Tuossa taannoin tuli tehtyä kone jossa oli 18e alakerta 20ne kansi ja imusarja, 18e nokka, nokkapukki, sytkävehkeet, ruiskun sähköosat ja Garretin TO3 hyvin toimi kunnes.... Öljyt kuumalle ahtimelle, lopun voi arvatamiller kirjoitti:eli sit metsästämään 20ne kansi ja n. t03 kokoinen ahdinGSi+to4 kirjoitti:Olette oikeassa... Virranjakajakin sopii, uudemmassa pukissa on vanhoille jakajille paikat.miller kirjoitti:kysyin jo tuolla muualla mutta laitetaan nyt vielä tähän ....
eli oon ahtamassa 18e konetta ja nyt ollaan mietitty puristuksien laskua ... eikös 20ne kannella sais niitä alaspäin ja pitäis käydä suoraan paitsi imusarja ? :O
takoitus oli ajaa vakio sisuskaluilla pienillä paineilla tää kesä ja purkaa ens talvena tai jos levii niin aikasemmin
1.6-2.0 OHC koneen viritys
Mulla oli ton nokan kanssa jäykät 1-kertaiset jouset, vakiojousilla en edes koittanu, kun noita suosittelivat Pro&Streetillä. Tehoalue tais alkaa 2000 tai 2500rpm ja siitä ylöspäin. Ascona kiersi yli 7000rpm. Ja kyllä lähtikin...janne75 kirjoitti:Millaisia kokemuksia teillä on Crane Camssin nokasta: 4600508
Asteet/nosto oli muistaakseni 274/11.2mm.
Onko paljon eroa 18E:n vakio nokkaan? tehoalue? Pysyykö venttiilit mukana vakiojousilla?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Noniin,Nyt on sit SEH:n nokka tulossa ja seuraavaks ajattelin polttoainepuolta rämpätä.Eli kumpi olis parempi systeemi? Nostaa Bensanpaineita vai pistää erimallin suuttimet? olin lukevinani täält jostain topicista et C20LET suuttimet kävis suoraan? Entäs ton (C)20XE:n suuttimet sit?
Niin ja moottorihan oli C20NE...
Niin ja moottorihan oli C20NE...
Sama keppi pyörii 18:ssa. Tyhjäkäynnistä tulee röpeltävämpää ja katsastus vaikeutuu. Tehoalue lähtee n.2800rpm:stä, hieman tietty riippuu asennosta, mutta niiltä main lähtee selvästi paremmin kuin vakio 18E:n nokalla.janne75 kirjoitti:Millaisia kokemuksia teillä on Crane Camssin nokasta: 4600508
Asteet/nosto oli muistaakseni 274/11.2mm. Onko paljon eroa 18E:n vakio nokkaan? tehoalue? Pysyykö venttiilit mukana vakiojousilla?
Oma on vakiojousilla, koska 18:ssa on melko jykevät jouset vakiona. ProStreet kyllä suositteli jäykempää jousta, mutta cranen omilta sivuilta ei sitä tarvittu. (eipä sitten kulu nokkakaan kun ei ole ylikovaa vastusta.. ) Hyvin kyllä mahdollista että +6000rpm:n voi tulla ongelmia,en kiistä sitä. kiertää se silti mukavasti..
Pirteämpi siitä kyllä tulee, mutta itse olisin kaivannut vielä enemmän buusterii..(288/>11,5) -eihän sitä koskaan kyllä liikaa ole
-jos kantta lasket,avarrat sekä kohdistat, putkistoa vaihtelet, jne niin vakiosta lähtee +sekunti pois seisovalta sataselta..
Kaipailisin tuohon vielä säädettävää boksia niin tulisi varmasti vielä parempi.. vaan kun mekasquirtin kanssa yksin viittisi alkaa pelleilemään..
t:Ville
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
rällää ja ryyppää ne"
Sinuna nostaisin vain b.paineita. ei kuitenkaan niin iso muutos, NE->SEH (sama nokka eri ajoitus,ulkomuistista)mikado kirjoitti:Noniin,Nyt on sit SEH:n nokka tulossa ja seuraavaks ajattelin polttoainepuolta rämpätä.Eli kumpi olis parempi systeemi? Nostaa Bensanpaineita vai pistää erimallin suuttimet? olin lukevinani täält jostain topicista et C20LET suuttimet kävis suoraan? Entäs ton (C)20XE:n suuttimet sit? Niin ja moottorihan oli C20NE...
t:Ville
rällää ja ryyppää ne"
rällää ja ryyppää ne"
Onko kukaan koittanut tuota yhdistelmää? Itellä alkais olemaan jo osat tuollaiseen.. Vai täytyykö mun olla koekaniini?henkkas81 kirjoitti:mitenkäs kävis jos laittas 20se:n alakerran ja 1.8:n kannen/ruiskun
olis puristukset kohdallaan ainaki
Sitä kun pienenä syntyy ja kännissä kuolee niin ei tiedä pahassa maailmassa käyneensäkään.
-
Christoffer
- 'Kadett'

Onko tuota 18E kannen tilavuutta kukaan mitannut/laskenut?
Mahlen mäntäluettelon mukaan 18E männän puristuskorkeus on korkeampi kuin 20ne tai 20se mäntien sekä männän laella olevan domen tilavuus olisi pienempi. Eli minun mielestä 18E kannen laitto 20ne/20se päälle ei nostaisi niin paljoa puristuksia? Tämä siis ihan mutu-pohjalta kun ei ole yhtään 18E kantta irtonaisena täällä.
Täältä löytyy ainakin tuo mahlen luettelo klik
EDIT: Näköjään tuota 18E konetta on kahta versiota eli 82-86 (9,5:1 puristuksilla) ja 86- (10:1) ja näissäkin erilaiset männät.

Mahlen mäntäluettelon mukaan 18E männän puristuskorkeus on korkeampi kuin 20ne tai 20se mäntien sekä männän laella olevan domen tilavuus olisi pienempi. Eli minun mielestä 18E kannen laitto 20ne/20se päälle ei nostaisi niin paljoa puristuksia? Tämä siis ihan mutu-pohjalta kun ei ole yhtään 18E kantta irtonaisena täällä.
Täältä löytyy ainakin tuo mahlen luettelo klik
EDIT: Näköjään tuota 18E konetta on kahta versiota eli 82-86 (9,5:1 puristuksilla) ja 86- (10:1) ja näissäkin erilaiset männät.
-
Christoffer
- 'Kadett'

Ja itse laskeskelin tuolla Motocoyoten kaavalla (sivulla 5) että 18E (9.5:1 puristuksilla) kannen tilavuus olisi 39,9cm3 ja 18E 10:1 puristuksilla olisi 39,6cm3. Eli suurin piirtein oikealla alueella voisi olla(tai sitten eitobbe_83 kirjoitti:jotenkin muistelen joku aika sitten mitanneena et ois ollu jotain 38ml toi oma 18e kansi,tiedä sitten onko paljon höylätty
Jossei nyt joku ajatusvirhe ole käynyt niin minun mielestä 18E kannella ja 20ne alakerralla tulisi puristuksiksi ~10,2:1. Korjatkaa jos väärässä olen.
Onko kukaan saanu turbotettua C20NE konetta (väh. pääst.) päästöistä läpi? Ja mites sit pitääkö käyttää jossain VTT:llä tai kanta-auto tarkistuksissa?
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
Mikä mahtaa olla tämä nokka:
CatCams Opel OHC (2.0) 292 / 10.6 #4600504
Ihmetyttää toi 292/10.6. Onko nostoa tosiaan noin vähän, jos taas on mitattu nokalta niin on tosi paljon. Vai olisiko toi 292 mitattu 0-nostolla ja nokka olisikin todellisuudessa n.270 asteinen. Silloin se voisi olla vakionokka.
Tämä nokka oli prostreetin alessa 2/2006. CatCamssilta en löytänyt mitään tietoa kyseisestä nokasta.
CatCams Opel OHC (2.0) 292 / 10.6 #4600504
Ihmetyttää toi 292/10.6. Onko nostoa tosiaan noin vähän, jos taas on mitattu nokalta niin on tosi paljon. Vai olisiko toi 292 mitattu 0-nostolla ja nokka olisikin todellisuudessa n.270 asteinen. Silloin se voisi olla vakionokka.
Tämä nokka oli prostreetin alessa 2/2006. CatCamssilta en löytänyt mitään tietoa kyseisestä nokasta.
lauantaina pitäis kasata se alakerta ja 18e yläkerta. suunnitelmissa oli että oli kohdistanu kanavat ja kannesta viimmeistelly kanavia, mutta ei kun ascona päätti että tuo 20ne saa siirtyä sivuun ja haluun uuden koneen nopeasti (katsotaan myöhemmin mikä tuli tuohon koneeseen viaksi kun käy kolmella ja armoton kilkatus kuuluu
ja totta kai yhden pytyn bensat haisee ja välillä öljy 
---viitanen racing---
---Pussihousu Fan Club---
Pieni mies ja suuret puheet
---Pussihousu Fan Club---
Pieni mies ja suuret puheet