Opelin maine?

Keskustelua Opeleista
Megabluffer
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: Opelin maine?

Viesti Kirjoittaja Megabluffer »

Olen itse ajellut opeleilla jo 18 vuotta,on ollut kadettia,astraa,vectraa ja pari kappaletta omegoitakin.ja voin kyllä sanoa että taidan olla maailman onnekkain opel-kuski,koska ensinnäkään ei kertaakaan näiden 18 vuoden aikana ole yhdestäkään opelista hajonnut kone taikka laatikkokaan.ihan pelkästään vaan normaaleja kulutusosien vaihtoja lähinnä.
Esim.tällä hetkellä autona f-astra v.96,ajettu 260000
4 vuoden aikana vaihdetut osat:
tulpat+tietysti öljyjä
alatukivarren taaemmat puslat 2 kertaa
tyhjäkäyntimoottori+kaasuläppäkotelon ja imusarjan välinen putki
etujarrulevyt+palat
lambda-anturi
osien hinta yht.noin 300e jos töitä ei lasketa kun itse tein.
Ja taitaa tämäkin ooppeli olla kaikista haukutuin malli.
kerran olen jäänyt tien päälle että joutui auton hinaamaan,ja se oli omega josta hajosi polltoainepumpun rele kesken matkan.(silläkin oli mittarissa 270000).osa maksoi 49euroa.
Ja mitä olen seurannut esim,työkavereitteni+muittenkin kavereitteni autoilua, niin yksi niistä on fordi mies ja yksi golffi mies.voisin väittää että mitä näillä ukoilla on mennyt rahaa omiin autoihinsa,niin olen kyllä selvinnyt todella helpolla näitten omien OPELIN ROMUKASOJEN kanssa.en ikinä ole ymmärtänyt että miksi opeleita aina haukutaan.esim.kaverin ford focuksen korjauksia.autolla ikää 8vuotta,120tkm ajettu.
Kansiremontti:2000e
jarruremontti:600e
jarruremontti 2 vuoden päästä uudestaan 500e
+paljon muuta mitä en enää muistakaan
mutta rahaa on palanut ja paljon,elikkä ollaan me opel kuskit tyytyväisiä tilanteeseemme!!!! :yes:
Petteri A
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Petteri A »

...joo...

Kylä nää ooppelit on ihan varmaan sit aivan paskoja wehkeitä...
Ittellä käyttöautona tommonen -95 Astra farkku 1,8 ekotekki koneella.
Mittarissa yli 410 tuhatta ja edelleen se toimii...
Isoimmat rempat on kansipahvin vaihto ja kytkimen vaihto, vissiin siis ihan susi yksilö...?
Jotain vikaahan tossa varmaan on oltava koska pyöränlaakereita ei ole vieläkään uusittu, ei vetoniveliä eikä suojakumeja.
Jarrurempaa on tieteskin tehty ja iskareita+jousia uusittu, toki vain sen vuoksi että on parempi ajaa.
Perinjuurin laiska mies ko oon, en kansitiivisteen vaihdon yhteydessä uusinut edes venttiilinohjurin kumeja tms. koska ei oo pöllyttänyt öljyä aiemmin eikä nytkään...
Kytkinkin vaihdettiin vain siksi että painelaakeri oli päättänyt sorvautua paineasetelman levyjousiasennelmasta läpi...
Ai niin, öljypohjan uusin kun totesin että sehän on ruosteessa ja uusi maksoi vissiin kokonaiset 40,- egee...
Viime leimalle vaihdoin pätkän kuskinpuolen kynnyskotelon takaosaa ja muutama pieni paikka sen lisäksi, aiemmin ei ole tarvinnut astralle MIG:iä ees näyttää...
Pakoputkisto on uusittu kokonaisuudessaan paitsi Kat:ti, pakosarjankin vaihdoin uuteen kun en viitsinyt laiskuuttani alkaa tappelemaan katkenneitten pakoputken laipan pulttien kanssa... tosin nekin irtosivat pienen herkistelyn jälkeen...
Myös happitunnistin on kertaalleen uusittu, muita antureita ei olekkaan tarvinnut uusia...

Eli loppuyhteenvetona kuka kehtaa väittää että ähvä astra on muuta kuin helkkarin halpa ja toimintavarma käyttö(o)peli...

:yes:
EVO-500
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EVO-500 »

Juuri näin eli paljon huolettomia kilometrejä ja vähän fiksattavaa...
Lähinnä huoltoa omaksi iloksi.

VAG-konsernin poijaat, kun saavat vaihtaa joka katsastukseen puolet ohjauksen/tuennan osista sekä nipun puolia, mutta on ne vaan hyviä ne "kansan autot"...

T:K.Vilén
Atte.H
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Atte.H »

Ite hommasin b-vectran laatikkovikaisena tän vuoden tammikuussa. Hyvät varusteet ja edullinen hinta vaikutti paljon ostopäätökseen. Jotain pientä vikaa siinä on matkanvarrella ollu, mutta ne ei oo paljon mua haitannu. Oikeastaan tuntuu että ooppelin (huonohko) maine on ollu vaan hyväksi ainakin mulle. Esim. nuita b-vectroja saa edullisesti, ja auto on hyvä ajaa eikä kuluta bensaakaan älyttömästi. En oo jaksanu uhrata liikaa ajatuksia sille, että opel-merkkiset autot ei kaikkien mielestä hyviä olekkaan. Ajelen ite tyytyväisenä hyvällä ja edullisella autolla. :)

Nyt mittarissa on n. 325tkm. ja perushuollon+laatikon ja kytkimen lisäksi "murhetta" on tuottanu lähinnä öljynkulutus. Nykyään sekin alkaa olla kurissa vv-kumien sekä öljyntasoanturin ja öljykorkin o-renkaiden vaihdon jälkeen. Tyhjäkäyntimoottori jäätyi kerran kovalla pakkasella, mutta siitä selvittiin sulattelulla ja puhdistuksella. Alustaan oon vaihtanu jousen eteen, muuta sinne ei oo tarvinnu laittaa. Pientä ruostekorjausta oon myös tehny ovien alareunoihin ja takakaariin. Toivottavasti ruosteet pysyis hetken loitolla. :) No joo, onhan tuossa jotain joutunu reilun puolen aikana laittamaan, mutta eipä se kovin paljon maksa kun ite tekee. Penkinlämmittimen vois vielä mahdollisesti yrittää korjata ennen talvea.

nimim. onnellinen opelisti :lol:
Vastaa Viestiin