Joku hyppi konepellillä...prkl
-
BanaaniSorsa
- 'Senator'

Kuokkalassa.On 2004-05-29 14:21, MikkoV wrote:
Missäpäin Jyväskylää tuo oli tapahtunut?
Kerran kun saisi kiinni tuollaiset itse teosta...
-Mikko
Mulla saattais sanoo korvien välissä "naps" kun näkisin jonkun tekevän omalle autolle noin. Onneksi itse asun vähän syrjemmässä eli Halssilassa. Toivottavasti täälläpäin autoja ei käytetä kiipeilytelineinä.
Jos on kasko niin vakuututus ehtojen mukaan tulee 20%bonus tappio jokaista vakuutus tapahtumaa kohden. Kasko vakuutus on siinä mielessä poikkeuksellinen että siihen on yhtiöillä mahdollisuus "lahjoittaa" bonuksia, joten välttämättä et menetä bonuksia ollenkaa, jos olet yhtiölle ns. hyvä asiakas. Ellet ole vakuuttanut muuta kuin autosi, niin olen lähes varma et 20% bonus menetys tulee, ja kun lisäät sen kaskovakuutuksen hintaan niin se+ov on lopullinen tappiosi. Tämän takia kaskovakuutus on erittäin huono vakuutus pienissä vahingoissa, esim. juurikin ilkivaltavahingot ja pikku kolarit. Hirvi-palo-varkaus-ilkivalta vakuutus on parempi tällaisissa tilanteissa koska ei ole bonus menetyksiä mutta toisaalta ei korvaa jos ajaa auton metsään tai kolaroi sitä itse...
On 2004-05-29 20:18, HM wrote:
ilkivallan yhteydessä ei lähde bonukset jos on ilkivaltaturva, kuten tässä tapauksessa ilmeisesti oli.
Tuossa on tekstiä suoraan tapiolan vakuutusehdoista.
"Bonus alenee
20 % jokaisen kolarointivakuutuksesta
maksetun korvauksen johdosta riippumatta
siitä, millä tavoin vahinko on aiheutunut.
Bonusta ei kuitenkaan alenneta, jos vahinko
on aiheutunut myrskystä tai tulvasta."
Minusta tuossa käy aika hyvin selville, minkalaisissa vahinkotapahtumissa bonus menetystä ei tule.
Ja tuossa on tapiolan lisävakuutukset autoille ja ei siinä kyllä puhuta mitään mistään "ilkivaltaturvasta"?
Lisäturvavakuutukset
6.1 Lasivakuutus
6.2 Keskeytysvakuutus
6.3 Erikois- ja koristemaalaukset
6.4 Lainaperävaunuvakuutus
6.5 Laajennettu uusarvoetu
On 2004-05-30 14:14, harza wrote:
Tuossa on tekstiä suoraan tapiolan vakuutusehdoista.
"Bonus alenee
20 % jokaisen kolarointivakuutuksesta
maksetun korvauksen johdosta riippumatta
siitä, millä tavoin vahinko on aiheutunut.
Bonusta ei kuitenkaan alenneta, jos vahinko
on aiheutunut myrskystä tai tulvasta."
Tuossa on nyt kyse kolaroinneista. Ilkivallasta ei boonukset putoa Tapiolassa, eikä missään muussakaan vakuutusyhtiössä. Omavastuu toki menee.
Joo vahvistus tuolle edelliselle.
Ilkivalta tapauksissa ei menetä Bonuksia.
Mutta:
autoon aiheutetaan vahinkoa esim parkkipaikalla.
tekijänä on ollut toinen auto.
-se EI ole ilkivaltaa vaan se on liikenne vahinko, jolloin vahinko korvataan toisen auton vakuutuksista. (syyllisen)
mutta jos tekijää ei ole tiedossa niin tapaus on kaskovahinko jolloin joudut maksamaan kaskovakuutuksen omavastuun ja menetät tuon 15-20 pointsia bonuksia.
eli saat saman kohtelun kun ajaisit itse oman autosi pas**x
näin ainakin IF toimii. itse tapiolan asiaks. (suosittelen)
edit: omat vakuutukset:
Tapiola pakolliset + osakasko
(sis: hirvi- palo- varkaus- ja ilkivalta)
ennen sai myös hinauspalvelun muttei enää...
ja maksaa muistaakseni noin 100e vuosi.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Paajanen on 2004-05-30 17:31 ]</font>
Ilkivalta tapauksissa ei menetä Bonuksia.
Mutta:
autoon aiheutetaan vahinkoa esim parkkipaikalla.
tekijänä on ollut toinen auto.
-se EI ole ilkivaltaa vaan se on liikenne vahinko, jolloin vahinko korvataan toisen auton vakuutuksista. (syyllisen)
mutta jos tekijää ei ole tiedossa niin tapaus on kaskovahinko jolloin joudut maksamaan kaskovakuutuksen omavastuun ja menetät tuon 15-20 pointsia bonuksia.
eli saat saman kohtelun kun ajaisit itse oman autosi pas**x
näin ainakin IF toimii. itse tapiolan asiaks. (suosittelen)
edit: omat vakuutukset:
Tapiola pakolliset + osakasko
(sis: hirvi- palo- varkaus- ja ilkivalta)
ennen sai myös hinauspalvelun muttei enää...
ja maksaa muistaakseni noin 100e vuosi.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Paajanen on 2004-05-30 17:31 ]</font>
Kaikki vakuutukset tapiolassa ja homma pelannut kuin junan vessa.Korvauksia ei ole tarttenut 2päivää pitempään odotella pankkitilille kertakorvaustapauksissa.On 2004-05-30 18:48, tumppa2 wrote:
Tapiolasta ei saa mitää ne vaan ottaa vastaa rahaa suosittelen kiertämään ton Tapiola yhtiön erittäin kaukaa ja hiljasin äänin tällä hetkellä vahinkojen käsittely aika 3kk. Aika erikoista?????
Vakuutukset pikku yhtiöihin ja homma pelaa ja palvelu aina erittäin hyvää!!!
Oma mielipiteeni!!
Tähänhän voisi kirjottaa joka vakuutusyhtiöstä vaikka minkämoisia tarinoita.Samanlaisia rahastajia ne kaikki on.