Edelleenkään yhdestäkään cih moottorista ei ole otettu 500hv/l ja kuten JJ jo mainitsikin niin tosimieshän todistaa puheensa...Juho M-P kirjoitti:Niin patarauta CIH ja 500hv/L ilman kummempia kommervenkkejä...
Manta 400?
no vaikka otsiokon 400 ooppelin motskista ahdettuna mutta ei varmaankaan "helpolla" siltikäänrenni kirjoitti:500hp/l mistään koneesta vaatii varmasti jotain kommervenkkiä tai näyttäkää mulle se motti mistä tuo lähtee helposti ja vaihdan mantaani vaikka 1.2:n.
mutta onhan näitä ainakin yksi suomessa
LUMI kirjoitti: no vaikka otsiokon 400 ooppelin motskista ahdettuna mutta ei varmaankaan "helpolla" siltikään
mutta onhan näitä ainakin yksi suomessa
Tätähän mä ajoin takaa...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Beeascona kirjoitti:Ja että nämä kevytmetallivalukikotinhörhöttäjät nyt varmasti saa kohtauksen niin kerrottakoot että kyseisessä cih400moottorissa ei ole lohkobetonia tms vaikka toistatuhatta hummaa onkin.
![]()
Siitä vaan sitä kevyttä kuminauha lohkoa sitten vahvistelemaan sillä kevyellä lohkobetonilla.
Rauta maailmaa pyörittää...
Niin ja onhan siinä jäykistetty runkolaakeripukit, tosin vasta sitten kun se "toistatuhatta" tuli vastaan...
Meltorautaharrastajat pulttaa vahvikelevyjä jo 300hv tienoilla...
renni kirjoitti:500hp/l tai näyttäkää mulle se motti mistä tuo lähtee helposti ja vaihdan mantaani vaikka 1.2:n.
Missähän on väitetty sen olevan helppoa... Tässähän puhuttiin lohkon kestävyydestä.
TJT kirjoitti:Sano nyt vielä että kyse Erhomäen asconan koneesta ja mieti sitten uudestaan tuota ^:lollis:Juho M-P kirjoitti:Niin patarauta CIH ja 500hv/L ilman kummempia kommervenkkejä...
Ei nyt kannata niin tosissaan ottaa... JJ:lle vain vittuilin.
telwin kirjoitti:Kyllä siellä Erhomäen veljesten ascon koneessa taitaa kuitenkin sitä betonia olla...
Näin kertoo paremmin tietävät...Timpan Asconan koneen lohkossa ei ole ollut koskaan betonia, eikä ole nykyäänkään. Siinä vaiheessa kun tehoja alkoi olla pyöreät neljä numeroa, alkoivat runkopukit revetä itse lohkosta irti, mutta tuohonhan ei betonoinnit paljoa auta..
Tämän jälkeen tehtiinkin sitten billetistä öljypohja johon kuuluvat kiinteänä myös runkopukit.. Samaan rytäkkään myös jakopää muuttui billetti möykystä koneistetuksi ja ratasvetoiseksi versioksi. Ja taas mennään..