Totta, että Saksan testeissä näin on tainut olla asia, mutta jotenkin mä olen _Suomalaisista_ testeistä ollut taas aistivinani hieman päin vastoin. . Mutta joskus vajaa 10 vuotta sitten tuntui, että testi kuin testi niin Opel pärjäsi tasaisuudellaan aina kärkiporukkaan niin esim Astra ei muistaakseni ole juurikaan pärjännyt missään Suomalaisessa vai muistanko väärin? TM:n ja Tuulilasin testeissä paistaa hieman liian selvästi läpi se, millaista "aikakautta" testaajat itse omassa autohankinnassaan elävät eli -90-luvun lopulla saattoi monella heillä kuten monella muullakin olla Opel, mutta nyt jotenkin vaikuttaisi varsinkin TM:n testaajien ajavan volkkari tai Olympia-volkkari aikakautta. Ei sinällään etteikö nekin ole varmasti hyviä, mutta ei ainakaan mua vakuuttanut, kun C-Vectran ostin...mä kirjoitti: Positiivista kuitenkin on se että viime aikoina Opel on säännöllisesti kolkutellut testien kärkisijoja..siitä se maine lähtee hyvää vauhtia kohentumaan. Tosiasiassa Opel ei koskaan ole edes ollut "Saksan Lada"..saati sitten nykyinen Opel, joka on kohottanut profiiliaan muutamssa vuodessa huimasti.
Mutta edelleen sama pätee mitä kirjoitin aiemmin. Jokainen painottaa tietyt ominaisuudet omien mieltymysten mukaan, mutta aina jaksan hämmästyä niistä, varsinkin hinnan puuttumista perusteista, varusteiden kohtalaisen pientä painoarvoa, varsinkin tärkeiden kuten ESP tai ilmastoinnin painottamista niissä. Ei niistä testeistä tahdo saada enää juuri mitään muuta kuin ääritilanne käyttäytymisiä irti. Loput saa koeajolla...
Auton osto on tosin sellainen asia, että vaikka kuinka tutkii brosyyrejä niin kuitenkin valitsee sen minkä haluaa... Järjellä voi yrittää vain löytää syitä miksi sen oikeasti haluaa...