Varashälytintä hankkimassa
-
Halytin.com
- 'Kadett'

- Viesti:
Hyvät automallikohtaiset asennusohjeet löytyy. Minkälaiset sinun edustamiisi hälyttimiin löytyy? Ei tietenkään tehdä suomessa yhtään koeasennuksia. Teetkö itse kaikille laitteillesi? Tuota nyt ei usko kukaan.jpisteh kirjoitti:Minkälaiset automallikohtasiet asennusohjeet näihin hälyttimiin löytyy?Halytin.com kirjoitti:
Eiköhän nyt yritetä pysyä asialinjalla näillä markkinoilla, sillä Halytin.com:in tuotteet ovat parhaita, eikä tätä faktaa voi muuksi muuttaa.
-Mika Hiltunen
Tehdäänkö Suomessa koeasennukset uusiin automalleihin ne tulevat, jossa tarkastetaan mallikohtaiset asennusohjeiden oikeellisuus Suomi-autoon?
Hornet 742T
"Laitteella ei ole VAT-hyväksyntää, mutta se on EU:n ajoneuvojen varkaudenestolaitedirektiivin 56/56 vaatimusten mukainen, joten voit vaatia VAT-hyväksyntää vastaavat edut kaskovakuutuksestasi EU:n ryhmäpoikkeusasetuksen 358/2003 mukaisesti tai vaihtaa vakuutusyhtiötäsi parempaan."
Miksi tälle laitteelle ei ole haettu VAT hyväksyntää?
Minusta maahantuojan on helpompi hommata VAT-hyväksyntä, kuin useiden asiakkaiden taistella vaakuutusyhtiön kanssa asiasta.
j.h
Helpompi vaihtaa hälytin VAT-hyväksytyksi kuin vakuutusyhtiö.
Hornetille ei haeta VAT-hyväksyntää, koska VAT EI TEE ajoneuvojen varkaudenestolaitteiden tarkastuksia enää, koska sillä pellelafkalla ei ole ikinä ollut siihen minkäänlaisia edellytyksiäkään. Laitteita testaili laitetoiminkunnan sihteeri käyttäen mittalaitteina auton akkulaturia ja kännykkäänsä. Halytin.com:in vaatimuksesta kilpailuvirasto ja EU:n komissio saivat VAT:n noudattamaan jo iät ajat voimassa ollutta vakuutusyhtiötä säätelevää EU:n ryhmäpoikkeusasetusta, joka sanoo, että kyseisiä testejä saa tehdä vain ja ainoastaan akkreditoitu testauslaboratorio asianmukaisilla kalibroiduilla mittalaitteilla ja lahjomattomalla ammattitaidolla, johon ei saa taloudelliset intressit vaikuttaa (akkreditointi). Koska yksikään laboratorio Suomessa ei tietääkseni ole ilmoittautunut noiden testien tekijäksi, haetaan VAT-hyväksyntä vain Thatcham-hyväksytyille tuotteille. Laitteiden testauttaminen akkreditoidussa testauslaboratoriossa on erittäin hidasta ja äärimmäisne kallista. Miksi tehdä testit, jotka valmistaja on jo laatujärjestelmänsä mukaisesti tehnyt ja osoittanut laitteiden olevan direktiivin mukaisia. Lisäksi laitteet on testattu akkreditoituissa testauslaboratorioissa EMC:n ja R&TTE:n osalta, joista on sertifikaatit.
Erityisen naurettavaa tässä on se, että nuo VAT-pellevaatimukset ovat lähes identtiset ajoneuvojen varkaudenestolaitedirektiivin 95/56 kanssa, jonka tulisi (IMHO) olla EU:ssa yksi ja ainoa varkaudenestolaitteita säätelevä kriteeristö -myös vakuutusyhtiöillä. On sangen perseestä, että yksi jäsenvaltio sooloilee omiaan ja toinen toisia sääntöjään. Esim. Saksassa ei koko vakuutusyhtiöiden hyväksyntää tunneta. Siellä DEI onkin varsin suosittu valmistaja, koska laatu ja ominaisuudet ja laitteiden todellinen suorituskyky ratkaisee.
Toivottavasti tämä selvensi sitä, miksen ole hakenut ajoneuvojen varkaudenestolaitedirektiivin mukaisille laitteille Suomessa VAT-hyväksyntää. Suomen vakuutusyhtiömafian lainvastaiseen toimintaan ei tule alistua vaan sitä vastaan on taisteltava ja se on kaikkien kuluttajien etu. Periaatteessa kaikki ennen 1.4.2004 suoritetut VAT-hyväksynnät ovat EU-asetuksen 358/2003 ja sen edeltäjän vastaisia ts. laittomia. Se vain ei näytä ainoatakaan viranomaista kiinnostavan.
Joka päivä myydään koko joukko Avital 2300:sta, joka on Hornettia vastaava VAT-hyväksymätön laite (täsmälleen sama laite), eikä tuo tunnu kuluttajia haittaavan. Olen myynyt myös joitakin paljon huonompia, mutta VAT-hyväksyttyjä laitteita, kuten AT700. Se tehtiin Italiassa täsmälleen VAT-vaatimusten mukaiseksi, mutta eipä siitä sitten juuri muuta hyvää sanottavaa olekaan. VAT-hyväksyntä ei todellakaan merkitse laitteen suorituskyvyn tai varkaudenesto-ominaisuuksien suhteen yhtään mitään. Vakuutusyhtiöiden autokorjaustoimikunnassa ei yksinkertaisesti ole asiantuntijaa, joka ymmärtäisi nykypäivän laitteista. Hyvä, etteivät enää voi suorittaa tarkastuksiaan itse, vaikka hyväksymisvaatimuksethan sitä voi sihteerikin pykästä vaikkapa jonkun laitevalmistajan kanssa yhteistyössä, kuten erään laitevalmistajan kotisivulla on vuosikaudet lukenut.
Directed Electronicsin tuotteet ovat ylivoimaisia varkaudenesto-ominaisuuksiltaan ja joka sanoo, ettei niitä tarvitse, ei tiedä riittävästi ajoneuvon suojaamisesta. Lisäksi niissä on koko joukko mukavuusominaisuuksia, joita ei välttämättä kaikkia aina tarvitsekaan. Se ei ole mikään syy jättää ominaisuuksia laitteista pois.
Onneksi jokaisella on oikeus valita, minkä tuotteen haluaa ostaa. Itse valitsen Clifford Intelliguard 950:n, koska se on paras.
-
Halytin.com
- 'Kadett'

- Viesti:
-
Kankikaataja
- 'Agila'
On se hienoa
No onhan se kerrassaan mahtava juttu että autossasi on CAN väylä. Ihan CAN VÄYLÄ!!!! Varmaan naapurilla sitä ei ole!!! Sitä CAN cäylää!
Ihan vaan tiedoksesi. CAN väylä on ollut käytössä jo yli kymmenen vuotta ja luultavasti se oli edellisessäkin autossasi, jossa ei ollut CAN hälytintä.
Sillähän nyt ei ole paljoakaan käytännön merkitystä, asennutatko autoosi hälyttimen joka käy CAN väylään, vai ei. Hälytin joka ei ole CAN väylässä, toimii itse asiassa paremmin kuin CAN väylässä oleva, koska jos autosi ja sen CAN väylä ei toimi, ei silloin toimi myöskään hälytinjärjestelmä.
Asennushan on eri juttu, mutta sen CAN hälyttimen extrahinnalla maksaa asennustyön jonka ei-CAN-hälytin vaatii. Johdot vedetään suoraan sinne mistä sähkö otetaan / viedään, eikä auton omaa elektroniikkaa ole välissä ollenkaan.
Mutta minäpäs jatkan ajelua CAN väylättömällä kalustollani... Kiistelkääs lisää
Ihan vaan tiedoksesi. CAN väylä on ollut käytössä jo yli kymmenen vuotta ja luultavasti se oli edellisessäkin autossasi, jossa ei ollut CAN hälytintä.
Sillähän nyt ei ole paljoakaan käytännön merkitystä, asennutatko autoosi hälyttimen joka käy CAN väylään, vai ei. Hälytin joka ei ole CAN väylässä, toimii itse asiassa paremmin kuin CAN väylässä oleva, koska jos autosi ja sen CAN väylä ei toimi, ei silloin toimi myöskään hälytinjärjestelmä.
Asennushan on eri juttu, mutta sen CAN hälyttimen extrahinnalla maksaa asennustyön jonka ei-CAN-hälytin vaatii. Johdot vedetään suoraan sinne mistä sähkö otetaan / viedään, eikä auton omaa elektroniikkaa ole välissä ollenkaan.
Moni varmasti edelleen tuon vuodatuksen jälkeen ostaa mielummin VAT hyväksyttyjä hälyjä ihan sen takia,ettei tarvitse tapella vakuutusyhtiöiden kanssa.
Nehän sitä VAT hyväksyntää enemmän tuijottavat,kuin yksittäiset ihmiset.
Itsellä sattui olemaan cobran häly autossa jo ostettaessa,joten sen enempää ei ole puolesta eikä vastaan.
Hyvin tuokin on asiansa ajanut.
Loppupeleissä aika sama mikä hälytin autossa on,sillä ammattimies vie auton kuin auton,vaikka mikä häläri olisi asennettu ja toisaalta jo se,että hälyttimen olemassaolo näkyy autosta ulospäin,karsii satunnaiset narkit yrittämään suojaamatonta autoa.
Kumma,että cobraa/defaa edustamaton taho niitä täällä kovasti vähättelee ja samalla kehuu itse edustamaansa merkkiä lähestulkoon maasta taivaaseen.
Taidan edelleen pysyä tuolla Cobra linjalla,kun ainakaan sen edustajan ei ole tänne tarvinnut tulla muita merkkejä haukkumaan,saati sitten "omaa" merkkiä ylistämään...
Nehän sitä VAT hyväksyntää enemmän tuijottavat,kuin yksittäiset ihmiset.
Itsellä sattui olemaan cobran häly autossa jo ostettaessa,joten sen enempää ei ole puolesta eikä vastaan.
Hyvin tuokin on asiansa ajanut.
Loppupeleissä aika sama mikä hälytin autossa on,sillä ammattimies vie auton kuin auton,vaikka mikä häläri olisi asennettu ja toisaalta jo se,että hälyttimen olemassaolo näkyy autosta ulospäin,karsii satunnaiset narkit yrittämään suojaamatonta autoa.
Kumma,että cobraa/defaa edustamaton taho niitä täällä kovasti vähättelee ja samalla kehuu itse edustamaansa merkkiä lähestulkoon maasta taivaaseen.
Taidan edelleen pysyä tuolla Cobra linjalla,kun ainakaan sen edustajan ei ole tänne tarvinnut tulla muita merkkejä haukkumaan,saati sitten "omaa" merkkiä ylistämään...
Re: On se hienoa
Itse haluaisin omaan autoon mahdollisimman vähillä ylimääräisillä johtimilla ja pienelle purkamisella (verhoilut harvoin paranevat purkamisella ja asentamisella).Kankikaataja kirjoitti:Ihan vaan tiedoksesi. CAN väylä on ollut käytössä jo yli kymmenen vuotta ja luultavasti se oli edellisessäkin autossasi, jossa ei ollut CAN hälytintä.
j.h
Mikäs oli ensimmäinen Opel, jossa oli CAN-väylä käytössä, oliko ennen C-Vectraa mitään?
Tein aikanaan kaikkiin hälyttimiin koeasennuksen, jotka myin, koska myin ne hälyttimet asennettuna. Taitaa olla pari vuotta kun viimeksi asensin hälyttimen. En edusta mitään tuotetta tai merkkiä, mutta kolmen eri merkin hälyttimien ohjeita löytyy kirjahyllystä, minusta Cobran asennus ohjeet ovat hyvät.Halytin.com kirjoitti:
Hyvät automallikohtaiset asennusohjeet löytyy. Minkälaiset sinun edustamiisi hälyttimiin löytyy? Ei tietenkään tehdä suomessa yhtään koeasennuksia. Teetkö itse kaikille laitteillesi? Tuota nyt ei usko kukaan.
Eräs johtava hälytin maahantuoja tekee omassa asentamossa koeasennuksen tärkeisiin automalleihin, jotta heillä ovat ohjeet ajantasalla. Hyvät mallikohtaiset nopeuttavat hälyttimen asennusta huomattavasti, silloin ei tarvitse auton kytkentäkaavion etsimistä.
VAT-hyväksytty hälytin voi olla hyvä tai huono, mutta harvemmin se on erittäin huono. Joten olen edelleenkin VAT-hyväksyttyjen hälyttimien kannalla (vapaus valita).
j.h
Re: On se hienoa
Lisää herneitä tilattu sinne takapöytään..Kankikaataja kirjoitti:No onhan se kerrassaan mahtava juttu että autossasi on CAN väylä. Ihan CAN VÄYLÄ!!!! Varmaan naapurilla sitä ei ole!!! Sitä CAN cäylää!
Jos autossasi on pyöreät lamput, ostat varmaan siihenkin varaosana tai 'virityksenä' kantikkaat.. molemmathan toimii samoilla volteilla ja niistä tulee valoa.
No joo, ehkä ei paras vertaus mutta luulisin idean aukeavan tai sitten vaan ei..
Pakko kommentoida Hälytin.comin kirjoituksia. Tuollainen yletön muiden merkkien mollaaminen ja omien merkkien ylistäminen tuskin ainakaan lisää asiakkaiden määrää veikkaisin että päinvastoin.
Itsekin olen ostanut teiltä n.vuosi sitten hälyn ja juurikin sinun paskaksi väittämän AT700:n. Laitatko vaikka privaattiviestinä miksi kyseinen hälytin on paska koska tuskin koko kansalle kannattaa kertoa viat...Jos se tosiaan on paska niin multa varmaan katoaa nyt autokin kun kaikki tietävät että sillä on paska häly.
PS. kirjoittelustasi huolimatta aion todennäköisesti asioida kanssasi uudelleen...
Vai onko tämä kirjoittelu vain jonku pila??
Itsekin olen ostanut teiltä n.vuosi sitten hälyn ja juurikin sinun paskaksi väittämän AT700:n. Laitatko vaikka privaattiviestinä miksi kyseinen hälytin on paska koska tuskin koko kansalle kannattaa kertoa viat...Jos se tosiaan on paska niin multa varmaan katoaa nyt autokin kun kaikki tietävät että sillä on paska häly.
PS. kirjoittelustasi huolimatta aion todennäköisesti asioida kanssasi uudelleen...
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Erittäin hyvin sanottu... Kyllä herää epäillys tuollaisen puljun toiminnasta ja henkilöistä sen takana, jotenkin vaikuttaa vielä piiloutuvan usean nickin taakse...Kaitzu kirjoitti:Pakko kommentoida Hälytin.comin kirjoituksia. Tuollainen yletön muiden merkkien mollaaminen ja omien merkkien ylistäminen tuskin ainakaan lisää asiakkaiden määrää veikkaisin että päinvastoin.
Oli pakko kuitenkin tsekata noi nettisivut ja olen PKI:n kanssa täsmälleen samaa mieltä, nettisivujen sisältö on ihan nolla. Tyypillinen tapa hävittää olellisen tiedon puute on tunkea sivut jäsentelemättömänä täyteen turhanpäiväistä puppua. Toinen asia mistä olen PKI:n kanssa täysin samaa mieltä on hälyttimien ominaisuudet. Mua ei ainakaan vois vähempää kiinnostaa toteutus muuten kuin, että se menee päälle, kun lukitsee ovet kauko-ohjaimesta ja pois päältä kun avaa ovet. Se on ihan yksi lysti onko se samassa paketissa, can väylässä hajoitettuna vai miten. Sinällään can väylä tarjoaa aika hyvän pohjan hajauttaa antureita ja äly- ja häly-yksikköjä ympäri autoa. VAT hyväksyntä _pitää_ olla maahantuojan/jälleenmyyjän hakema, täysin käsittämätön asiakaspalveluasenne ettei itse viitsi tehdä vaadittavia testejä, huh huh...
Sinällään itsellä ei ole hälyä eikä varmaan ihan äkkiä tule ja jos tulee niin kierrän kaukaa ko yrityksen...
Kieltämättä 'samulis' kiteytti ajatukseni aika hyvin, vaikka ehkä sanallinen ulosantini ei ollutkaan ihan yhtä selkeä.
Jotenkin vaan tuntuu niin turhalta vetää autoon lisää kaapelia, jos pääsee vähemmällä.
Itse niitä piuhoja joudun kuitenkin jossain vaiheessa roplaamaan.
'Hälytin.com' on takuulla osaava ja oman alansa ammattilainen, sitä ei käy kiistäminen.. mutta kun ollaan asiakaspalvelu alalla (kuten myös minäkin, mutta tietokoneita) niin kilpailijoiden mollaaminen ja asiakkaan valintojen rankka kyseenalaistaminen on aina arka asia. Ellei sitten olla todella hyvissä väleissä asiakkaan kanssa. Myös kilpailijoiden näkeminen jokapaikassa pistää hymyilyttämään.
Selasin halytin.com sivuja lisää ja onhan siellä hienoja malleja, mutta itse ainakin mietin ensin onko tarvetta turboajastimelle (??), paniikkinapeille, etäkäynnistykselle, lähestymistunnistukselle, kaappauksenestolle.
Jotenkin vaan tuntuu niin turhalta vetää autoon lisää kaapelia, jos pääsee vähemmällä.
Itse niitä piuhoja joudun kuitenkin jossain vaiheessa roplaamaan.
'Hälytin.com' on takuulla osaava ja oman alansa ammattilainen, sitä ei käy kiistäminen.. mutta kun ollaan asiakaspalvelu alalla (kuten myös minäkin, mutta tietokoneita) niin kilpailijoiden mollaaminen ja asiakkaan valintojen rankka kyseenalaistaminen on aina arka asia. Ellei sitten olla todella hyvissä väleissä asiakkaan kanssa. Myös kilpailijoiden näkeminen jokapaikassa pistää hymyilyttämään.
Selasin halytin.com sivuja lisää ja onhan siellä hienoja malleja, mutta itse ainakin mietin ensin onko tarvetta turboajastimelle (??), paniikkinapeille, etäkäynnistykselle, lähestymistunnistukselle, kaappauksenestolle.
-
Halytin.com
- 'Kadett'

- Viesti:
AT700 täyttää minimaalisesti VAT-hyväksyntävaatimukset. Siinä ei ole kaksitasoista esivaroittavaa iskuntunnistinta vaan iskuntunnistin on yksitasoinen. Siinä ei ole lasien läpi valvovaa esivaroittavaa lähestymistunnistinta (mikroaaltotutkaa). Siinä ei ole lisäkanavia, eikä siinä ole hälytyksen siirtoa kauko-ohjaimeen tai kaukokäynnistystä tms. hienouksia, joita DEI:n laitteissa on. Siinä ei ole myöskään molex-liitintä, jotta sen voisi näppärästi vaihtaa, jos laite vikaantuu. AT700:n asennus- ja käyttöohjeet olivat sangen suppeat.Kaitzu kirjoitti:Pakko kommentoida Hälytin.comin kirjoituksia. Tuollainen yletön muiden merkkien mollaaminen ja omien merkkien ylistäminen tuskin ainakaan lisää asiakkaiden määrää veikkaisin että päinvastoin.
Hyvinä puolina siitä voisi sanoa kunnon metallikotelon ja sen, että sen voi asentaa vaikka moottoritilaan (tosin ohjeissa sekin kielletään, jotta modulaarisuuden edut maksimoituisivat) ja sireenin käsittämättömän kovan äänen, joka sattuu korviin ja ennen kaikkea sen hinnan. Sehän oli markkinoiden halvin VAT-hyväksytty autohälytin.
Missään tapauksessa siinä ei ole mitään vikoja tai riskiä, että autosi nyt vietäisiin sen takia.
Halytin.com ei myy sitä enää, koska DEI tarjoaa paremmat tuotteet, joten on mitä valita myyntiin.
Totta puhut, kaverilla on toi cobran hälytin/keskuslukitus hankittu pari vuotta sitten, hälyttimen kun jättää päälle, se vinkuu yksinään.TJT kirjoitti:Kaipa se cobra sitten niin paska on,kun keskusyksikkä ja sireeni on samoissa kuorissa.
Kai ihmiset sitten ovat niin tyhmiä,että ostavat ennemmin tunnettua paskaa,kuin tuntematonta maailman parasta?
vasen takaovi ei mee lukkoon ja keskuslukko reistailee muutenkin.. ei tota hälytintä viitti käyttää kun yön aikana rupee 3-4 kertaa vinkumaan..
-
Halytin.com
- 'Kadett'

- Viesti:
Kas, kun niitä testejä saa tehdä vain ja ainoastaan akkreditoidut testauslaboratoriot. Näin on ollut aina, mutta VAT ryhtyi noudattamaan tätä EU-asetusta vasta 1.4.2004, jonka jälkeen saadut VAT-hyväksynnät ovat EU:n asetuksen mukaisia ts. laillisia. VAT ei tee laitetarkastuksia enää, eivätkä maahantuojat ole tehneet niitä koskaan. Johan nyt olis kumma, että maahantuoja testaisi omat laitteensa vakuutusyhtiöitä varten. huh huh...samulis kirjoitti:Kaitzu kirjoitti: VAT hyväksyntä _pitää_ olla maahantuojan/jälleenmyyjän hakema, täysin käsittämätön asiakaspalveluasenne ettei itse viitsi tehdä vaadittavia testejä, huh huh...