En oo, mut luulis et suuruusluokka on riittävän tarkka. Ja tuleepahan kaikki samaan momenttiin...tero76 kirjoitti: Hyvin tuo minunkin momenttiavain on mielestäni toiminut, eikä ole pultteja katkennut. Säädöt on vain ollut ihan perseellään. Voitko sinä olla tuosta avaimestasi varma, että se näyttää oikein?
Momenttiavain
Torqueleader valmistaa asiallisia momenttityökaluja, tosin vähän hinnakkaampia.
http://www.torqueleader.com
http://www.torqueleader.com
-respect to the man in the ice cream van-
No mitä Bilteman avaimen omistajat ovat vielä mieltä avaimestaan? Eli tästä: http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... yhmaid=151
Itse aattelin tuollaisen käydä ostamassa, tarkoitus kiristellä pyöränpultteja ja oikeastaan kaikkeen autossa mihin nyt momenttia tarvitaan. Saattaapi joskus tulla jopa kannen pultit tuolla pistettyä. Onko OK?
Itse aattelin tuollaisen käydä ostamassa, tarkoitus kiristellä pyöränpultteja ja oikeastaan kaikkeen autossa mihin nyt momenttia tarvitaan. Saattaapi joskus tulla jopa kannen pultit tuolla pistettyä. Onko OK?
Ohjeissa lukeekin kyllä että nollaksi pitää asettaa käytön jälkeen, joten jos noin itsellä kävisi niin en syytä työkalua vaan itsenäniWesku79 kirjoitti:^ tuosta aiempi versio ilman ikkunaa -> ei kestänyt jättää säätöä jännitykseen pitkäksi aikaa. Unohtui jotain 120Nm asetus pariksi kuukaudeksi -> lukemat heittää ainakin 30-40Nm yläkanttiin.
Italialaiset (Beta, USAG ym. myydään myös muilla merkeillä) kai ihan kelvollisia ja kohtuuhintaisia ainakin Beta kampanjoissa, samoin Bilteman avaimia on joskus tutkittu ja ihan ok tavaraa. Monessa kohtaahan itse momenttiakin tärkeämpää on tasainen kireys ja ainahan heittoa tulee erilaisen ruuvin kitkan, pintojen likaisuuden ym. vuoksi. Samoin pelkästään otteen siirto momenttiavaimen kahvassa muuttaa momenttia...
Kamasa ei tee itse ainuttakaan työkalu avaan hankkii osat sarjoihin ihan samalla menetelmällä kuin esim. Biltema. Tätä on helppo havainnollistaa laittamalla muutama Kamasa- hylsysarja rinnakkain, osat ovat keskenään erilaisia eri vuosien sarjoissa jne... Siksi siis Kamasan vertaaminen merkkinä muihin on muita kohtaan vähintäänkin arveluttavaa
Kamasa ei tee itse ainuttakaan työkalu avaan hankkii osat sarjoihin ihan samalla menetelmällä kuin esim. Biltema. Tätä on helppo havainnollistaa laittamalla muutama Kamasa- hylsysarja rinnakkain, osat ovat keskenään erilaisia eri vuosien sarjoissa jne... Siksi siis Kamasan vertaaminen merkkinä muihin on muita kohtaan vähintäänkin arveluttavaa
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
[ot]Mikä lienee johtava merkki joka valmistaa Bilteman tulpat? Bosch? NGK?[/ot]
Joko jollain ois ehtiny olla sen 10 vuotta Bilteman momenttiavain?
Mulle sellanen passais, ei mitään kallista viittis ostaa jos sattuis särki menemään harvasta käytöstä (pari kertaa vuodessa, loput ajasta jossain kaapissa).
Joko jollain ois ehtiny olla sen 10 vuotta Bilteman momenttiavain?
Mulle sellanen passais, ei mitään kallista viittis ostaa jos sattuis särki menemään harvasta käytöstä (pari kertaa vuodessa, loput ajasta jossain kaapissa).
Itsellä on pari Betan momenttiavainta, vastaavia avaimia myydään ainakin nimillä Norbar ja Wurth.
Stahlwille liukusäätöinen momentti on kiva, koska siihen ei voi jäädä jousi kireälle (jousi kiristyy vasta käännössä), samoin Snap-Onin sähkösäätöinen.
j.h
Momenttiavainta ei kuulu jättää vireeseen oli kyseessä halpa tai kallis.
Stahlwille liukusäätöinen momentti on kiva, koska siihen ei voi jäädä jousi kireälle (jousi kiristyy vasta käännössä), samoin Snap-Onin sähkösäätöinen.
j.h
Momenttiavainta ei kuulu jättää vireeseen oli kyseessä halpa tai kallis.
juu.. mulla oli biltema avain..
nyt se on joen pohjassa..
kun katkaisi 2 pulttia kiertokankeen.
eka ihmettelin olikohan viallinen pultti..
sitten kokeilin toista.. niin sama juttu.
no otin toisen avaimen ja kokeilin niillä penkissä vuorotellen miten momentiti täsmää niin biltema heitti 46nm. että se siitä.
onneksi sain kadetin kangesta pultit ulos.
no otin toisen avaimen ja kokeilin niillä penkissä vuorotellen miten momentiti täsmää niin biltema heitti 46nm. että se siitä.
Opel-> Oikea Peli Euroopan Liikenteeseen!! 
Oliko kyseessä tämä uusin momenttiavain, 1o vuoden takuulla sekä kalibrointitodistuksella.sloxa kirjoitti:juu.. mulla oli biltema avain..
Itse ostin juuri tämän ja tarkoitus on vähän testata sitä 3 kertaa kalliimpaa Gedoren avainta vastaan,
no sittenhän toi bilteman avain alkaa heittämään sitä enimmin mitä sitä käyttää??JaspaJami kirjoitti:Ohjeissa lukeekin kyllä että nollaksi pitää asettaa käytön jälkeen, joten jos noin itsellä kävisi niin en syytä työkalua vaan itsenäniWesku79 kirjoitti:^ tuosta aiempi versio ilman ikkunaa -> ei kestänyt jättää säätöä jännitykseen pitkäksi aikaa. Unohtui jotain 120Nm asetus pariksi kuukaudeksi -> lukemat heittää ainakin 30-40Nm yläkanttiin.Mutta onko muuten hyvä vehje? Jos työkalua käytetään oikein.