Insignia A
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Siinä on sellanen "sokkarengas" mistä pitää saada sokan mutkat pois sieltä liittimen sisältä. Kolmesta kohtaa taisin työntää tasapäämeisselin sokan suoralta osalta sokan alta, että mutkat pysyi pois liittimestä. Sitten vaan vetää alaspäin, huomaa kyllä jos ei lähde niin sokka kantaa edelleen.
Alapää onkin puristettavalla klemmarilla ja uuden osan mukana tulee ruuvilla kiristettävä, eli vanhan voi katkaista. Vaihtamiseen menee n.1h sisältäen pari kaljaa.
Itse en purkanut, kuin sumarin muovit mistä pääsee alaliitokseen käsiksi. Uusi tulee alhaalta uudella klemmarilla kiinni ja yläpää vaan painetaan paikalleen niin, että sokka napsahtaa kohdalleen.
Maksoin muistaakseni 50-60e uudesta osasta ebaysta toimitettuna ja tuli todella nopeasti, ehkä 3-4päivässä suoraan ovelle. (Oli näköjään juuri sama mikä oli yläpuolelle linkitetty) Suomessa tais olla jotain 200e luokkaa.
Liitos liikkuu uudessakin osassa hiukan, mutta jos se heiluu herkästi niin luultavasti siinä se vika on. Uudessa on paranneltu henn-liitos. Jos sieltä on öljyä jo tullut, niin vuotanut se on jo jonkun aikaa.
Alapää onkin puristettavalla klemmarilla ja uuden osan mukana tulee ruuvilla kiristettävä, eli vanhan voi katkaista. Vaihtamiseen menee n.1h sisältäen pari kaljaa.
Itse en purkanut, kuin sumarin muovit mistä pääsee alaliitokseen käsiksi. Uusi tulee alhaalta uudella klemmarilla kiinni ja yläpää vaan painetaan paikalleen niin, että sokka napsahtaa kohdalleen.
Maksoin muistaakseni 50-60e uudesta osasta ebaysta toimitettuna ja tuli todella nopeasti, ehkä 3-4päivässä suoraan ovelle. (Oli näköjään juuri sama mikä oli yläpuolelle linkitetty) Suomessa tais olla jotain 200e luokkaa.
Liitos liikkuu uudessakin osassa hiukan, mutta jos se heiluu herkästi niin luultavasti siinä se vika on. Uudessa on paranneltu henn-liitos. Jos sieltä on öljyä jo tullut, niin vuotanut se on jo jonkun aikaa.
Tilasinkin jo kyseisen letkun tais tulla hinnaksi 47e kuluineen 1-3 pv toimitusaika. Kiitokset vaan kaikille vastauksista 
Uudet talvirenkaat pitäisi hankkia.
Mikä on inkun "oikea" koko 17" koossa?
Mulla on otteeseen merkitty kolme:
215/55/17
225/50/17
225/55/17
Ja vanhat on vielä jotkut 235/XX/17
Eli mikä on noista ne "oikeimmat" koot?
215/55/17
225/50/17
225/55/17
225/55/17 on oikea koko.ddude kirjoitti:Uudet talvirenkaat pitäisi hankkia.
215/55/17
225/50/17
225/55/17
No tämä selvisi. Pieni muovinen nappula kärryn pistokkeen sisällä oli jäänyt pohjaan. Ponnahti ylös kun pistokkeen läppää räppäilin. Pikahuollon asiantuntemus ei tällä kertaa kyllä vakuuttanut. Kaksi kaveria kävi asiaa ihmettelemässä ja eivät tuota tienneet.Vecculiko kirjoitti:Tällaista vikaa tuli Inkkuun kun pekäkärryä vedin eka kertaa tuolla autolla. Autossa on jälkiasennnettu Kovilin 13-napainen vetokoukku. Kärryssä oli 7-napainen pistoke, eli adapteria väliin. Valot ja vilkut toimivat mielestäni ok, mutta kun poisti kärryn ja adapterin, niin auto luulee että kärry on vielä kiinni autossa ja pyytää tarkistamaan kärryn valot. Lisäksi autoon tuli pari päivää tämän jälkeen "Huolla auto" ilmoitus, jolla ei välttämättä ole mitään tekemistä tuon peräkärryn vedon kanssa, ehkä. No käytin tänään autoa pikahuollossa ja siellä saatiin 5 sivullista auton vikakoodeja, jotka kaikki muut saatiin nollattua paitsi nuo peräkärryvalojen tarkistusilmoitukset. 'Huolla auto' ilmoitus siis poistui nyt. Testattiin myös kärrysimulaattorilla ja kaikki valot toimivat 'kärryssä' kuten pitääkin. Ongelma ei kuitenkaan poistunut, kun 'kärry' poistettiin auton perästä, niin valojen tarkistusilmoitukset tuli taas näyttöön. Sähkäri oli jo ehtinyt lähteä kotiin, niin vika jäi korjaamatta. Pika-apuna poistettiin sulake nro 26, jonka takana peräkärryn sähköt ovat. Nyt valoilmoitukset poistuivat. Oisko jollain valistunutta arvausta/tietoa mistä vikaa pitäisi lähteä etsimään? Ei tuo nyt akuutti asia ole, koska tuolla sulakkeella puljaamalla homman saa pelittämään.
Tuo huolla auto vikailmoitus onkin sitten kinkkisempi, koska vikakoodeja tuli kerralla niin paljon. Nollattin siis pikahuollossa mutta ilmoitus tuli jo kerran uudelleen. Sain nollautettua tuon uudelleen halpislaitteella mutta joutuu varmaan viemään jonnekin tutkittavaksi tai sitten auto vaihtoon
Mikä vikakoodi sieltä tulee kun tulee, oletko saanut sen irti?
Tulee vain Huolla Auto ilmoitus ja 5 sivua erilaisia vikakoodeja ensimmäisellä kerralla kun pikahuolto luki koodit mm. hehkutulpat, moottorin ohjauslaite, matala jännite jne.. Toisella lukukerralla yritin lukea motonetin halpislaitteella mutta eihän se mitään osaa lukea tuosta autosta, nollasi kuitenkin tuon huolla auto ilmoituksen ja varmaan myös vikakoodit. Jos tulee vielä uudelleen tuo ilmoitus, niin pitää varmaan kiikuttaa sellaiseen paikkaan, joka osaa lähteä haarukoimaan vikaa. Kun vain tietäisi mihin tuo kannattaisi viedä ettei turhia osia vaihdettaisi. Akkukin on kunnossa kun sen kävin mittauttamassa.
Voi myös olla hehkujen johtosarja, jos hehkut ovat ok. Kannattaa tosiaan luetuttaa koodit ennenkuin uusii osia.Vecculiko kirjoitti:Tulee vain Huolla Auto ilmoitus ja 5 sivua erilaisia vikakoodeja ensimmäisellä kerralla kun pikahuolto luki koodit mm. hehkutulpat, moottorin ohjauslaite, matala jännite jne.. Toisella lukukerralla yritin lukea motonetin halpislaitteella mutta eihän se mitään osaa lukea tuosta autosta, nollasi kuitenkin tuon huolla auto ilmoituksen ja varmaan myös vikakoodit. Jos tulee vielä uudelleen tuo ilmoitus, niin pitää varmaan kiikuttaa sellaiseen paikkaan, joka osaa lähteä haarukoimaan vikaa. Kun vain tietäisi mihin tuo kannattaisi viedä ettei turhia osia vaihdettaisi. Akkukin on kunnossa kun sen kävin mittauttamassa.
Tänään 60 tkm huolto takana ja hyvin pelaa.
Jonkun verran on lisääntynyt tuo AdBlue-nesteen kulutus alkumetreistä. Merkkihuollon mukaan ei ole kuulemma syytä huoleen, vaan vielä ollaan toleranssissa (jopa alarajoilla). Myyjän alkujaan ohimennen mainitsema "huollosta-huoltoon" on siis ihan höpöhöpöjä. Oma kulutus on kuitenkin ollut varsin maltillista, pääosin maantieajoa.Täytyy sen verran puolustaa myyjää, että hänkin epäili tankkaustarvetta tulevan ja litkuhan on halpaa kuin saippua. Motonetissa 10L tonkka alle 2 kymppiä. Eikä sitä kusilitkua siis oikeasti paljoa kulu. Oma laskelmani tällä hetkellä on n. 0,3 L/1000 km.
60 tkm huolto Länsiauto Vantaalla 504 €.
Jonkun verran on lisääntynyt tuo AdBlue-nesteen kulutus alkumetreistä. Merkkihuollon mukaan ei ole kuulemma syytä huoleen, vaan vielä ollaan toleranssissa (jopa alarajoilla). Myyjän alkujaan ohimennen mainitsema "huollosta-huoltoon" on siis ihan höpöhöpöjä. Oma kulutus on kuitenkin ollut varsin maltillista, pääosin maantieajoa.Täytyy sen verran puolustaa myyjää, että hänkin epäili tankkaustarvetta tulevan ja litkuhan on halpaa kuin saippua. Motonetissa 10L tonkka alle 2 kymppiä. Eikä sitä kusilitkua siis oikeasti paljoa kulu. Oma laskelmani tällä hetkellä on n. 0,3 L/1000 km.
60 tkm huolto Länsiauto Vantaalla 504 €.
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
Pistetääs tännekin infoa:
Mulla on inkussa tuo mun ymmärtääkseni "tehdasasenteinen" eberi.
Laite siis Ebersprächer Easystart R+ jossa tuo manuaalikäynnistyksen ledinappula kojelaudassa.
Tuon kaukosäädin on iso kohlo joka putoilee ja on hankala käyttää.
Mulla se hajosi nyt jo toista kertaa ja katselin vaihtoehtoja 170€ arvoisen uuden hankkimiselle.
Olen tullut tulokseen että tuota manuaalinappulaa pystyy ohjaamaan tuollaisella GSM kytkimellä joka kustantaa vain noin 30€ (*2€/kk sim korttimaksua)
Jos homma menee kuten olen suunnitellut niin kaken voi unohtaa ja auton kaikki käyttäjät saavat ohjattua lämmitystä omalla puhelimella.
Lisäksi käynnistys ei ole enää rajattu tuohon 800 metriin.
Osat on postissa, voin päivitellä tänne miten onnistun tuon kanssa.
Mulla on inkussa tuo mun ymmärtääkseni "tehdasasenteinen" eberi.
Laite siis Ebersprächer Easystart R+ jossa tuo manuaalikäynnistyksen ledinappula kojelaudassa.
Tuon kaukosäädin on iso kohlo joka putoilee ja on hankala käyttää.
Mulla se hajosi nyt jo toista kertaa ja katselin vaihtoehtoja 170€ arvoisen uuden hankkimiselle.
Olen tullut tulokseen että tuota manuaalinappulaa pystyy ohjaamaan tuollaisella GSM kytkimellä joka kustantaa vain noin 30€ (*2€/kk sim korttimaksua)
Jos homma menee kuten olen suunnitellut niin kaken voi unohtaa ja auton kaikki käyttäjät saavat ohjattua lämmitystä omalla puhelimella.
Lisäksi käynnistys ei ole enää rajattu tuohon 800 metriin.
Osat on postissa, voin päivitellä tänne miten onnistun tuon kanssa.
Oli sittenkin 2. pytyn hehku, eli taitaa pitää paikkaansa että 95% Insignian 'huolla auto' ilmoituksista johtuu hehkun viasta. Vaihdatin sitten saman tien kaikki hehkut kerralla ettei tarvitse hetken päästä taas ihmetellä samaa vikaa. Onneksi hehkut olivat sitä halvempaa mallia ilman jotain painetunnistinta. Tällä kertaa merkkihuolloon asentaja osasi hommansa ja löysi vian heti. Pikahuolto tutki samaa vikaa aikaisemmin ja ei silloin kyllä homma mennyt ihan putkeen. No Inkku saa vielä sitten jäädä taloon kun noin pienellä harmituksella selvittiin.t3mu kirjoitti:Voi myös olla hehkujen johtosarja, jos hehkut ovat ok. Kannattaa tosiaan luetuttaa koodit ennenkuin uusii osia.Vecculiko kirjoitti:Tulee vain Huolla Auto ilmoitus ja 5 sivua erilaisia vikakoodeja ensimmäisellä kerralla kun pikahuolto luki koodit mm. hehkutulpat, moottorin ohjauslaite, matala jännite jne.. Toisella lukukerralla yritin lukea motonetin halpislaitteella mutta eihän se mitään osaa lukea tuosta autosta, nollasi kuitenkin tuon huolla auto ilmoituksen ja varmaan myös vikakoodit. Jos tulee vielä uudelleen tuo ilmoitus, niin pitää varmaan kiikuttaa sellaiseen paikkaan, joka osaa lähteä haarukoimaan vikaa. Kun vain tietäisi mihin tuo kannattaisi viedä ettei turhia osia vaihdettaisi. Akkukin on kunnossa kun sen kävin mittauttamassa.
Insignia 2.0 DTR Biturbo manuaalilaatikolla, kevyellä pintakaasulla antaa matalaa "hurinaa/ylimääräistä" ääntä konehuoneesta.
Nopeudella tai vaihteella ei merkitystä. Kierrosluku n 1200-1500 tienoilla.
Mistäköhän vois syytä alkaa selvittämään? Vikailmoituksia ei ole tullut kuin, että "öljynmäärä alhainen", mutta kyllä sitä siellä koneessa on ylämerkkiin asti. Ilmoitus esiin moottoritie noupeudessa.
Valohoitoa ei viitsisi mennä autolle antamaan turhaan.
Nopeudella tai vaihteella ei merkitystä. Kierrosluku n 1200-1500 tienoilla.
Mistäköhän vois syytä alkaa selvittämään? Vikailmoituksia ei ole tullut kuin, että "öljynmäärä alhainen", mutta kyllä sitä siellä koneessa on ylämerkkiin asti. Ilmoitus esiin moottoritie noupeudessa.
Valohoitoa ei viitsisi mennä autolle antamaan turhaan.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Noniin elikkäs on ollut tässä jo pitemmän aikaa autokuumetta tai oikeastaan insignia kuumetta
eli haluisin tietää kokemuksia noista etuvetoisista country tourereista millaisia ovat? Tollaiset muovisuojuksilla varustetut autot ovat mielestäni ihan naurettavia mutta insignian kohdalla se vaan miellyttää ihan pirusti silmää.
Automaatti lootat näissä ovat varmaankin varmaa tekniikkaa mitä olen lueskellut, mutta mites toi 1.6l turbo bensa onko kestävä? vähän käytettyjä olen katsellut mutta pitäisikö pitää vaan pää kylmänä ja odottaa insignia B:tä kun sekin varmaan tossa ensvuoden puolella on tulossa vai kannattaisiko kytätä varaston tyhjennys myyntiä ja napata uutena normi farkku? Aikaisemmin oli paljonkin asioita mitä olisi pitänyt kysyä mutta eihän noita muita nyt enää tule mieleen 
Tuohon kun lisää vielä mahdollisuuden että autovero voi poistua kevään aikana niin mä ainakin odottelisin ja katsoisin jos ei ole ihan akuutti tarve...lehmu kirjoitti:pitäisikö pitää vaan pää kylmänä ja odottaa insignia B:tä kun sekin varmaan tossa ensvuoden puolella on tulossa vai kannattaisiko kytätä varaston tyhjennys myyntiä ja napata uutena normi farkku?
Vaihteistoöljyt vaihdettu "huuhtelemalla".
Selkeä parannus vaihteiston toimintaan, ei ole mun aikana koskaan toiminut noin pehmeästi.
Vanha öljy olikin "vähän" tummaa...
https://www.dropbox.com/s/ced46o9wgd6ym ... .jpeg?dl=0
Öljyä meni "vain" 9 litraa, ylimääräiset myynnissä jos joku tarvitsee:
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 5&t=260593
Eberin koventuneeseen puhinaankin löytyi vika, pakoputki poikki useasta kohtaa:
https://www.dropbox.com/s/x64wn5j64d3o5 ... .jpeg?dl=0
Mikähän tuon eberin orkkisputken halkaisija on?
Yksi uusi vikakin löytyi, moottorista vuotaa öljyä tuolta etuosasta.
https://www.dropbox.com/s/f0c0m82yxjfcm ... .jpeg?dl=0
Mitään "tyyppivikaa" mistä aloittaa etsintä kun ahtoputki on vaihdettu uusimpaan malliin?
Selkeä parannus vaihteiston toimintaan, ei ole mun aikana koskaan toiminut noin pehmeästi.
Vanha öljy olikin "vähän" tummaa...
https://www.dropbox.com/s/ced46o9wgd6ym ... .jpeg?dl=0
Öljyä meni "vain" 9 litraa, ylimääräiset myynnissä jos joku tarvitsee:
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 5&t=260593
Eberin koventuneeseen puhinaankin löytyi vika, pakoputki poikki useasta kohtaa:
https://www.dropbox.com/s/x64wn5j64d3o5 ... .jpeg?dl=0
Mikähän tuon eberin orkkisputken halkaisija on?
Yksi uusi vikakin löytyi, moottorista vuotaa öljyä tuolta etuosasta.
https://www.dropbox.com/s/f0c0m82yxjfcm ... .jpeg?dl=0
Mitään "tyyppivikaa" mistä aloittaa etsintä kun ahtoputki on vaihdettu uusimpaan malliin?