Joo, eilen tuli ajeltua enemmän noilla uusilla öljyillä.. Ja kenkääkin tuli annettua kunnolla.
Tänä aamuna oli pakkasta ja kas kummaa.. Ei kyllä enää niin paljoa naputtanut kun ennen.. Veikkaisin että muutama nostaja saattoi vielä. Pitääpä kattoa miten tuo tuosta muodostuu.
Nostajat kalkattaa! Entiset vai syy öljyissä?
- hopeahuoli
- 'Admiral'

joo on tullu ajeltua monenlaisilla öljyillä ja kaikilla on ralkattanut enemmän tai vähemmän..
uudet öljyt yleensä toimii 5tkm ok ja sitten 10tkm jälkeen kylmänä kalkattaa aina vaan pitempään. joskus taas ei ja välillä miten sattuu.. lämpimällä koneella ei äännä ollenkaan.
nyt on ekaa kertaa koneessa nesteen litkut. 5w-40 ja tuntuis pelaavan ihan ok. mobilit 10-40w:t on yleensä olleet ja niillä on pahiten ääntänyt. castrolin magnatekillä tuli 16tkm ajettua ja niillä kans pelas ihan ok.. castrolin 10w-60 ei mulla ainakaan auttanut ongelmaan.
forten puhdistuksen jälkeen oli hiljaista noin 10tkm ja sit "ongelma" palas..
mut huolestus vast sitten ku kone säkättää silleen ku vanhat bemarin kutoset.
joskus tosin talvella käynti ääni on kuin dieselissä! saattaa minuutinkin joku nostaja rallattaa..
mites sitten lienee noiden suodattimien erot? niissähän on joku venttiili joka päästää suodattimen ohi öjyt jos suodatin menee tukkoon tai sit juuri käynnistyksen yhteydessä ku öljy on paksua.. siis talvella. itse olen aina käyttänyt opelin omaa suodatinta..
uudet öljyt yleensä toimii 5tkm ok ja sitten 10tkm jälkeen kylmänä kalkattaa aina vaan pitempään. joskus taas ei ja välillä miten sattuu.. lämpimällä koneella ei äännä ollenkaan.
nyt on ekaa kertaa koneessa nesteen litkut. 5w-40 ja tuntuis pelaavan ihan ok. mobilit 10-40w:t on yleensä olleet ja niillä on pahiten ääntänyt. castrolin magnatekillä tuli 16tkm ajettua ja niillä kans pelas ihan ok.. castrolin 10w-60 ei mulla ainakaan auttanut ongelmaan.
forten puhdistuksen jälkeen oli hiljaista noin 10tkm ja sit "ongelma" palas..
mut huolestus vast sitten ku kone säkättää silleen ku vanhat bemarin kutoset.
joskus tosin talvella käynti ääni on kuin dieselissä! saattaa minuutinkin joku nostaja rallattaa..
mites sitten lienee noiden suodattimien erot? niissähän on joku venttiili joka päästää suodattimen ohi öjyt jos suodatin menee tukkoon tai sit juuri käynnistyksen yhteydessä ku öljy on paksua.. siis talvella. itse olen aina käyttänyt opelin omaa suodatinta..
- caravan-coupe
- 'Diplomat'

En lukenu topiikkia tarkemmin läpi, mutta oman kokemukseni ajattelin sanoa tähän väliin.
Ostin talviautoksi vw-golffin (hydr. nost.). Kone kehräsi nätisti ja muutenkin pelas hyvin.
Nooo. Vaihdoin siihen sitten öljyt kun ei ollut takuuta koska edellinen omistaja sen oli tehnyt.
Tarjoustalosta halvinta mitä sai.
Ja jopas alkoi nostajat naputtamaan ihan vitusti.
Muutama sata kilsa tuli kuunneltua naputusta ja vaihdoin synteettiset tilalle.
Muutama sata kilsa ja naputus hävisi.(Huomio! ei hävinnyt heti!)
-jos mahdollista niin synteettiset öljyt.
Ostin talviautoksi vw-golffin (hydr. nost.). Kone kehräsi nätisti ja muutenkin pelas hyvin.
Nooo. Vaihdoin siihen sitten öljyt kun ei ollut takuuta koska edellinen omistaja sen oli tehnyt.
Tarjoustalosta halvinta mitä sai.
Ja jopas alkoi nostajat naputtamaan ihan vitusti.
Muutama sata kilsa tuli kuunneltua naputusta ja vaihdoin synteettiset tilalle.
Muutama sata kilsa ja naputus hävisi.(Huomio! ei hävinnyt heti!)
-jos mahdollista niin synteettiset öljyt.