Äläpä. Mun kesärenkaita ei meinannut saada edes koneella menemään, eikä ole edes mitkään pellevenyt...Rookeri kirjoitti:On kyllä veltto rengas kun sai noin helposti vanteelle..
voiko koottavan vanteen purkaa renkas päällä?
Re: voiko koottavan vanteen purkaa renkas päällä?
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Olipas löysä kumi tosissaan
Meikälääsellä oli tuos parivuotta takaperin ihan 195/50 15 kummi vanteella eli ihan korkeuttaki kumis pitäs olla ni oli kyllä työn ja tuskan takana rengaskoneellaki et sai pois, oli niin jäykkä runko niis renkais. Harmi kun noissa tee-se-itse helposti videoissa ei yleensä kerrota et mitä kumia siihen päälle sormin painellaan
Meikälääsellä oli tuos parivuotta takaperin ihan 195/50 15 kummi vanteella eli ihan korkeuttaki kumis pitäs olla ni oli kyllä työn ja tuskan takana rengaskoneellaki et sai pois, oli niin jäykkä runko niis renkais. Harmi kun noissa tee-se-itse helposti videoissa ei yleensä kerrota et mitä kumia siihen päälle sormin painellaan
Vanhat 13-14" gummit on vittumaisia vääntää käsin vanteelle.
Mutta jo esim 195/50R15 menee ihan helposti takapihalla vanteelle. Kokeiltu on. Ja usealla eri merkkisellä kumilla.
Ja samoin menee monet muutkin ns. matalaprofiiliset kumit. Niissä on aika väljä "reikä". Tietysti 18-20" voi olla jo vaikeeta.
Mutta turha se on taistella, vie kumiliikkeeseen.
Mutta jo esim 195/50R15 menee ihan helposti takapihalla vanteelle. Kokeiltu on. Ja usealla eri merkkisellä kumilla.
Ja samoin menee monet muutkin ns. matalaprofiiliset kumit. Niissä on aika väljä "reikä". Tietysti 18-20" voi olla jo vaikeeta.
Mutta turha se on taistella, vie kumiliikkeeseen.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vitsi ku ei muista minkä merkkinen se jäykkä runkonen rengas oli. Ei ollu ainakaa kalliita premium renkaita
Saattaa olla myös et mim vanteessa oli niin korkea se kaulus minkä yli rengas pitää räjäyttää et sen takia oli tuskaa myös koneella työ suorittaa.