1.6-2.0 OHC koneen viritys
kyllä tuntuu tuosta 20se alakerrasta ja 18e kannesta ja imusarjasta olevan hyötyä. vielä kun säädettävän nokkapyörän laittaa niin saa 18e nokan kohdillensa. hienosti sai nokka-akselin päähän 2.0 virranjakajan kiinnityksetkin tehtyä. suosittelen kaikille.
---viitanen racing---
---Pussihousu Fan Club---
Pieni mies ja suuret puheet
---Pussihousu Fan Club---
Pieni mies ja suuret puheet
Saatko mitään kiihtyvyysanturi / dynotuloksia julki ??k-p kirjoitti:kyllä tuntuu tuosta 20se alakerrasta ja 18e kannesta ja imusarjasta olevan hyötyä. vielä kun säädettävän nokkapyörän laittaa niin saa 18e nokan kohdillensa. hienosti sai nokka-akselin päähän 2.0 virranjakajan kiinnityksetkin tehtyä. suosittelen kaikille.
-kiinnostaa..
t:Ville
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
Mäkin sain ny ton SEH:n nokan paikalleen. Tasaisempi vetoalue tuntuis ainakii olevan. Nälkä kasvaa syödessä ja mietityttää et olisko sittenkii pitäny pistää joku rajumpi nokka sinne... Mitäs tohon ny muuta keksis? Kannattaako sijoittaa peltipakosarjaan? koneeseehan on nyt laitettu:
SEH nokka
SEH ohjelma boxissa
16v calibran suuttimet
ja rajuin oktaaniplugi (pun)
SEH nokka
SEH ohjelma boxissa
16v calibran suuttimet
Puristuksia siihen pitäis saada, ei tuo pakosarja tietenkään pahitteeksi olis, mutta ei sillä kuuhun mennä.mikado kirjoitti:Mäkin sain ny ton SEH:n nokan paikalleen. Tasaisempi vetoalue tuntuis ainakii olevan. Nälkä kasvaa syödessä ja mietityttää et olisko sittenkii pitäny pistää joku rajumpi nokka sinne... Mitäs tohon ny muuta keksis? Kannattaako sijoittaa peltipakosarjaan? koneeseehan on nyt laitettu:
SEH nokka
SEH ohjelma boxissa
16v calibran suuttimet
Onko tuo sun auto vähäpäästöinen tai edes lambdalla varustettu?
jos on, niin miten tuo SEH:in ohjelman sait siihen?
Toimii mullakin oikein hyvin. Anto vaan sen jälkeen vikakoodin ettei lambdassa jännitteen muutosta tai jotain vastaavaa.mikado kirjoitti:Kyl se vähäpäästöinen on ja lambda löytyy. Seh:n softan sain vaihtamalla alkuperäiseen boksiin Eprommin johon on Seh:n softa ohjelmoitu. Hyvin on toiminu.
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
Mites toi Nokan ajoitus? ku Pistin ton SEH:läisen nokkakepin paikalleen,niin en saanu ajoitusmerkkejä millään olemaan yhtäaikaa täysin kohdallaan. Silloin ku kampiakselin hihnapyörän ajoitusmerkki oli just kohdallaan niin nokkapyörän merkki jäi noin puolikkaan hihnan hampaan verran "myöhäiselle" kotelossa olevasta ajoitusmerkistä. Moottori tuntu muutenkin käyvän jotenkii vaivalloisesti,varsinkii tyhjäkäynnillä sillai röhnötti. Ajattelin sit kokeilla kui lähelle noi merkit käy jos siirtää yhden hampaan verran nokkapyörää aikaisemmalle. No nyt toi nokkapyörän merkki ei o sielläpäinkään sillo ku kampiakselin hihnapyörä on merkissään. Tyhjäkäynti ainakii parani ja se röhnötys hävisi miltei kokonaan. Tehoihin ei mun persetuntumalla tunnu olevan mitään merkitystä.. Montakos astetta toi yhden hampaan siirto sitä nokkaa aikaistaa/myöhäistää?
mun tietojen mukaan siihen on ainakii kerran kansiremontti tehty. En tiedä sit kui monta kertaa sitä kantta höylässä on aikaisemmat omistajat käyttäny. Se täs eniten kummastuttaa kun ne merkit oli aikalailla kohdillaan enneku mä menin purkaa sen jakopään. Enkä mä siitä muuta pois ottanu ku nokkapyörän ja hihnan tietenkii. Kasaamis vaiheessa pistin ajoitus merkit kohdalleen hihna päälle ja kiristys. Pyöräytin sitten räikällä moottoria tarkistaakseni et ne merkit on viel kohdallaan, Vaan eipäs ollutkaan enää.. Se heittää sen puolen hampaan verran. Voisko se hihna venyä vai jääkö mulla ny huomioimatta joku jutska siin kiristysvaiheessa. Ei kellää olis ohjetta kui tehä vakionokkapyörästä säädettävä 
Tuli tuossa mietiskeltyä että onkos toi SEH:n nokka edes oikein ajoitettu jos noi kohdistus merkit pistää kohdalleen?Eikös ne merkit käy vaan "vakio osille"? Onhan se nokka erinlainen asteiltaan.. kun esin toi vakio c20ne imu aukee 23astetta eykk niin toi SEH:n keppi olis 17,5 astetta eykk. 5,5asteen ero. Voisko se olla sillä selitettävissä toi parempi käynti kun siirsin sitä nokkaa aikaisemmalle 1 hampaan verran niin se ajoitus olisi aikalailla kohdallaan.. Viisammat valaiskoon,tää ny oli vaan mun järkeilyä
Täytyy varmaan hommata se säädettävä nokkapyörä ja viedä ammattilaiselle ja säätö penkissä..
Niin,ja onkos niissä SEH:n ja NE koneen nokkapyörissä eroa sit? Meinaan sitä lukitus tapin paikkaa suhteessa siihen ajoitusmerkkiin
Niin,ja onkos niissä SEH:n ja NE koneen nokkapyörissä eroa sit? Meinaan sitä lukitus tapin paikkaa suhteessa siihen ajoitusmerkkiin
Motonet infoaa seuraavaa:mikado kirjoitti:Niin,ja onkos niissä SEH:n ja NE koneen nokkapyörissä eroa sit? Meinaan sitä lukitus tapin paikkaa suhteessa siihen ajoitusmerkkiin
1,8/2,0 88--92 NOKKA-AKS PYÖRÄ (ei 16V). . . . . . . . . . 25-5707 17.50 ???
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Eli,eli.Auto on C-Ascona -88 20NE koneella.
Tän ketjun luettuani päätin laittaa 18E:n kannen,nokan,imusarjan ja kaasuläpän jakopäähihnan vaihdon yhteydessä.Ne kun löytyvät jo nurkista.
Se mitä mietin on että minkälaisia toimenpiteitä pitää tehdä että saa 20NE:n jakajan sattumaan 18E:n nokkaan?
Ja mistä erotan kumpi 18E:n kansi mulla on?tuolla aiemmin oli puhetta että niitä on kahta erilaista.
Kumpi Motronic mulla tossa 20NE:ssä mahtaa olla,se vanhempi vai
uudempi?
Entä oisko mitä hyötyä vaihtaa 20SEH:n boksi?
Varmaan täytyy 20NE:n kannentiivistettä käyttää?
Joskus jos tuo auto tulee säilytettyä niin vois harkita 20XE:n vaihtamista.
Eikös kun sen laittaa ei-vähäpäästöiseen autoon niin sitä voi virittää ilman näitä TUV-hyväksyttyjä osia?
Tän ketjun luettuani päätin laittaa 18E:n kannen,nokan,imusarjan ja kaasuläpän jakopäähihnan vaihdon yhteydessä.Ne kun löytyvät jo nurkista.
Se mitä mietin on että minkälaisia toimenpiteitä pitää tehdä että saa 20NE:n jakajan sattumaan 18E:n nokkaan?
Ja mistä erotan kumpi 18E:n kansi mulla on?tuolla aiemmin oli puhetta että niitä on kahta erilaista.
Kumpi Motronic mulla tossa 20NE:ssä mahtaa olla,se vanhempi vai
uudempi?
Entä oisko mitä hyötyä vaihtaa 20SEH:n boksi?
Varmaan täytyy 20NE:n kannentiivistettä käyttää?
Joskus jos tuo auto tulee säilytettyä niin vois harkita 20XE:n vaihtamista.
Eikös kun sen laittaa ei-vähäpäästöiseen autoon niin sitä voi virittää ilman näitä TUV-hyväksyttyjä osia?
Johnny, la gente esta muy loca.