olisko jotain lukuja heittää tulemaan? niin vois vertailla.unique kirjoitti:Miten voi olla että meidän sähkönkulutus on kaksinkertaistunut viime vuodesta![]()
Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).
Älä huoli, kyllä se hihna siitä vielä ennen huoltoa katkeemaritus kirjoitti:No en tiedä lähteekö vinkuna siitä.j_k_ kirjoitti:Jakohihna vinkuu ja auto siis liikkuu vielä?maritus kirjoitti:Hyvä hyvä.. Epäilen että se tänään siellä vinkui jo vähän viimeisiään. No perjantaina huolto. Ei se varmaan tielle jätä tällä välillä:lol
Joku siellä vinkuu, mutta hyvin liikkuu
Mä olen nainen, ei mun tarvi niin tarkkaa tietää
![]()
Ainut mikä siellä vinkuu, on kuski ja sen logiikkamaritus kirjoitti:No en tiedä lähteekö vinkuna siitä.j_k_ kirjoitti:Jakohihna vinkuu ja auto siis liikkuu vielä?maritus kirjoitti:Hyvä hyvä.. Epäilen että se tänään siellä vinkui jo vähän viimeisiään. No perjantaina huolto. Ei se varmaan tielle jätä tällä välillä:lol
Joku siellä vinkuu, mutta hyvin liikkuu
Mä olen nainen, ei mun tarvi niin tarkkaa tietää
![]()
Mun mielestä ei kuulu, mutta esimerkiksi mutsin mielestä kuuluu. Kiistaa ei olla pystytty ratkaisemaan, mutta itse en sitä jouluna syö, koska mielestäni se on halpis-arkiruokaa, eli about jouluruuan vastakohta.Maasha kirjoitti:Kuuluuko maksalaatikko jouluruokiin ?
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Mut entäs jos se on alusta loppuun itse tehtyä niin kuin peruna- ja porkkanalaatikkokin ?ata kirjoitti:Mun mielestä ei kuulu, mutta esimerkiksi mutsin mielestä kuuluu. Kiistaa ei olla pystytty ratkaisemaan, mutta itse en sitä jouluna syö, koska mielestäni se on halpis-arkiruokaa, eli about jouluruuan vastakohta.Maasha kirjoitti:Kuuluuko maksalaatikko jouluruokiin ?
mimmix kirjoitti:... makaronilodjua on jouluna.
Kulkee: Seat Leon 1.8t, Yamaha FZR 1000, Honda CRF 250 R, Honda CRF 250 X
Ei kai siinä nyt suuriin aterioihin oo enään varaa, kun on ensin tuhlattu jouluun kaikki se raha mikä on vaan irti saatu..Skeidett kirjoitti: Viime uutena vuotena kuulin, että ihmiset syö sillon nakkeja ja perunasalaattia! Täh? Eikös senkin kuuluisi olla joku juhlapäivä? Kuulostaa aivan opiskelijaruokavaliolta
Ja sitten nekin muutamat kolikot joka lasten säästöpossusta vaivalla ja voiveitsellä sosialisoidaan, räjäytetään taivaan tuuliin
Egon tulisi olla kuin hattu, jonka tarpeentullen voisi siirtää syrjään.
"Olisi kohteliasta ottaa myssy pois kun tutustutaan ihmisiin"
"Olisi kohteliasta ottaa myssy pois kun tutustutaan ihmisiin"
puolella = + 50%unique kirjoitti:sähkönkulutus on kaksinkertaistunut viime vuodestakaksinkertaistunut = + 100%
unique kirjoitti:mutta silti että puolella..
Siis onko se noussut 100% vai 50% se lasku? 50% laskun nousun voi hyvinkin selittää se että on tietokone paljon päällä ja muutenkin enemmän kotosalla (esim sauna yms) jos viime vuonna ollut puolet ajasta intissä (näin käsitin tuon valtion sähköillä olemisen).
Toki tähän vaikuttaa paljon se että mistä lukemista puhutaan. Itsellä ainakin tietokoneet on noin puolet sähkölaskustani (50-60e/kk)
Meillä ainakin on mummilassa sellasta makaronimakaronilaatikkoa (ennen ainakin tehtiin "pitkistä makaroneista"). Ei siis lihamakaronilaatikkoa.Skeidett kirjoitti:mimmix kirjoitti:... makaronilodjua on jouluna.No tuo oli kyllä uutta. Tosin itsekkään en pidä maksalaatikkoa jouluruokana kun se on niin arkinen. Mikäpä minä näihin sanomaan. Viime uutena vuotena kuulin, että ihmiset syö sillon nakkeja ja perunasalaattia! Täh? Eikös senkin kuuluisi olla joku juhlapäivä? Kuulostaa aivan opiskelijaruokavaliolta
Pienempänä ei tullu muuta oikeen syötyäkään ku sitä, mut enää ei oiken taho maistua. Toinen siskoista ei syö mitään muuta ku sitä..
Maksalaatikkoo en käsitä joulupöydässä, mutta ilmeisesti se on aika yleistä.
Niin, kullakin on omat tapansa eikä niitä muitten tarttekaan ymmärtää. Minä en käsitä miten jotkut voi syödä HERNEITÄ jouluna, minä kun syön niitä kesäisin puutarhassa...
Yks mikä meillä on ollut perinteenä, on karjalanpiirakat. Kun karjalanmummo aina niitä teki ja lähetti matkahuollossa jouluksi, on ollut kurjaa viimeiset vuodet kun se ei enää ole kyennyt niitä leipomaan. Tänä jouluna minä ajattelinkin ottaa mummon jauhot ja tehdä niitä itse. En ole kuullut että muut niitä söisivät, meillä taas ei koskaan ole ollut mitään joululimppuja.

Yks mikä meillä on ollut perinteenä, on karjalanpiirakat. Kun karjalanmummo aina niitä teki ja lähetti matkahuollossa jouluksi, on ollut kurjaa viimeiset vuodet kun se ei enää ole kyennyt niitä leipomaan. Tänä jouluna minä ajattelinkin ottaa mummon jauhot ja tehdä niitä itse. En ole kuullut että muut niitä söisivät, meillä taas ei koskaan ole ollut mitään joululimppuja.

Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
Jos sähkön hinta on n. 9 snt/kWh, saa 50 eurolla kuukaudessa yli 550 kWh sähköä. Päivää kohti lähes 20 kWh. Tuohon pääseminen on toki mahdollista, mutta monellako koneella?JaspaJami kirjoitti:Toki tähän vaikuttaa paljon se että mistä lukemista puhutaan. Itsellä ainakin tietokoneet on noin puolet sähkölaskustani (50-60e/kk)
Niin siis se kulutus on kaksinkertaistunut..Eli noussut 100%..Tuli joku sellanen hieno lappu missä oli jotain kaavioita ni siitä näky viime vuoden ja tän vuoden kulutuksen sellasissa palkeissa..JaspaJami kirjoitti:unique kirjoitti:sähkönkulutus on kaksinkertaistunut viime vuodestakaksinkertaistunut = + 100%
puolella = + 50%unique kirjoitti:mutta silti että puolella..
Siis onko se noussut 100% vai 50% se lasku? 50% laskun nousun voi hyvinkin selittää se että on tietokone paljon päällä ja muutenkin enemmän kotosalla (esim sauna yms) jos viime vuonna ollut puolet ajasta intissä (näin käsitin tuon valtion sähköillä olemisen).
Toki tähän vaikuttaa paljon se että mistä lukemista puhutaan. Itsellä ainakin tietokoneet on noin puolet sähkölaskustani (50-60e/kk)
Ja viime vuodesta joo puolet intissä, ja emäntä sillon yksin kotosalla..
Hitto kun en tiedä mihin se lappu meni missä on ne luvut
Astra G 1.6
Astra H 1.7
Astra H 1.7
Tää mua häiritsee edelleen...Janne M kirjoitti:Jos Jehovan todistajista 144 000 pääsee paratiisiin harmageddonin jälkeen, niin mikä järki niitten on saada lisää porukkaa liittymään mukaan niitten remmiin? Jos jäseniä on nyt vajaa 7 miljoonaa, niin eikö ne vaan koko ajan huononna omia mahkujaan?
Oon oottanu että pääsisin niiltä itse kysymään, muttei oo näkyny mummeleita meidän oven takana.![]()