PELLE RATAS OMEGA-PUSKURI OHJELMASSA....

Keskustelua Opeleista
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zafira »

sit se ois hieno jos repis ne ihmeen hässäkät etupuskimesta pois, vaihtais sen lintulaudan johonkin "tavalliseen" spoikkaan, "hienot" teipit pois ja valot orginaaleiks :wink:
MiksuK
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja MiksuK »

wille-
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja wille- »

hmm tuo tuli kyllä vähän aikaa sitten vastaan Mikkelissä...
Triumph Speed Triple -06
Gorilla XSi -92
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

täällähän tuo usein viikonloppuisin näkyy kun omistaja on täältä lähtöisin.itsekään en oikeen kuvissa tuosta tykkää mutta livenä kyl ihan jees.tosin ne nilkankatkojat joutas ottaa pois.muuten on niitä harvoja yksilöitä jossa teipit on parantanut ulkonäköä.tosin kyllähän ne maalatut sais olla.
Todennäköisesti väärässä.
StarBreakeR
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja StarBreakeR »

jollaki amiksella on vaan ollu oopeli amistuninki aihiona.. sitähän tuo auto on.. yhtä komee ku teini-dexteri korotetulla perällä :)

OT:
Mä en muuten ymmärrä mitä hienoa ihmiset näkee noissa M3 peileissä? ne maksaa vitusti, ne on rumat, niistä ei nää mitää ja eikä niistä ole aerodynaamista hyötyä suomen teillä muutaku ihan sadasosa promillen verran ? siitäkö tuningissa on kyse että kellä on rumin auto ja eniten tuningilla myytyä karvanoppa hilpettä?:)
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
tuikki
OCF Rahastonhoitaja
OCF Rahastonhoitaja
Jäsennumero: 2729

Viesti Kirjoittaja tuikki »

Onhan se näin että tuuninki on tuuninkia ja räpellykset sitten mitä sattuu...
No joka tapauksessa mun mielipide on se, että tuo omega sopii ihan hyvin näyttelyvehkeeks, mutta käyttöautoks en tuollasta laittas.
Pitäis olla joku järki laittamisessa jos meinaa käyttöautona pitää projektivehkeen... ottaa huomioon esim. suomen tiet (kesä- ja talvikunto) ja sen mihin sitä autoa tarvii.
Kyllä minäkin mielelläni vähän ehostasin nykyistä autoa vielä nykyisestä, mutta ei kyllä tulis sentään mieleen laittaa sitä niin paljon että ei esim. kaupan täydellä parkkipaikalla tarvi yhtään ettiä... Projektiks (kakkosautoks) olis mukava kuitenkin hommata joku verme ja laittaa se siihen tyyliin sitten että erottuu... Tosin en siltikään laittais tollasta helvetin alumiinilintulautaa joka toimis parhaiten vesisuksena... :wink: Projektiauton vois tosiaan laittaa, mutta ei silläkään kehtais ihan joka päivä ajella, lähinnä sen takia tekisin että sais jotain harrastuksena touhuta.
tuikki
OCF Rahastonhoitaja
OCF Rahastonhoitaja
Jäsennumero: 2729

Viesti Kirjoittaja tuikki »

Tästä mulle tulee kysymys mieleen:

(lainaus puskurin nettisivuilla olevasta testikertomuksesta)

Rajusti madalletussa Omegassa on tuning-tyylin tapaan ylileveä- ja matalaprofiilinen rengastus, joka toimii kunnolla lähinnä näyttelyissä tai viimeisen päälle tasaisella kestopäällysteellä. Esimerkiksi mukulakivillä ja raitiokiskoilla tunnelma on lähinnä kamala, routavaurioisesta kantatiestä puhumattakaan. Myös tuunatut sivupeilit muodostavat yhdessä nelipistevöiden
kanssa suoranaisen turvallisuusriskin. Katvetta jää runsaasti, eikä tiukasti penkkiin vyötetty kuljettaja pääse kääntymään esimerkiksi taka- tai sivuikkunasta tiirailua varten.

Miksi helvetissä lähteä testaamaan näöllisesti ja ajo-ominaisuuksiltaan tuunattua autoa samalla periaattella kuin tehtaalta tullutta "pappa"autoa???????????
Ottaa aivoon tuollaset "papat" jotka ei millään tapaa yritäkkään ymmärtää asiaa :evil: :evil:
Opeca
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Opeca »

Puskurissa on kyllä melko "juntteja" ne toimittajat.Varsinkin se silmälasipäinen on omaa luokkaansa.
Astra Caravan edition 2000/Taunus GXL 1975
Jube-setä
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jube-setä »

tuikki kirjoitti:Miksi helvetissä lähteä testaamaan näöllisesti ja ajo-ominaisuuksiltaan tuunattua autoa samalla periaattella kuin tehtaalta tullutta "pappa"autoa???????????
Ottaa aivoon tuollaset "papat" jotka ei millään tapaa yritäkkään ymmärtää asiaa :evil: :evil:
Sama on tuulilasin tai tekniikan maailman toimittajilla. Oli joku sportti auto testi jossa oli civic type-R. Liian matalaprofiiliset renkaat,liian matala ja kova alusta, liian kovat pakoäänet sisällä. Vittu eikö ne nyt ole melko selviä asioita sportti autossa? Tuulilasien testaajille pitäisi varmaan ferrarikin rengastaa 165/80/13 kumeilla ja vaihtaa ukin vanhan toyotan jouset ja iskarit ettei perseeseen koskis mukulakivellä. :evil:
Astra F
Golf III
HD ratikka
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Samaa juttuahan oli joka paikka täynnä silloin kun Rytsölän veljekset ostivat ne Diablot. Hienoja superautoja joita ei Suomessa nähdä koskaan tarpeeksi ja joka paikassa kirjoitettiin ja sanottiin että: "eihän tuollaisella mitään tee kun työn laatu on heikkoa ja tavaratilaa ei ole tarpeeksi ja näkyvyys on heikko ja epämukava kaupunkiajossa"... Ja tässä oli sentään kysymys aidoista urheiluautoista eikä vain muokatuista tavallisista autoista ja silti sitä ei ymmärretty. Jos Tuulilasi tai Puskuri testaisi vaikka Ariel Atomin, niin siinä vasta huono auto olisikin... eihän siinä ole edes koria, laseja, kattoa ym... Sitä olisi hyvä verrata vaikka Corolla Versoon vaikka parivertailussa.

En nyt sano että pitäisin erityisesti tuosta kyseisestä Omegasta, mutta arvosteluperusteet voisivat olla hieman toisenlaiset kuin normaalia käyttöautoa arvostellessa. Kun autoa modifioidaan, niin siitä poistetaan kompromisseja jonkun ominaisuuden hyväksi. Silloin se on parempi jossain kuin alkuperäinen ja vastavuoroisesti huonompi jossain muussa. Esimerkiksi ajamisen tarkkuus radalla vs. mukavuus mukulakiveyksellä. Tuo pitäisi toimittajankin ymmärtää.

(edit: täytyy nyt mainita että en ole nähnyt kyseistä tv-ohjelmaa, vain tuon netissä olleen version)
StarBreakeR
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja StarBreakeR »

eikö se ole toimittajan tehtävä kertoa että hyvät sekä huonot puolet. esim. auto toimii hyvin tasaisella piellä ja ettei kyseinen rakkine sovi mukulakiville ajamiseen. eihän ne tuotakaan ylitte pommittanu, enkä ylipäätänsä tajua sitä kun täällä 50 ihmistä vetää herneen nenää ku toimittaja luettelee parit huonot puolet, jotka on kuitenkin hyvä kertoa kyseisestä rakkineesta. eiköhän lähes jokainen katsoja tajunnut että kyseinen lahna on tehty rata-ajoa varten (paitsi tekniikka ei ole verrannollinen joulukoristeiden kanssa)..? ei näköjään ku lähes jokainen veti herneen nenään.

verrattiinko kyseistä autoa johonki tojota yarikseen? ei.
haukuttiinko autoa turhaan? ei.
oliko toimittaja sitä mieltä että auto sopii paremmin radalle kuin normaaliajoon? kyllä.

mä varmaan kans olen henkisellä tasolla joku pappa (vaikka kortti onki vasta viidettä vuotta), kun en ristus ymmärrä mikä teissä suomalaisissa on ku ette ymmärrä selvää suomenkieltä?
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
A.k.i
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja A.k.i »

corsaraattori kirjoitti:liika on aina liikaa.... Miksi laittaa autoon jotain sellaista josta ei ole käytännön hyötyä esim. alusiivet (ja muutkin ylikokoiset härpättimet) ja tässä autossahan oli vielä ne nilkansilppurit.... Hyvä auto huomionkipeille...
No joo mun autossa (mv6) on steinmetz helmat, etulippa ja madallettu 40mm, elikkä auto on hyvä ajaa maantiellä ja onhan se nyt "näyttävämpi" kuin original b-omega. Kaikki edellä mainitut rojut ovat aivan turhia eikä niistä ole mitään käytännön hyötyä mutta siitä huolimatta niitä tahtoo vain jokaisella olla. Niin ja mitä hyötyä saavutetaan autolla jossa on 500hv, paitsi se hekumaalinen tunne kun oikaisee oikean jalan. Elikkä kuulun kategoriaan huomionkipeä kaveri, vaikka se mun opel on vaan emännän "kauppakassi" ja itse ajelen vm.88 olevalla l200:lla mitsulla. kyllä tähän maahan mielipiteitä mahtuu... kyl se puskurissa oleva omega on ihan näyttävä peli...
Vectra stw 1.6 -98
Astra stw 1.6 -05
Kawasaki kx250f -09
Superi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Superi »

OT: Koska olen synnynnäinen pilkunnussija, on minun pakko kysyä, että mitä vitun väliä sillä on jos auto on epämukava mukulakivillä? Missä nämä "puskurin" jampat oikein liikkuvat, jos mukulakivistä on pakko mainita erikseen?

Onko esim. Helsingissä montakin sellaista mukulakivettyä katua, jota saa autolla ajaa? Itse en ensi hätään muista yhtään. Nupukivettyjä sen sijaan on paljonkin.

Ja ko. autosta: aivan järkyttävä teiniviiksikäkätin. Hyi oksennus.
Superi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Superi »

OT: Koska olen synnynnäinen pilkunnussija, on minun pakko kysyä, että mitä vitun väliä sillä on jos auto on epämukava mukulakivillä? Missä nämä "puskurin" jampat oikein liikkuvat, jos mukulakivistä on pakko mainita erikseen?

Onko esim. Helsingissä montakin sellaista mukulakivettyä katua, jota saa autolla ajaa? Itse en ensi hätään muista yhtään. Nupukivettyjä sen sijaan on paljonkin.

Ja ko. autosta: aivan järkyttävä teiniviiksikäkätin. Hyi oksennus.
patrick
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja patrick »

Tuo GTi-lehden "projekti" -Omega oli todella hyvän näköinen ennen mitään tuunauksia. Erikoinen metallinhohtoväri, 3000:n korisarja, madallus ja 17" Porsche-cup tyyliset vanteet sekä tummat takavalot.. Avot!
Mutta sitten ei SAATANA kun pitää alkaa muokkaamaan jollain ristuksen tommisbilleteillä ja kylkiteippauksilla.. Raiskattu on tuo Omega todella törkeästi. Auto ei varmasti toivu siitä ikinä.. Sääli :roll:
Kuva
Vectra 2000
Vastaa Viestiin