coiloverit ja katsastus
Re: coiloverit ja katsastus
kaverin vectran otteessa taisi lukea jotenkin näin autoon asennettu alustasarja etäisyys pyörännavasta xxxxx ja prosentit oisko ollut 1 ja lopussa maininta että korkeus säädettävissä
DEAD kirjoitti:kaverin vectran otteessa taisi lukea jotenkin näin autoon asennettu alustasarja etäisyys pyörännavasta xxxxx ja prosentit oisko ollut 1 ja lopussa maininta että korkeus säädettävissä
Sama täällä. Katastus setä vaan tuumas että ei nämä coiloverit pysy tuossa korkeudessa että niitä joutuu säätämään niin sen takia kirjoitti että "säädettävissä"
Hyvähän se näin on niin suapi ruuvata.
**** ****** 2.5 V6
Itsellä meni äskettäin läpi normijousilla ja iskareilla vaikka hätäisesti muutoskatsastin madalletulle TA-technixille joka ei sitten kuitenkaan kauaa alla viihtynyt. Elämä on yhtä onnen kauppaa...
-
irYobYetaMis
- OCF Yhteyshenkilö

Kiitos jak3, toimitti mulle TUV lappu tänään 
Kun aika tulee, katsotaan jos kelpaa katsastus miehille
Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014
Formulatietäjä 2014
Jees... toivottavasti kelpaa.irYobYetaMis kirjoitti:Kiitos jak3, toimitti mulle TUV lappu tänään
Vectra C 1.9 cdti OPC Line -08
Manta B 2.0 GT/E -84
Manta B 2.0 GT/E -84
-
Jani Mukkala
- OCF Member

Ei ole multa koskaan kyselty konttorilla lappuja pyöränkulmista ja enkä sen puoleen ole koskaan saanutkaan lappuja kun on käynyt säädättämässä ne....jarkkis kirjoitti:Joo onhan noi inssi kohtaisia vaatimuksia, mutta mä oon ottanu varman päälle, ku kuitenkin ne kulmat pitää säätää alustan asennuksen jälkeen, vai eikö porukka saa lappuja kulmien säädöstä tai säädätä niitä jos ei niitä oteta konttorille mukaanAri-S kirjoitti:no eipä astrassa kyselly mittää... eli inssistä kiinni et kiinnostaako sitä hittojakaanjarkkis kirjoitti:Mulle fk ak street settiin myyjä tulosti netistä tuvin ja tyyppihyväksytyissä autoissa vaaditaan pyörienkulma laput.Nytki tulevalle leimalle otan taas kuponkeja muutaman tsipaleen mukaan, ni saavat ihmetellä, että mitä tuonne alustaan on tungettu
Jani Mukkala kirjoitti: ...enkä sen puoleen ole koskaan saanutkaan lappuja kun on käynyt säädättämässä ne....
Itselläni on kiinteällamadalluksella alusta. Katsastin ja inssi laittoi mitat navasta kaareen otteeseen. Menin säädättään pyöränkulmat nii kysy että onko miten kiire, että olenko varannu jo katsastus ajan. Sanoin että just kattastin ettei sen puolesta ole kiirettä. Ei meinannu uskoa että muutoskatsastin alustan ilman pyöränsuuntausraporttia. Tuumasi sitten että onpa menny lepsuksi seki homma
Ex:
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Astra J sport tourer 2.0cdti A6
Nyt: Insigia GS 2.0cdti A8
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Astra J sport tourer 2.0cdti A6
Nyt: Insigia GS 2.0cdti A8
-
Jani Mukkala
- OCF Member

Iro kirjoitti:Jani Mukkala kirjoitti: ...enkä sen puoleen ole koskaan saanutkaan lappuja kun on käynyt säädättämässä ne....Mistäs nyt tiedät mitä on tehty,vai onko tehty mitään?
Ainakaan pyörät/renkaat eivät ole kuluneet "silmissä" säädättämisen jälkeen niinkuin yleensä tekee jos autoa madaltaa eikä kulmia säädä
-
Jani Mukkala
- OCF Member

Mikä olis helpoin tapa mitata madalluksen määrä kun säätää sitä alustaa? Eli mitta mistä mihin,että madallus tulisi kummallekin puolelle saman verran.
Tuliko selvitettyä tarpeeksi selvästi tai hankalisti mitä ajan takaa

Tähän asti ollut alustasarjat autoissa kiinteällä madalluksella
Tuliko selvitettyä tarpeeksi selvästi tai hankalisti mitä ajan takaa
Tähän asti ollut alustasarjat autoissa kiinteällä madalluksella
takana itte yleensä joutunu vetään niin alas, ku saa mut edes mitannu ihan siitä alimman kiekon alareunasta kierteen loppuosaan mitä jää, ei se nyt ihan tuhannes osan millin tarkkuudella tule, mut tosi tarkasti kyl 
tollein oon mitannu kuten jarksikin.
mulla ei otteessa lue että korkeus säädettävissä... nostaahan sitä saa, siitä tuskin miliisi alkaa valittaa mut otteessa olevan lukeman alle ei sais mennä..
mulla ei otteessa lue että korkeus säädettävissä... nostaahan sitä saa, siitä tuskin miliisi alkaa valittaa mut otteessa olevan lukeman alle ei sais mennä..
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Oon muuten aina miettiny tätä että kun tiputetaan auto tonttii ja käydään laittamassa pyöränkulmat ym. Mitä sitten jos autoo nostaakin esim tontista takas niin korkeelle kun saa. pitääkö pyöränkulmat säädättää uudestaan?
että pitääkö se joka noston / laskun jälkeen tehä tuo pyöränkulman säätö vai riittääkö se että auto tontissa laitetaan ne.
että pitääkö se joka noston / laskun jälkeen tehä tuo pyöränkulman säätö vai riittääkö se että auto tontissa laitetaan ne.
- Paska Omena
- OCF Member

Kyllä ne uudestaan pitää säätää/säädättää. Tietysti pyöräntuennasta riippuu, että kuinka radikaalisti ne kulmat muuttuu kun muuttaa korkeutta.Rizla^^ kirjoitti:Oon muuten aina miettiny tätä että kun tiputetaan auto tonttii ja käydään laittamassa pyöränkulmat ym. Mitä sitten jos autoo nostaakin esim tontista takas niin korkeelle kun saa. pitääkö pyöränkulmat säädättää uudestaan?
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
en oo kyl ite käyny säädättää. camperihan siinä taitaa eniten muuttua?
astrassa käännän kesäkumeilla tolppia vähän pystympään niin ei syö sisälaitoja
astrassa käännän kesäkumeilla tolppia vähän pystympään niin ei syö sisälaitoja
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline