Pitihän sitä kokeilla ja nyt huristellaan ahdetulla ruisku-tikkukoneella. Saas nähdä kauanko kestää.
Ehti ne ahtopaineet kerran vahingossa barinkin ylittää - onneksi ei rikkoontunut mitään. Ahtoputkien löysä klemmari pelasti suuremmilta paineilta, kun oli hukkaportti ruuvattu täysin kiinni erehdyksissä.
Täytyy maltillisesti ahtaa, kun kyseessä on kumminkin täysin vakio 1.2N ohv pata, jolle ei mitään muita muutoksia ole tehty.
jaahas, aikaa on kulunut melko paljon kun viimeksi täällä vierailin mut nyt alkaa olemaan projektin starttausvaihe lähellä kun sain soviteltua ahdin-pakoputki-systeemit viimeinkin paikoilleen kuten myös bensapumpun letkut/putket sekä 50 klemmaria saas nähdä miten äijän käy.
Hyvä, että löytyi tämä topicci! Itselläni myös 1.2S ohv turbotusprojekti käynnissä. Ahtimena pikkuinen Garret T2. Pistän lisää infoa, kun on enemmän aikaa ja tietenkin enemmänkin kysymyksiä
Hyvä homma kun löytyy muitakin "ompelukoneen" turbottajia Mulla on viime aikoina pistänyt hanttiin oikein kunnolla tuo turbokadetti..ekana startti kiusasi ja kun sen sai kuntoon niin eihän bensapumppu jostain täysin kummallisesta syystä antanut soppaa koneelle eikä kone käynnistynyt
Edistystä: Tänään sain asennettua uudelleen verhoillut orkkisjakkarat eteen ja autohan alkaa näyttää pikkuhiljaa siltä että vois taas hakea alkuperäiset laput takas siihen noin 8-vuoden jälkeen jos vaan inssi suo.
Täältä löytyy kanssa yksi tikkukoneen ahtaja Kevään kuluessa olisi tarkoitus ruuvata rojut kiinni,kun saan vaan kaikki tilpehöörit hommattua. Mitenkäs olette sytkäpuolen hoitanut?
Mulla on tossa Delcon jakajassa Cranen sytkä ja piti hiukan muokata jakajan sisuskaluja jotta sai sen sytkän asennettua. Toimii toi turbohärveli toki myös kärjilläkin mut ei tarvii säädellä kun laitoin ton cranen Lisäksi asensin C-Ascon kärjettömän puolan. Tämä sytkä ja kiinteän propellin poistaminen keulalta sai koneen kiertämään entistäkin kevyemmin.
Kattos, tässähän tehdään 1200 turboja ihan ns. Naapurissa.
Itse teen kylläkin C koriin ahdettua ompelukonetta.
Rupee turun alueella oleen näitä useampikin
Kohtahan me voidaan perustaa Turun seudulle tikkuturboclubi Tää meikäläisen turbokone on tehty jo vuonna 93-94 joten on aika vanhaa perua siltäkin osin mataline puristus-suhteineen. Koneella on ajettu noin 30000km ilman murheita, paitsi se vanha ahdin joka laski alleen mut sitä ei lasketa. Koneen rakentaja/auton ex-omistaja ihmetteli että vieläkö se toimii.
janikoo kirjoitti:Mulla on tossa Delcon jakajassa Cranen sytkä ja piti hiukan muokata jakajan sisuskaluja jotta sai sen sytkän asennettua. Toimii toi turbohärveli toki myös kärjilläkin mut ei tarvii säädellä kun laitoin ton cranen Lisäksi asensin C-Ascon kärjettömän puolan. Tämä sytkä ja kiinteän propellin poistaminen keulalta sai koneen kiertämään entistäkin kevyemmin.
Mitenkäs ennakonsäätö ali/ylipainekello vai kiinteä?