Hip hei.
Vauhtipyörä ja kytkinpaketti vaihdettu.
Vauhtipyörästä oli katkennut joku jousi joka sitten piti sen räpätyksen josta aiemmin olin ollut huolissani. Tästä johtuen ilmeisesti ajan kanssa olisi ongelmia tullut kun osat olisi vielä enemmän väljistyneet.
Kytkinkin tosiaan vaihdettiin työsylintereineen samassa rytäkässä. Sitä silmäiltyäni sanoisin, että tämä yksilö oli kilometreihin nähden erinomaisessa kunnossa. Autolla on ajettu 195000 km ja juurikaan kulumisen jälkiä ei ollut levyissä havaittavissa. Sylinterikin pelasi moitteettomasti, mutta sen todellista kestoa/kuntoa ei voi kukaan sanoa...
Koko lysti tuli maksamaan:
Vauhtipyörä n. 240 puntaa Eurocarparts
Kytkinpaketti (sisältää työsylinterin) n. 246 puntaa Eurocarparts
Vauhtipyörän pultit n. 15 puntaa Eurocarparts
-----------------------------
n. 500 puntaa + rahti jne ---> 520 puntaa = 630 €
Työnosuus oli noin 500 €, joten merkkiliikkeen noin 1500 euron korjausennuste
pelkälle vauhtipyöränvaihdolle oli tosiaan aika suolanen ja kohtuuton.
No tietysti jotain sanomistakin matkanvarrella oli:
Ensinnäkin Eurocarpartsin kanssa meinasi mennä hermot, koska jostain syystä eivät saaneet identifioitua minun luottokorttiani. Siitä seurasi itku ja hammasten kiristys, mutta päättäväisyys vei voiton ja osat tulivat loppujenlopuksi hyvinkin nopeasti siitä, kun saivat tilaukseni hyväksyttyä niiden päässä.
Lisäksi kun käytetään näitä nyrkkipajoja...
Tottakai aurauskulmat oli aivan sekaisin ja ratti näytti mihin sattuu, kun auton minulle luovuttivat. Olivat "vaan" irrottaneen apurungon ja mm. pallonivelet. Minkään ei pitäisi vaikuttavan ohjauskulmiin

Lyhyiden keskustelujen jälkeen tosin tulimme tulokseen, että käyn näyttämässä autoa paikallisessa merkkiliikkeessä kulmien suuntauksessa heidän laskuun. No sinnehän tietenkään ei olisi aikaa tällä vuosikymmenellä, joten jouduin turvautumaan paikalliseen Vianoriin. Nyt ne on kai sinne päin, kun kaveri ekana teki hommia hiki hatussa tunnin verran. Kerkesi tosin takapyörien sisäpinnat kulumaan jo pyöreiksi 170 km ajon jälkeen, kun oli pakko heittää yksi reissu autolla...