mrontti kirjoitti:se kääntää vaiheen jos laitat johdot väärin päin eli reverensenä toimii silloin. todellisuudessa sillä ei ole paljoankaa merkitystä.. jos on subi okein päin nii sillon laitetaan norm ja mikäli taas on magneetti ulospäin niin voidaan vaihetta kääntää esim just noitten johtojen avulla.
Tiedän kyllä mitä johtojen kääntäminen tekee, ja varsinkin mitä se ei tee, eli lyö ulospäin kuten tuossa ylempänä selitit
Oikea vaihe subbarille ei mitenkään aukottomasti selviä plussista ja miinuksista, vaan mittaamalla ja kuuntelemalla. Tietysti jos elementin kääntää toisinpäin niin täytyy vaihekin kääntää, mutta se on toinen juttu.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
mrontti kirjoitti:se kääntää vaiheen jos laitat johdot väärin päin eli reverensenä toimii silloin. todellisuudessa sillä ei ole paljoankaa merkitystä.. jos on subi okein päin nii sillon laitetaan norm ja mikäli taas on magneetti ulospäin niin voidaan vaihetta kääntää esim just noitten johtojen avulla.
Tiedän kyllä mitä johtojen kääntäminen tekee, ja varsinkin mitä se ei tee, eli lyö ulospäin kuten tuossa ylempänä selitit
Oikea vaihe subbarille ei mitenkään aukottomasti selviä plussista ja miinuksista, vaan mittaamalla ja kuuntelemalla. Tietysti jos elementin kääntää toisinpäin niin täytyy vaihekin kääntää, mutta se on toinen juttu.
niin kun olen aikasemmin totenu tänne että välil vähän selitän miten sattuu ja poikkeeaa aiheesta jne (lukuhäiriö) eikä pysty keskityy moneen asiaa samaan aikaa.
nii ja tuota minä ajoin takana. eli jos oli johdot väärin päin nii ei olis suurempaa muutosta sinäänsä
mrontti kirjoitti:yleismittarilla sen näkee toimiiko se rca. gaini enempi sub levl enempi. tosin voi johtua myös ihan siitä suppari setistä . jos sulla kajutin johdot on väärin päin niin sitten subi lyö ulospäin enempi. pakkasella juu kannattaa vähä rauhallisemmin eka soitella mut kyll noille aika paljo saa potkuu antaa et sanoo jotai pioneeris en niin tiiä. Oma xtr ainaki kesti hienosti 1.5kw jatkuvaa
Miten toi mitataan yleismittarilla?
Mulla on subi kuitenkin vahvarissa sillattuna plussa plussasa ja miinus miinuksessa.
Opel Vectra c1 1.8 Z18XE vm. 2003 manuaali (oma)
Opel Vectra 2.0i X20XEV vm. 1995 manuaali (mutsin)
Onko sillattu oikein? Tai no varmaan on, yleensä kai ihan merkittykkin mistä terminaaleista sillataan.
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
eiks se sitten oikein mahda olla. jos löytyy siniaaltoa nii sillä varmaa parhaiten näkee. se tapahtuu sillai että laitetaan volumee mankasta ja sit mittaat sieltä rca päistä AC/V.
selvennän vähä: Jos mahdollista niin kaijuttimet pois (power irc) ei kummiskaan pakollista!.
sitten laitetaan taajuus kappale(siniaaltoa) 50hz vaikka.
laitat volumea ja mittaat sieltä rca:n päästä AC/V 0-5v pitäis tulla. mikä soitin sulla on merkki ja malli? ja mikäli et vieläkään ymmärtäny mun sönkötyksestä mitää nii tarkista http://www.xn--lisbassoa-x2aa.fi/soitti ... ttaaminen/
eiks se sitten oikein mahda olla. jos löytyy siniaaltoa nii sillä varmaa parhaiten näkee. se tapahtuu sillai että laitetaan volumee mankasta ja sit mittaat sieltä rca päistä AC/V.
selvennän vähä: Jos mahdollista niin kaijuttimet pois (power irc) ei kummiskaan pakollista!.
laitat volumea ja mittaat sieltä rca:n päästä AC/V 0-5v pitäis tulla. mikä soitin sulla on merkki ja malli? ja mikäli et vieläkään ymmärtäny mun sönkötyksestä mitää nii tarkista http://www.xn--lisbassoa-x2aa.fi/soitti ... ttaaminen/
Menee vaikeeks, niin helpommin pääsen, kun ostan uuden RCA:n
Niin ja pakko oli kiinnittää toi uusikin vahvari takapenkin selkänojaan, kun takakontin reuna verhoilu on kait yhteydessä suoraan renkaan puolelle ulos, on muovia ja onton tuntuinen, kun koputtaa sitä.
Ensinnäkin tuossa soittimen päässä R RCA on aika väljä/löysä johto liittimen kohdalta.
Menee vaikeeks, niin helpommin pääsen, kun ostan uuden RCA:n
Niin ja pakko oli kiinnittää toi uusikin vahvari takapenkin selkänojaan, kun takakontin reuna verhoilu on kait yhteydessä suoraan renkaan puolelle ulos, on muovia ja onton tuntuinen, kun koputtaa sitä.
Ensinnäkin tuossa soittimen päässä R RCA on aika väljä/löysä johto liittimen kohdalta.
Onko noissa pioneereissa yleensä tarvinnut mitään soittimesta säätää, jotta on subi alkanut toimii?
Itellä vanhassa ei muistaakseni pitänyt.
Oletteko pistäneet merkille, että tuleeko teillä vahvariin ensin punainen valo ja sitten vihreä, kun vahvari herää?
Näin aluksi itsellä, tällöin tosin ei ollut vielä subi kiinni.
suosittelen kiinnittämään. vaikka se ei pyöri niin kolarissa ym. se kyllä lähtee sieltä liikkeelle ja vaikka itse kaikki on hyviä kuskeja omasta mielestään paitsi minä niin muista ei tiedä
Rizla^^ kirjoitti:suosittelen kiinnittämään. vaikka se ei pyöri niin kolarissa ym. se kyllä lähtee sieltä liikkeelle ja vaikka itse kaikki on hyviä kuskeja omasta mielestään paitsi minä niin muista ei tiedä
Joo aikomus on, kuhan vaan miettis miten.
Tuolla -19 pakkasessa jätin homman tuohon