Uuden Vectran tarina.
En tiedä kysyitkö keskustelun aloittajalta, mutta minulla >10 tkm ajon jälkeen ei ole ollut vikoja lukuunottamatta vakionopeussäätimen päivitystä aivan aprin ensimmäisen viikon aikana. Huhut sähkövioista liittyvät esim. sateisiin keleihin. Kaikki kuluneen kesän säät on koettu ja ajettu ilman häiriöitä.On 2004-08-26 12:23, calluman wrote:
No ei oo menny vielä sulla sähköt sekasi siitä uudesta vectrasta. Tiedän tapauksen että joutu vaihtaan kolme kertaa autoa takuuseen kun keskuslukitus oikutteli ja muutenkin sähöt oli sekasin. Eipä se TM:n testikään kovin mairitteleva ole.
Joo..vielä jos hetkeksi palataan tuohon 6-vaihdekysymykseen niin tottahan se on että Suomi on valmistajille niin marginaalinen markkina-alue ettei meikäläisten mieltymyksiä kovin kummoisissa asioissa paljoa kannata huomioida.On 2004-08-25 14:18, jabbu wrote:
Sama konehan (siis turbo) löytyy Saab 93 Sport Sedanista, ja siinä on viisivaihteinen laatikko. Suomeen riittää kyllä aivan hyvin viisi, ja ruotsiinkin, muualla voi tarvita jo kuudettakin. Kyllä se on asia niin, että saksassa suunnitellaana autot saksalaiseen eikä suomalaiseen makuun. Ja ei siitä kutosesta nyt mainittavaa haittaakaan kyllä taida olla. Eli aika yhdentekevää sinällään.
Itse ainakin pidän noista 6-pykäläisistä laatikoista..ainakin tuossa omassa autossa jossa kutonen siis ei ole missään määrin "ylivaihde" niin on mukavaa kun voi maantienopeuksilla vaivatta lähteä ohituksiin sillä vaihteella millä ajaa ilman että tarvitsee heittää pykälää pienempää sisään kuten 5-pykäläisessä piti tehdä..edellyäen tietysti että autossa on riittävästi potkua.
No, makuasioitahan nämä..mutta kyllä 6-pykäläinen laatikko hyvin minun makuuni on.