja vaan se painetaan verhoiluun sopivan kokoiseen holeen. Sai purkaa melkosesti muoviosia, melkosen haasteellinen toi kattoverhoilun pudottaminen alas.
Kahteen autoon olen ollut tuota takavaloa asentamassa, eikä kummastakaan löytynyt johtoja valmiina. ( oma ja G.T.S :n ex-vectra )
Verhoilun sisäpuolelta löytyy tunnistettavissa oleva paikka tuolle valolle. Suoraan sen mukaan ei kuitenkaan kannata alkaa puukottamaan, koska reiästä tulee tod.näk. liian iso. Siihen muotoiltuun/tukevoitettuun kohtaan on nimittäin jätetty varaa tuon valon klipseille. Pahvimallilla leikeltiin molempiin autoihin, ja sen verran tiukka sovitus, että varmasti pysyy.
Jartsa kirjoitti:Sen takatilan valon kaapeli tulee sieltä takatilan sähkökeskukselta.
Onko se sitten sellainen ruskea lattakaapeli vai mimmonen?
Ohjeet kädestä suuhun
joo samanlainen lattakaapeli kuin sielä edessäkin.mitä noita nyt gts vectroihin laittanut niin kaikista on löytynyt,se on kyllä teipattu sellasella paksulla valkoisella karvateipillä kattoverhoiluun,joten on aika huomaamaton mutta löytyy helpolla kun c-pilarista kattelee sen ensin ja siitä sitten jatkaa kattoverhoiluun.
tuossa keskellä kuvaa näkyvä musta möltti on se liitin osaksi kaivettuna esiin.
jos tuota kaapelia ei farkussa ole niin tuskin maksaa paljoa esim auto-muovilta.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...