Mitähän katsastussetä sanoisi?

Keskustelua Opeleista
Jagge97
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jagge97 »

Joo mitään muuta vikaa se leimamies ei autosta löytänytkään... Ja kun jälkeenpäin katottiin renkaita niin suurimpiirtein samanverran nastoja oli molemmissa renkaissa.. Kun olis itte ollu paikalla silloin niin olis ehkä voinut maininta leima miehelle jotain...
Opel 4 ever
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Opel 4 ever »

Viime syksynä mun 94-Astraa syynänneellä suikkalakilla oli varmaan ollu nuo kaikki kolme edellämainittua völjyssä yhtäaikaa edellisiltana,kun alusta syynättiin ilman koputtelua,eikä konepeltiä avattu ollenkaan.
JukeN
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja JukeN »

AKE katsastuksen arvosteluperusteista:

-Nastoitus säännösten vastainen. Nastaero liian suuri. -> Hylätty/Korjauskehoitus

-Valaisimet samalle puolelle eivät toimi. Valaisin puuttuu. -> Hylätty
-Säännöstenvastainen rakenne, toiminta tai sijoitus. Virheellinen väri tai lukumäärä. -> Korjauskehoitus

Eli vilkuista pitäisi tulla korjauskehotus, mutta renkaista ei pysty sanomaan. Ei voi tarkasti kertoa arvosteluperusteita.. Jostain jäänyt mieleen, saman akselin renkaissa nastaero saa olla 25% ja nastoista saa olla irronnut korkeintaan 50%. Edellinen siis ihan mutua. Tietysti kun repisi loputkin nastat irti niin kelpais, mutta ei viitsisi lähteä loskan sekaan repimään.
JukeN
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja JukeN »

Eipä sanonut katsastussetä mitään renkaista eikä vilkuista. Maavarasta meinas jäädä kiinni, mutta olihan sitä muutama milli yli vaaditun ja leima tuli. :)
Slp^
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Slp^ »

RuOzKa kirjoitti:Korjatkaa jos olen väärässä! Olen joskus kuullu että nastojen määrällä ei ole väliä kunhan ne ovat talvirenkaat (tarkiotettu talvi olo suhteisiin).
Miettii esimerkiksi että on näitä off-road renkaita jotka saavat pyöriä auton alla kesää talvia.
Näissä renkaissa ei ole nastoja taikka kitka ominaisuuksia.
:) :-? :roll:
Käsittääkseni kaikki tällaiset renkaat ovat m+s renkaita eli kitkoja.. ainakin kaikkiin mihin olen törmännyt ovat olleet..
Vastaa Viestiin