lurttinen kirjoitti:Eipä muutakun tekemään tutkintapyyntöä poliisiasemalle, jos ootte rahaa menettäneet, eikä tavaraa kuulu.
Eipä maha kytät tämmösiin juttuihin paljon puuttua...
Jaa että suomessa saa tehdä petoksia ja huijata rahaa tavallisilta ihmisiltä?
Ei juma, määkun luulin, että suomi on oikeusvaltio
(Eli tutkii ne, jos teet tutkintapyynnön.)
Kyllä se kannattaa aina tehdä tutkintapyyntö poliisislle, tutkii ne tai ei. Tyhmintä mitä voi tehdä on, että kärsii kaiken imissa nahoissaan ja vaikenee .
Vaikka parasta olisi tollaiset kusettajat viedä saunan taa
lurttinen kirjoitti:Eipä muutakun tekemään tutkintapyyntöä poliisiasemalle, jos ootte rahaa menettäneet, eikä tavaraa kuulu.
Eipä maha kytät tämmösiin juttuihin paljon puuttua...
Jaa että suomessa saa tehdä petoksia ja huijata rahaa tavallisilta ihmisiltä?
Ei juma, määkun luulin, että suomi on oikeusvaltio
(Eli tutkii ne, jos teet tutkintapyynnön.)
Kyllä se kannattaa aina tehdä tutkintapyyntö poliisislle, tutkii ne tai ei. Tyhmintä mitä voi tehdä on, että kärsii kaiken imissa nahoissaan ja vaikenee .
Vaikka parasta olisi tollaiset kusettajat viedä saunan taa
näin on.ilmoituksen tehdessään on kuitenki mahdollisuus!!
toi musta lista ois kyl ihan hyvä juttu. itse oonkäyttäny tätä palstaa nimenomaan sen takia et tääl on rehellistä porukkaa. ei täällä kukaan tuu myymään 18v vanhaa omegaa täysin ruosteettomana, semmosta autoa ei olekkaan. ja jos joku yrittää huijata niin aina sen joku huomaa ja mainitsee asiasta.
kannatetaan olisi se hyvä että vois kaikki opel harrastajat ja muutkin ostaa täältä luottavaisin mielin.
ja kyllä se maine menee heti jos tulee jotain ongelmia.
Kannatetaan mustaa listaa! Olis se tosi hyvä, jos edes vähän voisi saada apuja foorumista. Opeleilla kun ajetaan, niin rahaa ei ole liikaa, joten ei kukaan varmaan toivo sitä, että pakosarja käy kääntymässä toisessa kaupungissa.
Ruotsalaisen opel-clubin sivuilla oli yks jannu, joka harrasti useamminkin kusetusta. No, tyypit meilas modeille ja kaverille penalti paukkuu. Tuli oikein topicci, että tämä tyyppi on saanut bannia toistaiseksi maksamattomien/lähettämättömien tavaroiden takia. Ei menny kun muutama päivä, niin tuli uusi ilmoitus, että kaikki hoidettu, banni poistettu
Kannatusta saa kanssa täältä. Itsellä ei tosin ole käynyt yhtään kertaa huonosti kauppojen kanssa mutta silti.
Tuommoinen voi vituttaa kuin pientä oravaa joka kerää kesän käpyjä huomatakseen talvella hampaitten olevan entiset...
Enpäs ole kyllä yhtään vakuuttunut mustan listan toimivuudesta, enkä edes laillisuudesta. Musta listahan on henkilörekisteri ja jo se tekee sen pitämisen käsittääkseni laittomaksi (tuskin listalle joutuvat antavat suostumustaan), muista laista en edes tiedä. Mutta eipä sen väliä, kyllä vilunkivillet keksivät tekaistuja nimiä ihan suveneeristi ja käyttävät prepaid -liittymiä ja tilailevat kamat naapurin postiin, että mitäpä moinen lista auttaisikaan...
Sen sijaan valkoinenlista voisi ihan oikeasti toimia. Pojoja niille, jotka ovat ennenkin hoitaneet kaupat kunniallisesti. Ihan kuten huuto,net:ssä on. Siinä on vain se ongelma, että ensiostajalla voi olla vähän hankalaa...
Pitäisi vissiin alkaa väsäämään se jonkun tietokonelehden kolumnissa ollut idea, "netinlaajuisesta" virtuaalimainesysteemistä. Olisi joku palvelin, joka pitäisi kirjaa jonkun tunnuksen (anonymiteetin voi säilyttää ihan hyvin) virtuaalimaineesta ja siihen voisi liittää ulkoisia mainelähteitä, kuten huuto.net:n, eBay:n, eri foorumeiden pisteytykset etc.
Jarpatus kirjoitti:Enpäs ole kyllä yhtään vakuuttunut mustan listan toimivuudesta, enkä edes laillisuudesta. Musta listahan on henkilörekisteri ja jo se tekee sen pitämisen käsittääkseni laittomaksi (tuskin listalle joutuvat antavat suostumustaan), muista laista en edes tiedä. Mutta eipä sen väliä, kyllä vilunkivillet keksivät tekaistuja nimiä ihan suveneeristi ja käyttävät prepaid -liittymiä ja tilailevat kamat naapurin postiin, että mitäpä moinen lista auttaisikaan...
Sen sijaan valkoinenlista voisi ihan oikeasti toimia. Pojoja niille, jotka ovat ennenkin hoitaneet kaupat kunniallisesti. Ihan kuten huuto,net:ssä on. Siinä on vain se ongelma, että ensiostajalla voi olla vähän hankalaa...
Pitäisi vissiin alkaa väsäämään se jonkun tietokonelehden kolumnissa ollut idea, "netinlaajuisesta" virtuaalimainesysteemistä. Olisi joku palvelin, joka pitäisi kirjaa jonkun tunnuksen (anonymiteetin voi säilyttää ihan hyvin) virtuaalimaineesta ja siihen voisi liittää ulkoisia mainelähteitä, kuten huuto.net:n, eBay:n, eri foorumeiden pisteytykset etc.
itse kyllä kannatan mustaa listaa...mutta ku ton asian noin esittää hmmm... voi kyllä olla perää tuossakin. niin kumpihan ois sitten parempi???? jotain täytys kuiteski tehdä!!!!!!!!
Itse olen tuo ongelman ratkaissut myyjänä siten, että en lähetä mitään postiennakolla. Pyydän aina rahat tilille, ja sen jälkeen kun se siellä näen lähtee paketti. Joskus on toki joku kauppa jäänyt tekemättä; kerran eräs ostaja haukkui menetelmääni ryssän aikaiseksi.. No sainpa tavarat kuitenkin muualle menemään. Näin ei tarvitse aina jännittää saako rahat.
Yleensä jos tavaraa lähetän pyydän 2xpostimaksun tilille eli jos pakettia ei haeta ni ei tuu takasin tulo kuluja kun "ostaja" maksanu matkan, tosin aina kun näin oon postia lähettäny ni aina on paketti postista haettu ja kukaan ostaja ei oo menetelmästä valittanu. Olen myös itse ostanu näin tavaraa, mutta joillekin se ei siltikään kelpaa...
"Elämä opettaa, kuolema lopettaa"
"kalikan raato ja 1.5bar"