Se on sit tosiaan uupunut edelliseltä vaihtajalta ?? Pitää käydä länsiautosta hakemassa jos sillä on jotain merkitystä , mut luulis ettei mikää jousi estä sitä ,että kiristys rulla pysyy kuosissaan ei kyllä pitäs lähtee liikenteeseen ?? Johan se kiristämällä jämähtää pirun tiukkaa paikallee! WHAT??
Emmäkään tiedä sitä käytännön merkitystä sille, lieköhän se jonkinlainen esikiristin tai jotain...? Itse sen asensin kun tehtiin mun 2000 16V Vectraan jakoremppa viime vuonna...
ei sitä jousta käytännössä tarvii siellä ollenkaan, alunperin se on siellä helpottamassa hihnan kiristystä. Henk.koht. en sitä sinne edes laittais sillä uhalla jos se sattuu esim katkeamaan/luiskahtaa paikaltaan niin johan tuli jouselle hintaa...
Juu..Minäkin olen ihmetellyt mikä tuo jousi on ku siitä täällä monasti puhutaan..nyt sen sain selville kaveripiirissä kymmenkunta XE mosaa ja kellään mitään jousta ole ollut..hyvin on kestäny.. ei kait se jousi voi sitä remmiä vetää siihen oikeaan kireyteen..? niinku tuossa joku sano ni kait se on tehty helpottamaan remmin kiristystä..?
Insignia Grand Sport 2.0 cdti -18
Astra J 1.4 Turbo - 12
Ascona A Voyage 16V -72 -kesäkulkine-
Commodore A GS -69 -MR-
Joo niinhän se on sitä varten jos haluaa sit oikein jousella sen kireyden kattoa ja ostaa semmosen! Ei muuta merkitystä turhaa piti jo soitella ja kysellä ku ei ennen ole tollasta tarvinu ihmetellä ja miettiä!Tuli jo oikein oikosulku noitten jousien takia "perkele"
On 2004-04-19 16:54, tumppa2 wrote:
Joo niinhän se on sitä varten jos haluaa sit oikein jousella sen kireyden kattoa ja ostaa semmosen! Ei muuta merkitystä turhaa piti jo soitella ja kysellä ku ei ennen ole tollasta tarvinu ihmetellä ja miettiä!Tuli jo oikein oikosulku noitten jousien takia "perkele"
Sorgen. Itse, jos vielä tuolla koneelle olevan Opelin ostan, vaihdan sen jousenkin jos jakoremppa tulee ajankohtaiseksi. Metro-Auton(kin) asentaja sanoi, että se pitäisi siellä olla joka tapauksessa, vaikka tuntuukin/näyttää merkityksettömältä.
No niin UNELMISTA totta! Talli kalusto vaihtuu !Kerran elämässä pitää olla kunnon auto joka jampalla niin päätti kaverikin ,ettei ihan jalkoihin jää!:)
Kone istuu Toyota Supran konepellin alla!
Kyllä se japsikin on osannu yhden todella käheän laitteen valmistaa! Ainakin Kyydissä tuntu siltä
Onnexsi on miehelle keksitty nopeat autot ja nää toiset ?MITÄ elämä olisi ilman niitä???
Rupee olee jo lahden alueella aika reilusti noit 16v kadetteja... koht voi pitää niil oman miitin....
Ex-menOpelit... Kadett GSi 16v -91, irmscher senator -91, vectra a 2.0 -95, vectra b v6 -97, Omega caravan 2,2dti -01 ja -91 calibra...
Tällähetkellä tallissa -98 vectra b v6...
Opeliin osien ostaminen on vähän sama, kun laittaisi rahaa pankkiin...
Jaahas tuli ens yöks taas duunia ! Auto saa aivan uudellaisen soittimen, X-box:sin ym. kivaa! Kohta kehtaa viedä esille jo vehkeen konehuonees pitää letkut vaihtaa värilliseksi ja hinkata loput osat kiiltoon!
Auto soi eikä säre!