Mitähän katsastussetä sanoisi?
-
Opel 4 ever
- 'Admiral'

AKE katsastuksen arvosteluperusteista:
-Nastoitus säännösten vastainen. Nastaero liian suuri. -> Hylätty/Korjauskehoitus
-Valaisimet samalle puolelle eivät toimi. Valaisin puuttuu. -> Hylätty
-Säännöstenvastainen rakenne, toiminta tai sijoitus. Virheellinen väri tai lukumäärä. -> Korjauskehoitus
Eli vilkuista pitäisi tulla korjauskehotus, mutta renkaista ei pysty sanomaan. Ei voi tarkasti kertoa arvosteluperusteita.. Jostain jäänyt mieleen, saman akselin renkaissa nastaero saa olla 25% ja nastoista saa olla irronnut korkeintaan 50%. Edellinen siis ihan mutua. Tietysti kun repisi loputkin nastat irti niin kelpais, mutta ei viitsisi lähteä loskan sekaan repimään.
-Nastoitus säännösten vastainen. Nastaero liian suuri. -> Hylätty/Korjauskehoitus
-Valaisimet samalle puolelle eivät toimi. Valaisin puuttuu. -> Hylätty
-Säännöstenvastainen rakenne, toiminta tai sijoitus. Virheellinen väri tai lukumäärä. -> Korjauskehoitus
Eli vilkuista pitäisi tulla korjauskehotus, mutta renkaista ei pysty sanomaan. Ei voi tarkasti kertoa arvosteluperusteita.. Jostain jäänyt mieleen, saman akselin renkaissa nastaero saa olla 25% ja nastoista saa olla irronnut korkeintaan 50%. Edellinen siis ihan mutua. Tietysti kun repisi loputkin nastat irti niin kelpais, mutta ei viitsisi lähteä loskan sekaan repimään.
Käsittääkseni kaikki tällaiset renkaat ovat m+s renkaita eli kitkoja.. ainakin kaikkiin mihin olen törmännyt ovat olleet..RuOzKa kirjoitti:Korjatkaa jos olen väärässä! Olen joskus kuullu että nastojen määrällä ei ole väliä kunhan ne ovat talvirenkaat (tarkiotettu talvi olo suhteisiin).
Miettii esimerkiksi että on näitä off-road renkaita jotka saavat pyöriä auton alla kesää talvia.
Näissä renkaissa ei ole nastoja taikka kitka ominaisuuksia.
![]()
![]()