Soitin mv6:seen

Kaikki autohifiin liityvät asiat.
Soittimet, kaiuttimet, vahvistimet, johtosarjat, jne...
Kume
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kume »

Lallevihtinen kirjoitti:Noniin, eilen koitin bilteman soittimella että toimiiko kajarit ja kyllähän niistä ääntä tuli, eli onnistuin ohittaan sen ääniprossun. Tai no en sitä ohittanu kai mutta jotain. :D Mites jariz, ookko saanu toimiin?
Kerros mullekkii miten sait sen ohitettua :) Mie voisin yrittää samaa :)
Jos sais ton vininän samalla loppumaan, alkaa nimittäin mennä hermot sen kanssa...
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

No perhana, kun en muista mitä sille tein, mutta jos otat sen prossun päästä liittimen irti niin mitä sit tapahtuu? Kun mulla ne johdot on poikki jokka menee sinne takaluukkuun ja prossulle.
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

En ole vieläkään jaksanut paneutua tuohon ongelmaan. :-? Jos johdon ottaa irti prosessorin päästä niin ääntä ei tule ollenkaan. Täytyy varmaan napata johtonippu poikki prosessorin päästä ja laittaa vahvariin jos saan jotain selvää niistä johdoista.
Kyllä se tästä. :roll: Toivottavasti :)
Kume
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viesti:

jariz kirjoitti:En ole vieläkään jaksanut paneutua tuohon ongelmaan. :-? Jos johdon ottaa irti prosessorin päästä niin ääntä ei tule ollenkaan. Täytyy varmaan napata johtonippu poikki prosessorin päästä ja laittaa vahvariin jos saan jotain selvää niistä johdoista.
Kyllä se tästä. :roll: Toivottavasti :)
Joo mulla sama vika ja sama idea et jos katkois johdot poikki ja iskis vaffiin kiinni, kunhan tietäis mitkä niistä on kaijuttimelle meneviä johtoja, no ei muutkau pitää alkaa mittailemaan :)
Volvo V90 D4 business momentum -17
Opel Insignia GrandSport -18
Opel Astra K 1.6T -18
Ford Transit Custom -16
Kadett E Modena flash -88
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Omega 2,0i GLS kirjoitti:Joo mulla sama vika ja sama idea et jos katkois johdot poikki ja iskis vaffiin kiinni, kunhan tietäis mitkä niistä on kaijuttimelle meneviä johtoja, no ei muutkau pitää alkaa mittailemaan :)
Mulla olis sähkökaaviosta kuvat ton radion kytkennästä jos kiinnostaa, jariz ne multa jo ottikin.

Mutta mun tutkimuksien(ainakin mulla näin) mukaan ne menee näin: radiolta lähtee johdot jokka menee sille ääniprossun liittimelle siinä repsikan jalkotilassa jossa alla keskuslukko boxi. Siitä liittimestä ne jatkaa takaluukkuun prosulle josta ne tulee takasin liittimelle ja siitä jatkaa oviin. MUTTA ne johdot myös yhdistyy siinä liittimessä niin että liitimen ala osassa on hyppylangat jokka tekee sen että ylä osassa radiolta tulevat johdot ja oviin menevät johdot yhdistyy, en tiä miks näin on tehty, mutta kun mulla oli liitin irti niin ei kuulunu mitään mutta kun meinasin ruveta tekeen niitä hyppylankoja niin huomasin että siinä liittimen alaosassa on ne jo valmiina joten törkkäsin sen kiinni niin rupes kuuluun. Ja mulla on muut johdot katkastu siitä ala liittimen juuresta. En tiä saako tästä selvää... :lol: Ja oliskohan niin että siinä johtonipussa jotkut johdot yhdistyy ja sen johdosta homma ei toimi kun on liitin irti sieltä boxin päästä. :-?

E: Ja semmonen tuli viä mieleen että mites toi radion heräte vaikuttaa asiaan?? Kun kai se prossu saa radiolta herätteen?
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Sain äänen kuulumaan ilman prosessoria. Otin prosessorista liittimen irti ja laitoin hyppylangat kaiutin piuhojen tulosta lähtöön.
Voin laittaa ohjeet mitkä kohdat liitetään mihinkin.
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Enpä laitakkaan.. Sain kuulumaan vain yhden kanavan säröytymättä.
Oli kyllä tosi epäselvä homma!
Täytyy ilmeisesti yrittää sieltä jalkotilasta yhdistää niitä johtoja.
Meneekö ne johdot siis ensin suoraan sinne prosessorille ja siitä takaisin sinne jalkatilan liittimeen ja siitä kaiuttimille?
Mitenhän ajotietokoneen näytössä olevan päivämäärän saisi näkymään kokajan. Nythän se on tyhjä. Mikä johto/johdot ohjaa tuota näyttöä?
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

jariz kirjoitti: Meneekö ne johdot siis ensin suoraan sinne prosessorille ja siitä takaisin sinne jalkatilan liittimeen ja siitä kaiuttimille?
Jahas. Vois lukea selvemmin. :oops:
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

jariz kirjoitti:Mitenhän ajotietokoneen näytössä olevan päivämäärän saisi näkymään kokajan. Nythän se on tyhjä. Mikä johto/johdot ohjaa tuota näyttöä?
Ainakin astroisssa se on yks piuha joka saa herätteen radiolta, sen kun katkas niin näky tiedot näytössä mutta voin koittaa kattoo sitä tosta s.kaaviosta. Eikö sulla sit ollu siä jalkotilan liittimen ala osassa semmosia valmiita hyppylankoja?? :-?
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

En ainakaan huomannut sielä mitään. Täytyy vilkaista vielä uudestaan. Jos ei ole niin sitten ne tehdään. :wink:
Saako muuten siihen antennin liittimeen jonkin sovite kappaleen joka muuttaa sen urokseksi?
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

jariz kirjoitti:En ainakaan huomannut sielä mitään. Täytyy vilkaista vielä uudestaan. Jos ei ole niin sitten ne tehdään. :wink:
Saako muuten siihen antennin liittimeen jonkin sovite kappaleen joka muuttaa sen urokseksi?
Kyllä siihen saa semmosen sovite palan, mm.biltemasta: http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=31157

Ja sitten se näytölle menevä johto...elikkä kaavion mukaan sen pitäis olla punavalkonen johto joka viä herätteen näytölle. Sen kun katkasee niin pitäis tiedot näkyä, paitsi että se sama johto menee antenni vahvistimelle, jakautuu jossain vaiheessa(ehkä), vois olla parempi katkasta se näytön päästä jos siinä radion johdoissa ei näy samassa liittimessä montaa johtoo josta vois sen oikeen katkasta. Mutta näytölle ei pitäis mennä muita punavalkosia että sieltä sit vaan poikki.
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Ostin sitten suoraan sen vanhemman mallisen antenniliittimen kun ei ollut bebekissä tuollaisia.
Onko tietoa mitkä muut merkit kun vdo ja blaukkari tukevat tuota opelin näyttöä? Olisi hyvä jos toimisi.
Kume
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viesti:

jariz kirjoitti:Ostin sitten suoraan sen vanhemman mallisen antenniliittimen kun ei ollut bebekissä tuollaisia.
Onko tietoa mitkä muut merkit kun vdo ja blaukkari tukevat tuota opelin näyttöä? Olisi hyvä jos toimisi.
Minun tietääkseni myös ainakin pioneerin soittimet 7xxx ylöspäin ja jvc:n soittimet. Tänään ilmeisesti saan selville miten sen prosessorin saa ohitettua kun kaverilla on opelin t.i.s niin pitää se tutkia läpi, kaveri on ennenkin asentanut soittimia tollaisiin bosen järjestelmiin niin luulisi alkaa toimivan kunnolla, myös corvetessa on sama homma kuin opeleissa :)
Volvo V90 D4 business momentum -17
Opel Insignia GrandSport -18
Opel Astra K 1.6T -18
Ford Transit Custom -16
Kadett E Modena flash -88
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Omega 2,0i GLS kirjoitti:Minun tietääkseni myös ainakin pioneerin soittimet 7xxx ylöspäin ja jvc:n soittimet.
Tarvii sit ainakin jonkun sovittimen, mulla on 7600 ja ei näy näytössä mitään, enkä oo kuullu että joku olis saanu sitä edes kytkettyä niin.
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Toihan ois ihan hyvä jos nuo pioneerin soittimet saisi toimimaan näytöllä. Tuollainen joku 7*** sarjalainen vähän himottaisi.
Vastaa Viestiin