Mikä kone omegassa?

Keskustelua Opeleista
Oraakkeli
Minut on bannattu!

Viesti Kirjoittaja Oraakkeli »

zoomer kirjoitti:Ei se kone mallista riipu! itsellä on 87 gls 20SE koneella ja emännällä 89 classic farkku (gl-varustelu) ja myöskin 20SE koneella!!
Tietääkseni kaikki katittomat 2 litraiset on SE koneisia..mun tietääkseni 20NE:llä autoa ei ole edes tuotu maahan...vaan sitten katillisena C20ne:llä
olen kyllä nähnyt yhden 1.8 ompun :o
Näin olen itsekkin käsittäny.
En muuten tiedä mitä eroa noilla C20NE ja 20NE koneilla muun kuin sen lambdan suhteen on, koska esim ilmamäärämittarit ovat samalla numerolla, kuten myös kaikki muutkin osat. Ruiskukin on sama, joten olen monesti miettinyt että mitä virkaa tuo lambda todellisuudessa hoitaa näissä C20NE koneissa, vai onko se vaan koriste?

Itellä siis vectra 20NE koneella, ja Omppu C20NE koneella, eikä koneiden osissa ole vielä tullut vastaan mitään eroja.
Saab 9000 CSE 2.3T -95
Opel Vectra 2.0 GLS -90 (projekti)
zoomer
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja zoomer »

mulla on semmoinen käsitys että 20NE ja C20NE ei eroa toisistaan muutoin kuin lambdan,katin ja ruiskunboksin osalta..muuten osien pitäisi olla ihan samat!
--One should always live a life like a dog.... If you cant eat it or play with it... Piss on it and walk away....--
Vectra B 2.6 V6 Sport -2001
Saab 9-3 2.0T -99
kurttu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja kurttu »

Lambdan avulla seos saadaan optimaaliseksi. Ruisku osaa kyllä laskea sopivan seoksen, mutta lambdan avulla voidaan mitata menikö lasku oikein. Katin toiminnan kannalta seoksen pitää olla kohdillaan, vaikka koneen toiminnan kannalta se ei ole niin justiinsa.
kurttu
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Niin Omega A:n katiton 2.0 8V OHC on tuo 20SE (122 hv) ja 20NE:tä (115 hv) käytettiin pienemmissä malleissa, kuten Kadett, Ascona, Vectra, paitsi niiden sporttimalleissa (esim. GT) joissa oli 20SEH (130 hv).

Katalysaattorin kanssa oli sitten vain tuo C20NE (115 hv).
Oraakkeli
Minut on bannattu!

Viesti Kirjoittaja Oraakkeli »

zoomer kirjoitti:mulla on semmoinen käsitys että 20NE ja C20NE ei eroa toisistaan muutoin kuin lambdan,katin ja ruiskunboksin osalta..muuten osien pitäisi olla ihan samat!
Itellä on kyllä nuo ruiskun boxitki täysin samalla numerosarjalla.
Noh, boxin sielunelämästä on paha mennä sanomaan mitään, eli voihan siellä ollakkin erilainen softa kuin toisessa, mutta jotenkin hassulta vaan tuntuu että näinkö näistä autoista sitten tehdään vähäpäästöisiä.
Saab 9000 CSE 2.3T -95
Opel Vectra 2.0 GLS -90 (projekti)
kapiteeli
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja kapiteeli »

Vane kirjoitti:Ok. Vielä jos joku vittsisi suositella jotain hyvää öljyä tuohon?

Kun ei ole auton ohjekirjaa, niin ei ole mitään havaintoo et mitä öljyä tuo käyttää.
Autolla on siis ikään 17 vuotta, taitaa pellit mätäntyä ympäriltä ennemmin kuin on tuo kone loppu, käytti sitten mitä tahansa yleisesti hyväksyttyä moottoriöljyä.
zoomer
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja zoomer »

Vane kirjoitti:Ok. Vielä jos joku vittsisi suositella jotain hyvää öljyä tuohon?

Kun ei ole auton ohjekirjaa, niin ei ole mitään havaintoo et mitä öljyä tuo käyttää.
Itse olen käyttänyt 5w 40 täyssynteettistä!
koneessa on hydrauliset välystentasaajat joten niihin ei suositella mineraali öljyjä...
mutta tuo on totta että noilla koneilla ajaa vaikka maailman tappiin kun öljyt ,suodattimet,nokkahihnan ja vesipumpun vaihtelee määrä-ajoin!!
--One should always live a life like a dog.... If you cant eat it or play with it... Piss on it and walk away....--
Vectra B 2.6 V6 Sport -2001
Saab 9-3 2.0T -99
Vastaa Viestiin