Oliko päätös oikea vai ei: jaettu Offtopic

OCF keskustelufoorumiin ja nettisivustoon liittyvä palaute, asiat, ideat, tiedotteet ym.
seeklima
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Offtopic

Viesti Kirjoittaja seeklima »

tuikki kirjoitti:Mulla tuo kerhon jäsenyys on tullu kuvioihin vasta kahden ensimmäisen muksun jälkeen :lol:
Pistän paremmaksi, jäsenyys tullut kuvioihin vasta viiden lapsen jälkeen :lollis:
pläsäri kirjoitti:Jenkkiharrastus puolella miiteissä ja tapahtumissa ollaan koko perheen voimin, miksei tämänkin kerhon kohdalla moinen onnistuisi? ;) mä ainakin ottaisin perheen mukaan! Jos sellaista joskus on tulossa :lol:
Ei kukaan sitä nytkään estä. On mullakin ollut miitissä kaikki viisi lasta mukana :yes:
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

tuikki kirjoitti: Toisaalta ilman foorumia olis monet remontit jäänyt tekemättä.
Totta, myös itseltäni tämä foorumi on säästänyt selvää rahaa auton remonteissa.
Että eipä siinä mitään kun yhdellä remontilla missä on säästetty korjaamon tuntihinnat maksaa jo muutaman vuoden jäsenmaksut...
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
|vectraman|
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja |vectraman| »

Onneksi sen 30e voi sijoittaa korjausoppaaseen josta saa loppuiän sitten ihan kuvallista ohjeistusta auton korjaamiseen. :) On ne ennenkin autot korjattu vaikkei ollu edes puhelimia et ois voinu naapurin arskalle soittaa notta miten se jakopään hihna nyt siihen ooppeliin vaihdettiinkaan.. :) Kerran vuodessa ostaa uuden oppaan jos auto vaihtuu niin ei tartte ees loppuikää maksaa. Ja ovelampi ostaa käytetyn :lol: Mulla on a vectran ja w123 mersun oppaat, tosin kumpikin ilmaisia kun tulleet auton mukana :wink: Vinkit ja vihjeet osion piilottaminen on vain ilmiselvää mielenosoitusta ei-jäseniä kohtaan. Ei sen avoin käyttö ole koskaan ollut syy jäsenmäärän laskulle. Eikä mikään muukaan mitä täällä nyt on muutettu/muutetaan. 2014 on jäsenet aika vähissä tällä tahdilla ja sitten on vielä vähemmän varaa järjestää yhtään mitään..
Miksuli
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Miksuli »

Itellä tullu ostettua aina se korjausopas ku on uuden auton laittanu jos ei oo jo löytyny hyllystä ku jaksa mistään netistä mittää ohjeita ruveta ettimään :D
rjm123
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja rjm123 »

Vai että on vinkit ja vihjeetkin piilotettu...
Harmillista, kun olin siinä uskossa että tuollaiset yleishyödylliset osiot pidetään kaikille avoinna. No ei voi mitään... tuollasella touhulla kun on aikas tuhoavat ja pitkäaikaiset vaikutukset.
Pistäkää nyt ne muutkin osiot vain jäsenille, niin pääsette meistä riippakivistä.
Kiristämällä kun minusta ei ainakaan jäsentä saa.
Themazgu
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Themazgu »

jos ei käy tapahtumissa eikä käytä foorumia ja autot ei kiinnostas enää siinä määrin kun ennen, niin lopettasin minäkin tuon maksamisen.
tapahtumissa on tullu ainakin kerran kesässä käytyä ja aina mukavaa ollut ja hyvin on järjestettykin. jäsenetujen käyttö minimaallista itsellä, varmaan jossain missä etua tarjoavia puljuja enempi on niistäkin jotain hyötyä. Varmaan jos kerhossa on jotain omasta mielestä vituillaan,johto tai tapahtumat ei ole omaan mieleen, niin kannattanee ruveta ite aktiiviks tai jopa änkeä kokouksiin. pääsee ite vaikuttamaan tapahtumiin eikä tarvi foorumilla narista saatana.
itselle ei jää aikaa touhuta tällähetkellä mukana yhdistyksissä, joten on tyytyminen muiden järjestämiin ja ei ole valittamista. mielellään siitä sen ykkös kymmenen euroa maksaa vuodessa.
ChiEf
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja ChiEf »

rjm123 kirjoitti:Vai että on vinkit ja vihjeetkin piilotettu...
Harmillista, kun olin siinä uskossa että tuollaiset yleishyödylliset osiot pidetään kaikille avoinna. No ei voi mitään... tuollasella touhulla kun on aikas tuhoavat ja pitkäaikaiset vaikutukset.
Pistäkää nyt ne muutkin osiot vain jäsenille, niin pääsette meistä riippakivistä.
Kannattaa edelleen muistaa myös se puoli kolikosta että maksavat jäsenet kustantavat myös riippakivien käyttämän foorumin.
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Dominator
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Dominator »

ChiEf kirjoitti:
Kannattaa edelleen muistaa myös se puoli kolikosta että maksavat jäsenet kustantavat myös riippakivien käyttämän foorumin.
No pistäkää sitten Foorumi pelkästään jäsenille, mitäs täällä ei jäsenet yleensä sitten edes tekee jos tämä on kerta jäsenten kustantamaa huvia koko foorumi...
*Domi from Saarijärvi*
*Kesäkiesi* Manta B 77 Berlinetta
*käyttis* Vectra C1 2.0T farkku
"ei se vauhti vaan SE tyyli..."
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

ChiEf kirjoitti:Kannattaa edelleen muistaa myös se puoli kolikosta että maksavat jäsenet kustantavat myös riippakivien käyttämän foorumin.
Kannattaa myös muistaa se puoli kolikosta että riippakivet tuo todella paljon tietoa ja asiantuntemusta tänne foorumiin, josta hyötyvät myös ne maksavat jäsenet. Aika hiljainen foorumi olisi jos täällä juttelisi vain ne kolmesataa jäsen-statuksen omaavaa.

Kyllä jäsenille saa olla jotain ekstraa, mutta tuollainen piilottaminen on hölmöä.

Projektiosioita on kaksi, toisen näkee kaikki, toiseen saa sitten nettomaksajat piilottaa omat juttunsa jos haluavat. Tuo vinkkiosio taas sisältää ei-jäsenten juttuja, jotka on jälkikäteen lupaa kysymättä muutettu maksulliseksi sisällöksi, mikä on tekijänoikeusrikkomus.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
ChiEf
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja ChiEf »

Dominator kirjoitti:
ChiEf kirjoitti:
No pistäkää sitten Foorumi pelkästään jäsenille, mitäs täällä ei jäsenet yleensä sitten edes tekee jos tämä on kerta jäsenten kustantamaa huvia koko foorumi...
mistäs se rahna sitten tulee jos ei jäsenmaksuista?
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
rjm123
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja rjm123 »

Juu, te jäsenet tän foorumin pystyssä pidätte, mutta pointtini taisi mennä hieman ohi. Mielestäni tuo osioiden sulkeminen ei-jäseniltä ei todellakaan tuo lisää jäseniä klubiin, päinvastoin.
Ymmärrän tuon jäsenyyden ja voisin itsekkin liittyä jos olisin edes jossakin määrin kiinnostunut toisten rakentamista omegoista tai haluaisin kierrellä eri tapahtumissa tai kokoontumisissa... Tai että olisin fanaattinen opelisti.
Itse haen täältä pääasiassa neuvoja jos ja kun tuo autoni oikuttelee. Ja autan parhaani mukaan muiden ongelmissa.
Ja Themazku, mulla ei todellakaan ole aikaa, mielenkiintoa eikä älyä ruveta minkään foorumin aktiiviks, saatana
Siksi esitin mielipiteeni alueella jossa sana on melkein vapaa, saatana

Ehdotuksia!
-Eikö nämä ei ooppeleihin liittyvätosiot voisi rajata vain jäsenille? Siellähän teillä eniten moderoitavaa piisaa.
-Miten olisi joku kevyt vuosimaksu,(esim 5€) joka oikeuttaisi VAIN foorumin käyttöön, ei siis mihinkään alennusjuttuihin eikä pikkujoulupartyihin.
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

kaikki vinkit ja vihjeet osion jutut pitäisi löytyä edelleen ihan julkisiltakin osioilta

Tuomas kirjoitti:
ChiEf kirjoitti:Kannattaa edelleen muistaa myös se puoli kolikosta että maksavat jäsenet kustantavat myös riippakivien käyttämän foorumin.
Kannattaa myös muistaa se puoli kolikosta että riippakivet tuo todella paljon tietoa ja asiantuntemusta tänne foorumiin, josta hyötyvät myös ne maksavat jäsenet. Aika hiljainen foorumi olisi jos täällä juttelisi vain ne kolmesataa jäsen-statuksen omaavaa.

Kyllä jäsenille saa olla jotain ekstraa, mutta tuollainen piilottaminen on hölmöä.

Projektiosioita on kaksi, toisen näkee kaikki, toiseen saa sitten nettomaksajat piilottaa omat juttunsa jos haluavat. Tuo vinkkiosio taas sisältää ei-jäsenten juttuja, jotka on jälkikäteen lupaa kysymättä muutettu maksulliseksi sisällöksi, mikä on tekijänoikeusrikkomus.
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
|vectraman|
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja |vectraman| »

Jäsenet maksaa joo foorumin ylläpidon ja hallitus (tai kuka nyt ikinä nuo ideat on kensiny ja vireille laittanut) karsii tällä pelleilyllä kokoajan niitä maksavia jäseniä vähemmäksi. Eikö siitä just ollu ihan faktakin et jäsenmäärä on laskenut ja varmasti suurin lasku on tullut 2012->2013. Saa korjata jos olen väärässä. Foorumi on aina ollut hyvä just siksi kun se on avoin eikä ketään ole tainut ahdistaa jos nyt joku täällä käy eikä maksa jäsenmaksua. Mä melkein kuulen sen sahan äänen millä tota omaa oksaa sahataan :bonk: Sit jos tästä foorumista tehdään kokonaan maksullinen niin mä lopetan sen vähäisenkin käytön ja siinä vaiheessa kaikki mun viestit ja käyttäjä voidaankin poistaa. Tiiä vaikka siellä olis jtn hyödyllistäkin jossakin jollekin..

Themazgulle sen verran et mä lähen heti Lahteen kun kustannat mulle matkan ja majoituksen sinne. Kokoukseen siis. Ei mulla oo varaa muutenvaan kurvailla tuonne asti pariksi tunniksi turinoimaan. Miksi siis ei täällä saa kertoa mielipiteitään? Ihan sama mitä ehdottaa niin se on narisemista,itkemistä tms. vaikka sen yrittäis kuinka asiallisesti ilmaista..
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Ari-S kirjoitti:kaikki vinkit ja vihjeet osion jutut pitäisi löytyä edelleen ihan julkisiltakin osioilta
Ja suljetulta osastolta luvaton kopio.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Eiköhän "tekijänoikeuksien haltiat" haasta kerhon oikeuteen ja oikeus päättää oliko sallittua vai ei.
Siihen asti Tuomas voi olla ihan mitä mieltä haluaa oliko laillista vai ei. :P
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Vastaa Viestiin