1.6-2.0 OHC koneen viritys
Ite vasta vaihdoin 18SE:n tilalle 20SE:n ja tuli noita eroja vertailtua,
kun yritin ensin laittaa sen jetronicin kiinni. "Pahin" ero on siinä kampiakselin
asentotunnistimen rattaassa, motronicissa paljon enemmän hampaita.
Eli ei taida vaihto onnistu konetta purkamatta.
kun yritin ensin laittaa sen jetronicin kiinni. "Pahin" ero on siinä kampiakselin
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!"
Insignia Sport Tourer cdti
EX Kadett E GT
Ikuisuus projekti Monza GSE
Ja Mopo
EX Kadett E GT
Ja Mopo
Hmm, siitä on nyt kansi irti ja muutenkin koko kone irti. Tarviikos alakertaa purkaa mitenpaljon että saa sen rattaan vaihdettua? Ja jetin anturilla ei siis vissiin pelaisi?Teme X-2 kirjoitti:Ite vasta vaihdoin 18SE:n tilalle 20SE:n ja tuli noita eroja vertailtua,
Kampiakseli pitää ottaa irti koneesta, että saa sen rattaan vaihdettua.Kingis_ kirjoitti:Hmm, siitä on nyt kansi irti ja muutenkin koko kone irti. Tarviikos alakertaa purkaa mitenpaljon että saa sen rattaan vaihdettua? Ja jetin anturilla ei siis vissiin pelaisi?Teme X-2 kirjoitti:Ite vasta vaihdoin 18SE:n tilalle 20SE:n ja tuli noita eroja vertailtua,
Se anturi on sama.
Itse ainakin laitoin 18SE:n vauhtipyörän ja kytkimen siihen 20SE:n perään.
Osaako joku sanoa minkä kokoiset suuttimet on 18SE:ssä ja 20SE:ssä?
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!"
EX Kadett E GT
Ja Mopo
EX Kadett E GT
Ja Mopo
Tässä oon lueskellut näitä keskusteluja jo parina iltana mutta täyttä selvyyttä en ole näille asioille saanut:
Mulla on omega ja se on työn alla just koneena on 20se ja luin että jos laittaa 18e kannen ja nokan niin voi vähä saada tehoa lisää?.
Mutta entäs 20Se:n ruisku saako sen heittämällä 18e kanteen kiinni?Mitäs tälläses omegas painaa vauhtipyörä?
Sopiiko siihen etuveto vectran vauhtis suoraan?
Entä sitten 18e:n vauhtipyörä meneekö se omegaan?
Mulla on omega ja se on työn alla just koneena on 20se ja luin että jos laittaa 18e kannen ja nokan niin voi vähä saada tehoa lisää?.
Mutta entäs 20Se:n ruisku saako sen heittämällä 18e kanteen kiinni?Mitäs tälläses omegas painaa vauhtipyörä?
Sopiiko siihen etuveto vectran vauhtis suoraan?
Entä sitten 18e:n vauhtipyörä meneekö se omegaan?
Jos minua tarkoitat, niin hylkäsin sen välilaippaidean kokonaan. Nyt on imusarjoista sahattu laipat irti, ja hitsattu sopiva laippa siihen 18E imusarjaan. Hieman on vielä viimeistelyä vailla.jansku kirjoitti:Niin ja jos jollain on se laippa jolla saa sovitettua ton 20NE ruiskun tohon kanteen niin saa tarjota.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Okei. Pitää varmaan sitten tehdä sama homma tai käyttää 18E imusarjaa.smppa kirjoitti:Jos minua tarkoitat, niin hylkäsin sen välilaippaidean kokonaan. Nyt on imusarjoista sahattu laipat irti, ja hitsattu sopiva laippa siihen 18E imusarjaan. Hieman on vielä viimeistelyä vailla.
Vai kumpi noista imusarjoista on parempi ?
eiköhän se tuon 18E:n ole parempi... se kun "isompi" kanaviltaan!jansku kirjoitti:Okei. Pitää varmaan sitten tehdä sama homma tai käyttää 18E imusarjaa.smppa kirjoitti:Jos minua tarkoitat, niin hylkäsin sen välilaippaidean kokonaan. Nyt on imusarjoista sahattu laipat irti, ja hitsattu sopiva laippa siihen 18E imusarjaan. Hieman on vielä viimeistelyä vailla.
Vai kumpi noista imusarjoista on parempi ?
itse suunnittelin asconaan seuraavaa.... vakio 20NE alakerta,siihen 18SE (jolloin puristukset tuolla 10-11 huiteissa)kansi päälle,SEH-Nokka
ja SEH boksi... imusarjan kohdistus! kokeilin piruuttaan tuossa sunnuntaina
lyödä seh-boksin suoraan kiinni mutta noilla NE vakiokilkkeillä ja puristuksilla tehoa vaan hävisi
--One should always live a life like a dog.... If you cant eat it or play with it... Piss on it and walk away....--
Vectra B 2.6 V6 Sport -2001
Saab 9-3 2.0T -99
Vectra B 2.6 V6 Sport -2001
Saab 9-3 2.0T -99