2.0-2.5 b omega

Keskustelua Opeleista
seastar
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja seastar »

Mainittakoon jotain , ajonvakautus järjestelmä+luiston esto, säädettävät iskarit (ei ole vakiona), varas hälytin sisä tutkalla (ei ole vakiona), manuaali laatikko (ei ole vakio varusteena), omegat tulivat suomeen -95 automaatilla jos ei erikseen tilannut manuaali vaihteistoa.Tietysti autossa on vakiona kaikki muu mikä muissakin (sähkö vempeleet), stereosarja automaattisella äänen säädöllä, sähkö verho, jäähdytettävä hanskalokero.Siinä jotain, lyhyesti sanottuna minulla autossa on kaikki paitsi verho ja viileä hanskalokero.En tiedä uudempien vakio varusteista, nämä tiedot vain -94 ja -95 malleista.Annan vielä hyvän vinkin sinne saksaan lähdettäessä, yleensä kaikki autot jotka on saksassa myynnissä ovat alle 100tkm ajettuja vuosimalliin katsomatta, jota en ymmärrä (myynti kikkako).
Miro.Simounen
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

On 2002-09-28 09:56, Opeliksi wrote:
Itse olen myös vaihtamassa MV6 Omegaan, vuosimallia 94-96. Onko näissä kaikissa MV6 malleissa sama varustus ja mitähän mahtaa kuulua? Tuttava Saksasta kertoi 6000e löytyvän jo hyvän yksilön.
ite olen kans haaveillut jotain tollasta.. :smile:
seastar
'Kadett'
'Kadett'

Auto myydään kyllä jos kiinnostaa.
Iso_G
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Iso_G »

Ompulla oon tässä nyt ajellu muutaman kymmenentonnia... JA olen tyytyväinen.. Motti 2 litranen on nuhasen tuntunen valoista lähdettäessä mutta ohituksis on 200 ihan kivasti 5 vaihteella taulussa!!
takalokarin etu reuna ja sitä kautta takaoven takareuna saa aika paljon kiveä takapyörästä ja on siks nopeesti ruosteessa.. suosittelen perusteellista massausta...
Ajattelepa ite omalle kohalles!?
2.0 16v Omega-95 16v
veka
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja veka »

Mullakin ollut pari vuotta -97 CD 2.0 16v autom. Makee peli nyt uusittiin toi kampiakselin tunnistin....vielä joukko kojelaudanvaloja olisi uusittava niin kaikki toimisi. Huom! Osat v6 koneeseen ovat puolta kalliimmat Esim jako hihna tarvikkeineen, putkisto etc.
simo.n
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja simo.n »

jep, kiitos vaan tähän väliin vastauksista. on tässä pari omegaa jo käyty kattomassa mut tällä viikolla olis tarkoitus ottaa yks koeajoon ihan vaan kokeilemaan että liikkuuko se 2.0 :lla tarpeeks. mv6kin olis tarjolla mut yksityisellä siks onkin oma auto myynnissä ja järkihintaisia 2.5 ei ole vieläkään löytynyt.
Opel Astra H Z18XE
seastar
'Kadett'
'Kadett'

Voisin hieman valaista noista varaosa hinnoista.Putkisto alkuperäisenä 350€ (simonsin putkisto 453€), jakopää remontti teetettynä 400-450€ (60tkm välein), ei ole mitään hajua noista 2.0 osien hinnoista, mutta ei nuo 3.0 hinnat päätä huimaa kun muistaa , että on kyseessä kaksi aivan eri autoa ajuiltaan.Muut osat maksaa alkuperäisenä esim. öljyn suodin 4,8€, tulpat 50€, ilman suodin 13,4€, rairis ilma suodin 13€. Esim. edellinen täys huolto (135tkm) maksoi viime vuonna 950mk johon kuului työt ja öljyt (5,5l 0w-40 mobilin ralli formulaa+suodin, raitis ilma suodin, jarru nesteen vaihto, pakokaasu testi, valojen suuntaus ja lukematon määrä tarkastus kohteita.Ei tuo enää voi paljon halvempi olla.
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

On 2002-09-30 12:39, veka wrote:
Mullakin ollut pari vuotta -97 CD 2.0 16v autom. Makee peli nyt uusittiin toi kampiakselin tunnistin....vielä joukko kojelaudanvaloja olisi uusittava niin kaikki toimisi. Huom! Osat v6 koneeseen ovat puolta kalliimmat Esim jako hihna tarvikkeineen, putkisto etc.
jahans. mä alottelinkin jo kojetaulun valojen uusimisen. sain vaihdettua ne valot jotka valaisevat ne 4 ylintä säätövipua (lämpö/puhallin säädöt). vielä pitäs saada muutamaan nappiin vaihdettua ne valot, jotta hehkus se logo (toinen penkinlämmitin ja takalasinlämmitin). onko sulla hajua miten noihin pääsee käsiks? lähtiskö ne napit yksitellen irti vetämällä? ja toinen paikka minne vois laittaa lisää valoa olis se, että sais hohkamaan ne mittariston valon ja ajovalojen korkeussäädön säätimet. mites sinne pääsee käsiks? tosin toi viimen on ihan turha kun mittariston valojen voimakkuutta ei tarvii koskaan säätää ja ajovalojen korkeudensäätömoottori on paskana...mut oishan se magee ku näkis missä ne säätöruuvit on. :smile:
seastar
'Kadett'
'Kadett'

Kysypä ooppelin huollosta kuinka ne lähtee irti, ei maksa mitään kysyä, mutta harmittaa jos rikot kytkimet.Ittelleni ei oo tarvinnu vaihtaa vielä mitään!
veka
'Admiral'
'Admiral'

Jo V-koneen jakopää ja putkisto on puolet kalliinpi kuin 4 koneessa. Ihan vaan tiedoksi.
seastar
'Kadett'
'Kadett'

Hyvä tietää, mutta on se autokin puolet kalliimpi ollut -95 ja niin kuin mainitsin edellisessä niin kyseessähän on kaksi aivan eri luonteista autoa moottoriltaa ja varusteiltaan.Tuskin tuota putkistoa joka päivä pitää vaihtaa , edellinen kesti 125tkm, jakopääkin vain 60tkm välein.Hinnoissa on varmasti eroja myös 1,6 ja 2,5 vektran jakoremonteissa ja putkistoissa, mutta luulen , että on myös ajo ominaisuuksissa!2.0 koneella oleva auto joka painaa 2 tonnia ajo kunnossa 2 henkilön kuormalla saattaa tuntua hyvälle kun sen on saanut liikkeelle ja ei missään nimessä laita peräkärriä perään.Tuli´vaan ajettua ennen nykyisen ostamista 2.0 kärrin kanssa (750kg), ei ollu kiva tunne ylä mäessä kun pitää ruveta arpomaan pienempiä vaihteita pesään.

<font size=-1>[ This Message was edited by: seastar on 2002-10-01 10:07 ]</font>
veka
'Admiral'
'Admiral'

Kyllä V-kone olisi fantastinen, mutta tasan ei mene onnenlahjat;)
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

ei mulla oo kyllä ollu ongelmia 2.0-16v moottorin kanssa vaikka on ollu autotäynnä populaa...
simo.n
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja simo.n »

kävin tässä yks päivä koeajamassa 2.0-16v 97 aj.140000 omegaa, hieno auto ja oli muutama varustekin...mutta esim. nelosvaihteella ei meinannut mennä mihinkään ei siis kiihtynyt kovin kiihkeästi.kai 2.5 omega jo tekee nelosella jotain temppuja? MV6 osaakin jo varmaan parikin temppua tuossa tilanteessa?!
niin ja semmosta vielä, jos en löydäkään 2.5 tai en saa sitä MV6 omppua ja ostaisin 2.0-16v ja uhraisin n.1000€ konepuolelle niin saisinko montakin hevosta lisää laumaan?

<font size=-1>[ This Message was edited by: astra94 on 2002-10-03 21:37 ]</font>
veka
'Admiral'
'Admiral'

Mulla 16v matic ja aina tapahtuu, jospa se sinullekin astra94 olisi ratkaisu;)
Vastaa Viestiin