C-vekun omistajat huom!

Keskustelua Opeleista
B.C.
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja B.C. »

No niin. "....plaa,plaa,plaa ja plaa ja takuu korvaa jos ajettu alle 30 000 km ja kulmat on menneet varmasti huolimattomassa autonkäsittelyssä ja ne voi muuttua ihan itsekseen ja jo nopeushidasteen yli ajaessa ja ja ja ": selityksiä riitti.

Tulos: Maksan itse sekä piloille menneet renkaat, että kulmien säädön.

"...opel suosittelee asiakasta tarkastuttamaan rengaskulmat joka renkaanvaihdossa." :o :o :o

On s...na menny alustamateriaalit pehmeiksi, kun ei tehdaskuntosenakaan kestä ajella :evil:

Toi ooppelin vaihto muuhun merkkiin alkaa kiinnostaa päivä päivältä enemmän........
tong
'Admiral'
'Admiral'

Vectra C GTS 2.2L Black Sapphire with 17"

Viesti Kirjoittaja tong »

Ei ollenkaan tollasia ongelmia, tasaisesti kuluneet.
Opelin omat SoftStar vanteet 17" ja 225/45-17
renkaat.
pki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pki »

En kyllä minäkään huomannut mitään erikoista renkaita vaihtaessa ja pestessä, tai olihan ne eturenkaat kuluneet..
mutta tasaisesti ja ihan omaa syytä. :wink:
Autona vectra c 2.0t farkku vm.04, mittarissa ~30kkm
GTS turbo
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja GTS turbo »

Gts 2.0t -04 Kaksi kesää kumit alla yli 30tkm mittarissa. Tänä kesänä n.14tkm kesärenkailla. Ekan kesän eturenkaat oli takana, tasaisesti pintaa kaikissa n.3.5-4mm. Renkaat alkuperäiset good year 215 50 17. Tasaisesti kuluneet.
Kuva
JoeKerr
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JoeKerr »

Vectra C GTS 2.0t
2vuotta 48000km takana samoilla nakeilla, eikä mitään ongelmia
Ekana vuonna 26000km tänä vuonna 22000 joista 10tkm euroopassa
Kuva
Kuva
B.C.
'Kapitän'
'Kapitän'

No niin. Kulmat säädetty ja maksoi 168e! Selityksenä mm. se että gts vectrassa pitää irroittaa etupuskuri, jotta kulmat voi säätää? Työ aika 2,5h????HALOO?

Kaikissa renkaissa kulmat pielessä. Etupää -4 astetta harituksella! Laitan tarkemmat luvut jos jollain kiinostaa.

Kysymys kuuluukin nyt, että onko mua kusetettu oikein olan takaa, vai onko totta, että etupuskuri pitää todellakin irroittaa jotta kulmat voi säätää?

Hep nimim. G T S, pitikö sun gts:stä etupuskin poistaa, jotta säätö onnistu? Ja se tärkein, että paljonko maksoit säädöstä?

Siis mun auto, mallia -03, ja jo toisen kerran säädetty kulmat ja autolla ajettu 50 000km? Ei aivan vakuuta ooppelin laatu....

Jospa alkais tosissaan miettiin tuota merkin vaihtoa, kun alkaa jo vaimokin valittaan.....

No onneks "iskän", eli mun työautossa ei ole nuita lastentauteja :lol:
G T S
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja G T S »

B.C. kirjoitti:No niin. Kulmat säädetty ja maksoi 168e! Selityksenä mm. se että gts vectrassa pitää irroittaa etupuskuri, jotta kulmat voi säätää? Työ aika 2,5h????HALOO?

Kaikissa renkaissa kulmat pielessä. Etupää -4 astetta harituksella! Laitan tarkemmat luvut jos jollain kiinostaa.

Kysymys kuuluukin nyt, että onko mua kusetettu oikein olan takaa, vai onko totta, että etupuskuri pitää todellakin irroittaa jotta kulmat voi säätää?

Hep nimim. G T S, pitikö sun gts:stä etupuskin poistaa, jotta säätö onnistu? Ja se tärkein, että paljonko maksoit säädöstä?

Siis mun auto, mallia -03, ja jo toisen kerran säädetty kulmat ja autolla ajettu 50 000km? Ei aivan vakuuta ooppelin laatu....

Jospa alkais tosissaan miettiin tuota merkin vaihtoa, kun alkaa jo vaimokin valittaan.....

Nyt sua on viety kun kuoriämpäriä...

Ei siinä mitään puskuria irroitettu. Olin itse kokoajan seuraamassa säätöä joka tehtiin siis Kotkan Autotuonissa takuuseen noin 1500 ajetun kilometrin kohdalla, koska ratti oli vinossa.
Hintaa en tiedä, mutta mitä siellä on muut säädättäneet niin noin 70€ on ollut hinta. Kyseessä oli 4 pyöräsuuntaus ja laservermeillä tekivät semmoisen autonosturin päällä ja valoja vilkkui niin pirusti :)

Joku joskus täälläkin puhui siitä, että kulmien säädön saa takuuseen, jos oli ajettu alle 3000km.

Niin ja aikaa meni n. 35 minuuttia.

Mikä liike muuten kyseessä?
Mazda 6 2.5 Sport 2008 Black
Hepokatti
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Hepokatti »

B.C. kirjoitti:No niin. Kulmat säädetty ja maksoi 168e! Selityksenä mm. se että gts vectrassa pitää irroittaa etupuskuri, jotta kulmat voi säätää? Työ aika 2,5h????HALOO?

Huh huh kun on kallista kulmien säätöä!

Itselläni oli kaikki kesärenkaat kuluneet tasaisesti, pintää oli kaikissa kesäkumeissa n. 5mm jäljellä.

Renkaat oli koossa 205/55/R16 ja kilometrejä niille tuli joku 25tkm.
Nykyään jotain ihan muuta...
EX: Opel Vectra Wagon 1.9 CDTI
B.C.
'Kapitän'
'Kapitän'

Soittokierros opelhuoltoihin ympäri maata antoi aurauskulmien säädölle keskihinnaksi n.70e ja aikaa kuluu keskimäärin 45min. Missään opel mallissa ei kuulemma tarvi irroittaa etupuskuria säädön ajaksi.

Noh kyselin asian perään kemin delta-autosta. Vastaus: Huollon koneessa on jokin "linjasuuntainlankasäde", joka pitää olla vakaa ja GTS:n puskuri haittaa tuota linjaa, joten se on otettava pois tieltä. (Aha :o)

Säätöön ei kulu puolta tuntia enempää aikaa, mutta tuon puskimen pois otto ja takaisin asennus kaikkine piuhoineen ja pesurin putkineen ottaa aikaa kaksi tuntia. ( :o )

Säädön hinta on 70e normaalisti, mutta multa laskuttivat 2,5 tuntia töitä ja säädön hinta siihen päälle. (mielenkiintoista :o )

Kyllä tuon GTS:n ylläpitokulut alkavat olemaan jo pikkasen luokkaa paremman auton. Taitaa alkaa automerkin vaihto olemaan edessä, koska samahan se on laittaa paremman luokan peli, kun sen ylläpito ei tule sen kalliimmaksi kuin tuon GTS:n.

Ugh, olen puhunut.
tong
'Admiral'
'Admiral'

Eli meni äkäseen takaa kallistuksenvakaajan kumet. Kävin juuri vaihdattamassa,
h. 380egee. Tuli uudet kokonaan eli kumet ja vakaajat molemmin puolin.
Lisäksi söi renkaat sisäreunoilta, menee uusiksi ensi keväänä.
Kyllä on p.. auto siis noi meni, 90000km ajettu. Ei saanut pelkkiä kumeja.
Vielä yksi vika niin menen vaihtaa Mazda 6:n.
Vaikka muuten Veccu ollut hyvä auto, ei muita murheita.
Kuinkas muilla, mitähän seuraavaksi tulossa?
Jartsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

Paljonkos teillä on kokonaisaurausta/haritusta edessä C-Vectroissa kun on renkaat kuluneet noinkin nopeasti?
Mulla on ratin suoristuksen jälkeen GTS:ssä -0°08´ (eli -8 minuuttia). Nelipistelasermittarin avulla on säädetty myös kaikki muutkin kulmat kohdilleen.
tong
'Admiral'
'Admiral'

Toukokuussa tsekattiin aurauskulmat, ok.
Sit alkoi kolina takapäässä ja etsittiin vikaa.
Itse eilen huomasin, vetelin pyörän yläpuolelta,
kuinka paljon välystä oli. Tänään kokeili opelin huolto
mies nosturinpäällä, ei välystä, mutta kun laski alas pyörien
varaan niin johan välystä löytyi.
astra coupe 2.2
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja astra coupe 2.2 »

Ei näy olevan ongelmia. Kaikki renkaat kuluneet tasaisesti, rengaskoko on 235/40-18.
timoan
'Admiral'
'Admiral'

Täälläkin kesärenkaat kuluneet pilalle

Viesti Kirjoittaja timoan »

Eilen renkaita vaihtaessa tein saman havainnon kuin B.C., kumit kuluneet tismalleen samalla tavalla pilalle. Harmittaa vain, että autossa on ollut uudesta saakka ratti hieman vinossa ja hieman hakevampi käytös, kuin koeajoautossa aikoinaan. Ajattelin hoitaa homman pois ekassa huollossa, mutta sitä ei ole vielä tullut. Tänään paikalliseen merkkiliikkeeseen näyttämään autoa.

Omaa hölmöyttä, kun en palauttanut autoa heti, kun sen sain, vaan jäin odottamaan huoltoa. Nyt joutuu ilmeisesti keskustelemaan maksajasta. Kumit kai menevät omaan piikkiin...
timoan
'Admiral'
'Admiral'

Kulmat oli pielessä

Viesti Kirjoittaja timoan »

Auraus oli pielessä, muut kulmat OK. Kojattiin takuuseen, kuten kuuluukin. Renkaat jäävät sitten itse maksettavaksi. Ihan asiallisesti homma hoitui, vituttaa vain, että en hoitanut asiaa ajoissa ja renkaat on nyt pilalla.
Vastaa Viestiin