Opelin luotettavuus.
-
Black Diamond
- 'Diplomat'

- Undertaker
- 'Diplomat'

Noista uusista autoista puheenollen. Kun ajattelee asiaa siltä kannalta, että kaikki uudet autothan(>2000) tuntuvat erittäin hyviltä ja varmoilta. Mutta tämän päivän uudet autothan erottuvat toisistaan vasta joskus kymmenenvuoden kuluttua. Varmasti kadetit ja muut sen ikäluokan autot tuntuivat todella hyviltä uutena(ois kyllä hauska kokeilla uutta kadettia). Voihan se olla, että menee päälaelleen arvoasteikot sitten joskus 2010. Ne autot jotka me ollaan totuttu tuntemaan huonoina niin ovatki parhaita jne.
-
Köröttelijä
- 'Kadett'

Vähän kyllä tuntuu että oikeen ikävyyksiä kerjää, jos ostaa juuri markkinoille tulleen uuden mallin, esim. vectra b (1996-1997), samoin astra(1998-1999) ! Melko raakoina lähetetään kansan "testattavaksi" mallit! Hyvä ois oottaa hieman alku hässäkän mentyä ja sit ostaa! Nytkin näytti kutsuttavan Citroen C5:set korjaamolle vanteiden vaihtoon! Kaveri töissä eräällä paikkakunnalla takuukäsittelijänä autofirmassa, mikä myy esim.mersuja, niin sanoo että moni ei usko miten paljon mersuissakin on vikoja, mutta mersu hoitaa todella nöyrästi takuuajan ja sen ulkopuolisetkin viat mukisematta,! Ei anna maineen mennä vaikka hieman maksaakin!
Kyllä se pahasti sille näyttää,että Opel ei
vähään aikaan uusien autojen myynti-
tiastoissa kovin korkealla komeile ja aivan
omasta syystään...siinä vaiheessa kun GM
konsermin olisi pitänyt herätä Opelin laatu/
viimeistely ongelmien suhteen niin mitä tehtiin? No ostettiin joku Daewoo vai mikä
tohatsu motors se nyt onkaan ja kuviteltiin
että se mikä opelissa hävitään niin Tohatsussa voitetaan,,,Jaa a,kuinkahan moni
meistä Saksassa tehdyn Opelin omistajista
menee ja ostaa täräyttää uuden Daewoon vai
mikä se nyt onkaan??
Näin Funtsailin.
vähään aikaan uusien autojen myynti-
tiastoissa kovin korkealla komeile ja aivan
omasta syystään...siinä vaiheessa kun GM
konsermin olisi pitänyt herätä Opelin laatu/
viimeistely ongelmien suhteen niin mitä tehtiin? No ostettiin joku Daewoo vai mikä
tohatsu motors se nyt onkaan ja kuviteltiin
että se mikä opelissa hävitään niin Tohatsussa voitetaan,,,Jaa a,kuinkahan moni
meistä Saksassa tehdyn Opelin omistajista
menee ja ostaa täräyttää uuden Daewoon vai
mikä se nyt onkaan??
Näin Funtsailin.
Aihetta on sivuttu ennenkin..mutta toistan silti jälleen tämän: 
Kokemusta on lapsuudesta saakka "riittävästi" sekä Opeleista että Mersuista + muutamasta muusta merkistä ja edelleen väitän että Opel ei jää jälkeen Mersusta sen enempää työn laadun kuin luotettavuudenkaan suhteen.
Laatua arvioidessa pitää toki hieman huomioida vertailtavien mallien hankintahintoja..mutta luotettavuuden osalta Opel ei mun kokemusten mukaan häviä Mersulle yhtään. "Maanantaikappaleita" toki löytyy molemmista merkeistä..mutta yleisesti ottaen eroja ei juuri ole.
Eri asia sitten onkin se että millä aktiivisuudella näitä "maanantaikappaleita" sitten korjataan maahantuojan toimesta kuntoon..
Tosin kyllä Vehollakin toisinaan vastuunväistely aika kiitettävästi osataan..
<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2003-12-07 17:24 ]</font>
Kokemusta on lapsuudesta saakka "riittävästi" sekä Opeleista että Mersuista + muutamasta muusta merkistä ja edelleen väitän että Opel ei jää jälkeen Mersusta sen enempää työn laadun kuin luotettavuudenkaan suhteen.
Laatua arvioidessa pitää toki hieman huomioida vertailtavien mallien hankintahintoja..mutta luotettavuuden osalta Opel ei mun kokemusten mukaan häviä Mersulle yhtään. "Maanantaikappaleita" toki löytyy molemmista merkeistä..mutta yleisesti ottaen eroja ei juuri ole.
Eri asia sitten onkin se että millä aktiivisuudella näitä "maanantaikappaleita" sitten korjataan maahantuojan toimesta kuntoon..
<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2003-12-07 17:24 ]</font>
- Ooppelimies
- 'Diplomat'

Kun selailee noita K-Pörssin myynti-ilmoituksia, niin silmiin pistää useissa diesel mersuissa ajomäärät, jotka ovat aika huikeita. Jos opelilla on mittarissa 500-700tkm, niin sen osoite alkaa olla kaatopaikka...On 2003-12-07 17:21, mä wrote:
luotettavuuden osalta Opel ei mun kokemusten mukaan häviä Mersulle yhtään.
Tosin onko yksikään ooppeli saavuttanut moisia kilometrejä?
Joo..mulla ON ollut hieman vajaa 2v ikäinen Opel(takuuaika oli vielä tuolloin ainoastaan 1v) johon tuli suht kallista korjausta edellyttävä vika..jonka itseasiassa olin varautunut jo maksamaankin itse. Yllätys oli melkoinen kun autoa hakiessani kaivoin pankkikorttia esiin..ja työnjohtaja totesi "eikun tää menee maahantuojan piikkiin ihan kokonaan.."On 2003-12-07 19:31, ekomies wrote:
No hankippa pari vuotta vanha Opeli niin
näet miten jälkimarkkinointi toimii.
Veholla vastaavassa tilanteessa on todettu useammin kuin kerran "se on aina vähän niin ja näin näiden jälkitakuiden kanssa.."
No..ei niitä 500-700tkm ajettuja mersuja nyt ihan NIIN paljoa ole..On 2003-12-07 19:46, Ooppelimies wrote:
Kun selailee noita K-Pörssin myynti-ilmoituksia, niin silmiin pistää useissa diesel mersuissa ajomäärät, jotka ovat aika huikeita. Jos opelilla on mittarissa 500-700tkm, niin sen osoite alkaa olla kaatopaikka...
Joo..niitä kuitenkin kiistatta on,mutta jännä juttu niiden kohdalla on se että usein ihmiset tuntuvat kuvittelevan että niillä on ajettu se 500-700tkm ilman mitään remppaa..
Tosiasia kuitenkin on että niitä mersuja on useimmiten rempattu ja osaa vaihdettu sitä mukaa kun niitä hajoaa..niin koneesta kuin muualtakin.
Ilmeisesti on niin että mersujen omistajat pitävät parempaa huolta/ pitävät autojaan pidempään kuin monen muun merkin omistajat..siitä pitkälti johtunee se miksi niitä paljon ajettuja diesel-mersuja aina silloin tällöin tapaa.
Kyllä Opelikin kulkee vaikka miljoona kilsaa..kunhan sitä vain huoltaa sitä mukaa kun tarvetta ilmenee.
Mersu..ja luultavasti seuraavakin tulee olemaan Mersu..mutta se johtuu yksinomaan siitä että Mersulla on(tällä hetkellä) mallistossaan parhaiten mun tarpeisiin ja toiveisiin sopivia malleja.On 2003-12-07 21:38, ekomies wrote:
Täytyypä kysyä nim merkiltä mä onko sillä
mersu vai opel käytössä juuri nyt.
Lähes mikä tahansa merkki käy..kunhan vain toiveet ja tarjonta kohtaavat.
No..on mulla aika monta Opelia ehtinyt aiemmin olemaan..eka autokin jo oli Opel..yhtään huonoa kokemusta ei Opelista ole mulle kertynyt jne jne jne jneOn 2003-12-07 22:56, ekomies wrote:
No mites nää opelit kumminkin kiinnostaa?
Mutta loppujenlopuks syy miks tällä foorumilla viihdyn ei varsinaisesti ole Opel automerkkinä vaan porukka joka täällä on ja sitä myöten fiksut ja asialliset jutut
Isännällä oli Mazda 626 2.0 D -86. Sillä tahkottiin 490 000 km eikä mottia avattu kertaakaan. Se meni myyntiin -01 ja tuli tuossa hiljattain kaupungilla vastaan. Paljonkohan lienee mittarissa nyt.On 2003-12-07 20:31, mä wrote:No..ei niitä 500-700tkm ajettuja mersuja nyt ihan NIIN paljoa ole..On 2003-12-07 19:46, Ooppelimies wrote:
Kun selailee noita K-Pörssin myynti-ilmoituksia, niin silmiin pistää useissa diesel mersuissa ajomäärät, jotka ovat aika huikeita. Jos opelilla on mittarissa 500-700tkm, niin sen osoite alkaa olla kaatopaikka...
Joo..niitä kuitenkin kiistatta on,mutta jännä juttu niiden kohdalla on se että usein ihmiset tuntuvat kuvittelevan että niillä on ajettu se 500-700tkm ilman mitään remppaa..
Tiedän monta muutakin vastaavaa matukkaa, eli ei siis mikään harvinaisuus tuo ajomäärä.
Ainoat rempat konehuoneeseen oli vesipumppu, jakohihna, laturi, polttoaineputki,-suuttimet. Alustaan pari paikkaa loppuaikoina ja tietenkin iskari, jarru ja nivelhommia oli.