Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
On 2005-02-24 22:04, alpi00 wrote:
No menkääs piruuttaan kattoon toijalan autosähkön S. Harisen kotisivuja siä on lisää niitä teidän dynolappuja pelkällä lastulla mitattuna nousua 10-20hp!
Mutta Harinen taitaa säätää jokaisen lastun juuri kyseiselle moottorille eli ei ole mikään sinnepäin lastu niinkuin yleensä eikä sittenkään saada hirmuisesti lisää jerkkua.
Esim. n-ryhmän astroista saadaan harisen penkissä noin 170hv tehoa ja silloin on jo nokat vaihdettu ja normiboxin tilalla hestec, eli noilla on saatu se 20hv lisää.
Laitoinpa omaan autoon itse teholastun (kadett 20se 18e nokalla). Tehonmuutos oli huima jo maallikkokin perstuntumalla. ruiskuboksi pimeni eikä auto toiminut enää vanhallakaan ohjelmalla. Ja näin suuri tehonmuutos ja vain lastuttamalla (-100%). Vai ei lastut vaikuta???
Että silleesti
<font size=-1>[ This Message was edited by: _Mikko_ on 2005-02-25 15:12 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: _Mikko_ on 2005-02-25 15:13 ]</font>
Bensan painetta nostamalla saa potkua pikkasen lisää tohon koneeseen ja vaihtamalla oktaanin valitsimen väriltään valkoiseen ja 98 asentoon.
Ei muuta kun paineen säädintä virittämään.
kason kulutus riippuu kaasupolkimen asennosta.
aikoinaan..6-7v sitte ku viritin kantapään kautta mantani F-ryhmään,niin testattiin montaa jekkua ja viriviri vitkuttimia.Ei niin mitään heleveti vaikutusta..Loppu viimein oli muokatttu kansi,jyrkkä nokka,itse laitettu ruisku,kevitetty v.pyörä,kiillotetut alakerrat,ns.tehotako männät(orgit sulas)..Kaikki mitä ny keksii ja OIKEESTi vaikuttaa.En lähtis laitteleen lastuja ku ehkä dieseliin.Ja putki vaikuttaa ku laitat "wrc"-katin joka virtaa n.40-60%paremmin ku se alkuperäinen suppilokuristin.
Äärettömän ongelman ratkaisee vain Ääretön keino..
Tuo "teholastu" on vakiomottorin surma,,,
eihän sillä muuta saada aikaan kuin sytkää
aikaisemmalle ja lisää syöttöä,,,sama asia hoidettiin ennenmuinoin virranjakajaa kääntelemällä ja kaasarin suuttimia vaihtamalla
vaan lopputulos oli aina huonompi kuin mihin
moottorin fyysiset ominaisuudet riittivät.
Siis periaatteessa tuollaisella "teholastulla"
saadaan lisää tehoa vakiomoottoriin,mutta
se teho tulee ikäänkuin ryyppy päällä,,,kone kuluu ym ja kun siihen lisätään vielä liian suuri sytytysennakko,nin sanoisinpa että tuon
teholastun nimeksi voisi muuttaa vaikkapa
tuholastu,,,kaikkeahan saa myydä mutta kaikkea paskaa ei kannata ostaa.
haluan esittää syvimmät anteeksi pyyntöni jos olen jotain loukannut! itse en mikään virittäjä olekkaan niin kun aikaisemmin sanoin tiedän vain sen minkä olen lukenut, ehkä te olette sitten viisaampia kuin artikkelien tekijät tai sit ne vaan on kusetusta! sori kaikille!!!
On 2005-02-25 20:12, alpi00 wrote:
haluan esittää syvimmät anteeksi pyyntöni jos olen jotain loukannut! itse en mikään virittäjä olekkaan niin kun aikaisemmin sanoin tiedän vain sen minkä olen lukenut, ehkä te olette sitten viisaampia kuin artikkelien tekijät tai sit ne vaan on kusetusta! sori kaikille!!!
Turhaan pyytelet anteeksi! Kaikkea ei voi tietää ja sen takia kannattaa kysyä. Joskus saattaa tuntua nämä meidän vastaukset v*ttuilulta vaikkei ne sitä ole.
Aina ei kannata uskoa laitteen valmistajan tai myyjän sanomisiin vaan kannattaa kysyä käyttäjien kokemuksia.
On 2005-02-25 11:20, Luu wrote:
Esim. n-ryhmän astroista saadaan harisen penkissä noin 170hv tehoa ja silloin on jo nokat vaihdettu ja normiboxin tilalla hestec, eli noilla on saatu se 20hv lisää.
Kiinnostaisi tietää mitkä nokat n-ryhmän astroihin laitetaan.
On 2005-02-25 11:20, Luu wrote:
Kiinnostaisi tietää mitkä nokat n-ryhmän astroihin laitetaan.
j.h
Nokan vaihdon jälkeen taitaa olla kyseessä n+.
Voi olla ettei nokkia ole vaihdettu, mutta sain sen käsityksen että olisi vaihdettu. Auto kuitenkin on ihan n-ryhmäläiseksi katsastettu.
On 2005-02-26 01:02, Luu wrote:
Voi olla ettei nokkia ole vaihdettu, mutta sain sen käsityksen että olisi vaihdettu. Auto kuitenkin on ihan n-ryhmäläiseksi katsastettu.
Kilpailun alussa katsastus on lähinnä turvallisuusvarusteiden tarkastus ja jälkikatsastuksessa kaivetaan esiin "vilppejä".
Muistelen n-astraan C20XE ei löydy kuin yksi luokiteltu nokka-akseli, taitaas jostain löytyä tuon luokitustodistus, muttei jaksa etsiä.